Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: Echte sterren

8 mei 2017 | Thijs Jacobs
Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: Echte sterren

In het weekend waarin mijn kluppie, de lokale trots VVV-Venlo, kampioen is geworden van de Jupiler League en het er ook echt naar uit gaat zien dat Feyenoord de nationale titel éindelijk weer eens opstrijkt, lijkt het mij verstandig om het motto geen woorden maar daden goed in mijn oren te knopen. Want ook in mijn Theaterhotel is het nu afgelopen met mooie zinnen en vooruitstrevende ideeën. Nee, nu moet ik mijn woorden, net zoals de voetballers hebben gedaan in Zuid-Holland en Noord-Limburg, echt gaan omzetten in succesvolle actie. We gaan eindelijk open en we zijn zo goed als klaar om de eerste gasten te ontvangen. Op woensdag 17 mei zal de heer Antoin Scholten, de burgemeester van Venlo, de opening van mijn hotel gaan voltrekken. Heeft Feyenoord één ster, PSV twee en Ajax drie, mijn gloednieuwe hotel heeft vier sterren en daarmee leg ik de lat dus erg hoog!

Toekomstige successen

Om 16.00 uur zal ik het glas heffen met iedereen die mij lief is en die mij mijn hopelijk toekomstige successen gunt. Ook wordt het tijd om mijn zogenaamde  “proefgasten” met alle egards te ontvangen in mijn Theaterhotel Venlo en definitief deelgenoot te maken van mijn enthousiasme. Ik hoop op kritische blikken met uiteindelijk tevreden en wellicht verwonderde glimlachjes.

En ik hoop dat ze het zien, voelen, ruiken, proeven, beleven en gewaarworden: Mijn passie voor gastvrijheid gekanaliseerd in mijn gloednieuw domein in hartje historisch Venlo.

Ik hoop dat de gasten zullen merken dat er écht potentie zit in innovatie en innige samenwerking met Theater De Maaspoort. Ik hoop dat ze merken dat de combinatie van meer dan uitstekende hotelgeneugten en luxe en plezier van een van de beste theaters van ons land zó onderscheidend is dat ze vaak en graag terugkomen. Ik hoop dat mijn gasten straks aan mij vertellen dat hun verblijf écht anders is geweest: uniek zelfs en dat dit geen gebakken lucht is, maar enthousiaste oprechtheid en oprecht enthousiasme.

Anders en uniek zijn

Ik wil en zal namelijk anders en uniek zijn en daar horen zeer zeker de onmiskenbare kwaliteiten en innige samenwerking bij met aanbieders in de directe omgeving van mijn hotel. Zo kan ik pas echt volledig inzoomen op gastvrijheid en luxe. Zo haal ik het beste uit mijn eigen hotel en uit de kwaliteiten van mijn omgeving en dat gaan mijn gasten vast en zeker merken. Ik ga scoren en vechten voor mijn sterren. Zoals ze hebben gedaan in De Kuip en in De Koel. Geen woorden maar daden!

Krachtenbundeling om uniek te zijn. Dat bereik ik natuurlijk niet alleen met Theater De Maaspoort en andere zakelijke partners. Ik moet mijn wederzijdse versterking vooral zoeken in het thuisfront, want daar bevindt zich de échte schittering van mijn fortuinlijke wensen en dromen. Wat ben ik toch een gezegend man dat er iemand thuis is, die zichzelf wegcijfert voor mijn dromen. Die haar persoonlijke toekomst op een zijspoor zet om mij dit te gunnen. Alleen al voor haar en voor onze kinderen wil ik gaan voor vijf sterren. De lat nog hoger leggen, want dat heeft mijn gezin verdiend. Ik durf te blijven dromen over scoren en over kampioen worden. De bal net onder de lat schieten. Snoeihard en haarzuiver! En daarna mijn geluk thuis delen, met mijn gezin, want thuis…Daar zijn de echte sterren!

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo  

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Hotelketens
Erwin M. Bruyn wordt Country Manager bij Deutsche Hospitality

Deutsche Hospitality herstructureert haar merkenportfolio. In de toekomst wordt het traditionele merk Steigenberger Hotels & Resorts gecombineerd met het lifestyle merk Jaz in the City om samen het nieuwe 'upscale' segment te vormen. Hierdoor wordt het mogelijk om gezamenlijke synergi&eu ...

Achtergronden
14 jaar geleden in Hospitality Management; Robert Kranenborg

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2007. Een interview met Robert Kranenborgh. In 2007 chef van het met e ...

De stelling van de maand: 2022 wordt nog uitdagender dan 2021

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De tweede stelling luidt ...

Internationaal
Edition Hotels opent 8 hotels wereldwijd

Edition Hotels kondigt haar verdere internationale uitbreiding aan richting eind 2022, met de geplande opening van acht nieuwe accommodaties verspreid over drie continenten. Onder de nieuwe openingen bevinden zich locaties in Rome, Madrid, Dubai, Reykjavik, Tampa, Doha, Mexico's Riviera Maya ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Economie Interview Ewout Hoogendoorn
BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen (oprichter BCD Travel) - bekend flink te investeren in de hotellerie. De plannen liegen er niet om: 10.000 bedden op minimaal der ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: