Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: Echte sterren

8 mei 2017 | Thijs Jacobs
Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: Echte sterren

In het weekend waarin mijn kluppie, de lokale trots VVV-Venlo, kampioen is geworden van de Jupiler League en het er ook echt naar uit gaat zien dat Feyenoord de nationale titel éindelijk weer eens opstrijkt, lijkt het mij verstandig om het motto geen woorden maar daden goed in mijn oren te knopen. Want ook in mijn Theaterhotel is het nu afgelopen met mooie zinnen en vooruitstrevende ideeën. Nee, nu moet ik mijn woorden, net zoals de voetballers hebben gedaan in Zuid-Holland en Noord-Limburg, echt gaan omzetten in succesvolle actie. We gaan eindelijk open en we zijn zo goed als klaar om de eerste gasten te ontvangen. Op woensdag 17 mei zal de heer Antoin Scholten, de burgemeester van Venlo, de opening van mijn hotel gaan voltrekken. Heeft Feyenoord één ster, PSV twee en Ajax drie, mijn gloednieuwe hotel heeft vier sterren en daarmee leg ik de lat dus erg hoog!

Toekomstige successen

Om 16.00 uur zal ik het glas heffen met iedereen die mij lief is en die mij mijn hopelijk toekomstige successen gunt. Ook wordt het tijd om mijn zogenaamde  “proefgasten” met alle egards te ontvangen in mijn Theaterhotel Venlo en definitief deelgenoot te maken van mijn enthousiasme. Ik hoop op kritische blikken met uiteindelijk tevreden en wellicht verwonderde glimlachjes.

En ik hoop dat ze het zien, voelen, ruiken, proeven, beleven en gewaarworden: Mijn passie voor gastvrijheid gekanaliseerd in mijn gloednieuw domein in hartje historisch Venlo.

Ik hoop dat de gasten zullen merken dat er écht potentie zit in innovatie en innige samenwerking met Theater De Maaspoort. Ik hoop dat ze merken dat de combinatie van meer dan uitstekende hotelgeneugten en luxe en plezier van een van de beste theaters van ons land zó onderscheidend is dat ze vaak en graag terugkomen. Ik hoop dat mijn gasten straks aan mij vertellen dat hun verblijf écht anders is geweest: uniek zelfs en dat dit geen gebakken lucht is, maar enthousiaste oprechtheid en oprecht enthousiasme.

Anders en uniek zijn

Ik wil en zal namelijk anders en uniek zijn en daar horen zeer zeker de onmiskenbare kwaliteiten en innige samenwerking bij met aanbieders in de directe omgeving van mijn hotel. Zo kan ik pas echt volledig inzoomen op gastvrijheid en luxe. Zo haal ik het beste uit mijn eigen hotel en uit de kwaliteiten van mijn omgeving en dat gaan mijn gasten vast en zeker merken. Ik ga scoren en vechten voor mijn sterren. Zoals ze hebben gedaan in De Kuip en in De Koel. Geen woorden maar daden!

Krachtenbundeling om uniek te zijn. Dat bereik ik natuurlijk niet alleen met Theater De Maaspoort en andere zakelijke partners. Ik moet mijn wederzijdse versterking vooral zoeken in het thuisfront, want daar bevindt zich de échte schittering van mijn fortuinlijke wensen en dromen. Wat ben ik toch een gezegend man dat er iemand thuis is, die zichzelf wegcijfert voor mijn dromen. Die haar persoonlijke toekomst op een zijspoor zet om mij dit te gunnen. Alleen al voor haar en voor onze kinderen wil ik gaan voor vijf sterren. De lat nog hoger leggen, want dat heeft mijn gezin verdiend. Ik durf te blijven dromen over scoren en over kampioen worden. De bal net onder de lat schieten. Snoeihard en haarzuiver! En daarna mijn geluk thuis delen, met mijn gezin, want thuis…Daar zijn de echte sterren!

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo  

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

21 jaar geleden in Hospitality Management: Sander Allegro

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week een column van Sander Allegro uit het jaar 2000. Met de titel 'Groen' duidt Al ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: