Booking.com trekt pariteitsvoorwaarden gelijk

25 juni 2015 |
Booking.com trekt pariteitsvoorwaarden gelijk<

Booking.com, onderdeel van The Priceline Group [NASDAQ: PCLN], heeft vandaag aangekondigd dat de pariteitsvoorwaarden met alle
accommodatiepartners in Europa vanaf 1 juli 2015 zullen overeenkomen met de bindende toezeggingen zoals gedaan aan de Franse, Italiaanse en Zweedse nationale mededingingsautoriteiten (“NMAs”) in april. Deze voorwaarden zullen ook in lijn zijn met de toezegging voor een nieuwe Europese standaard voor gezonde concurrentie die waardevol is voor zowel consument als hotelier.

Toezeggingen
Vanaf het moment dat Booking.com akkoord ging met de Franse, Italiaanse en Zweedse NMAs, heeft het bedrijf de intentie uitgesproken deze toezeggingen voor heel Europa te laten gelden. De beslissing van Booking.com vandaag is een direct resultaat van de feedback van veel Europese NMAs die graag zien dat Booking.com deze toezeggingen implementeert in hun jurisdicties.

Meer transparantie
In de nieuwe bepalingen zal Booking.com afstand doen van de prijs-, beschikbaarheids- en reserveringsvoorwaardenpariteit ten opzichte van andere online reisaanbieders. Dit zorgt voor meer transparantie en concurrentie tussen online reisaanbieders waar consumenten en hoteliers uiteindelijk profijt van hebben, omdat accommodaties wordt aangemoedigd om verschillende prijzen en reserveringsvoorwaarden (bijvoorbeeld gratis annuleren, WiFi, ontbijt) bij verschillende online reisaanbieders aan te bieden.

Waardevolle service voor hoteliers
Booking.com zal blijven vasthouden aan de “smalle MBNs (Meest Begunstigde Naties)” voor prijzen en reserveringsvoorwaarden, zodat hotels dezelfde prijzen en reserveringsvoorwaarden aanbieden op Booking.com en hun eigen website. Hierdoor blijft Booking.com een kosteneffectief marketingkanaal voor partners en is de consument verzekerd van transparantie, keuze en geweldige prijzen. Met deze nieuwe voorwaarden kan Booking.com haar waardevolle service aan consumenten voortzetten die bestaat uit transparantie, toegang tot informatie, keuze, waar voor je geld en een fantastische ervaring. Ook zorgen deze nieuwe voorwaarden ervoor dat waardevolle service aan de hoteliers wordt geleverd, door voor kosteneffectieve marketing te zorgen, zodat de accommodaties van de hoteliers overal ter wereld gepromoot worden, nieuwe reizigers in aanraking komen met hun accommodaties en kamers gevuld worden, zodat deze hoteliers meer omzet kunnen maken.

Gezamenlijke digitale economie
De aankondiging van vandaag betekent dat de standaardvoorwaarden van Booking.com hetzelfde zullen zijn voor alle Europese partners en draagt daarmee bij aan een gezamenlijke Europese digitale economie.

Pariteitsaanpassingen
“De toezeggingen die zijn gedaan aan de Franse, Italiaanse en Zweedse NMAs zorgen ervoor dat concurrentie wordt aangemoedigd, zodat innovatie en investeringen gestimuleerd worden. Wij vinden dat alle Europese partners en consumenten die boeken bij Europese hotels van dezelfde toezeggingen moeten kunnen profiteren als aan de Franse, Italiaanse en Zweedse NMAs gedaan zijn. Daarom hebben wij vrijwillig besloten om onze pariteitsbepalingen aan te passen in Europa om consistent te zijn met deze toezeggingen,” aldus Gillian Tans, President & Chief Operating Officer van Booking.com. “Wij moedigen eerlijke concurrentie aan en hopen dat andere online reisaanbieders Booking.coms voorbeeld volgen, en samen ervoor zorgen dat de beste prijzen kunnen worden aangeboden aan consumenten.

Besteprijsgarantie blijft
Booking.com blijft de Besteprijsgarantie geven en past de prijs aan als een lagere prijs wordt gevonden op een andere reserveringswebsite. Booking.com zal ook doorgaan met het innoveren op het gebied van samenwerking met accommodatiepartners, zodat hun accommodaties gepromoot worden aan een wereldwijd publiek en consumenten de beste deals op het internet kunnen vinden.

Revolutie
“Internet heeft ervoor gezorgd dat de reiservaring voor mensen over de hele wereld compleet is veranderd, door transparantie, toegang tot betere informatie, waar voor je geld en een betere reserveringsinformatie. Voor hoteliers die op zoek zijn om te groeien door hun accommodatie aan mensen overal ter wereld te promoten via nieuwe marketingkanalen heeft het internet ook voor een revolutie gezorgd,” zegt Federico J. González Tejera, CEO van NH Hotel Group. “Booking.com is een belangrijke partner voor ons en we kijken er naar uit om onze samenwerking onder deze nieuwe voorwaarden voort te zetten.”

Booking.com vertrouwt erop dat deze veranderingen de toon zullen zetten voor een oplossing voor de gehele industrie.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie Interview
Barbara Baarsma: "Amsterdamse hotels moeten serieus nadenken over transformatie"

Barbara Baarsma is econome en directievoorzitter van Rabobank Amsterdam. Bovendien is zij hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam. Naast haar werk bij de Rabobank is Barbara Baarsma hoogleraar toegepaste economie aan de Universiteit van Amsterdam. Ook is zij voorzitter van de Bankraad ...

Achtergronden
TheaterHotel De Oranjerie start met Dinner Theater Shows

Velen hebben het theater al te lange tijd moeten missen, maar daar komt verandering in! De Oranjerie gaat vanaf 2 oktober elk weekend een Dinner Theater Show organiseren. In een intieme setting op de bühne van de theaterzaal zorgt De Oranjerie voor een uniek en avondvullend programma. Terwij...

Interview Longread
Interview Pieter Elbers (KLM): "De fase direct na het vaccin is cruciaal"

Captain of industry Pieter Elbers (CEO KLM) en éminence grise Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Midden in die crisis ontmoeten ze elkaar in Amsterdam. De luchtvaart en de hotellerie wordt hard geraakt door de wereldwijde pandem...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Internationaal Coronacrisis
Coronacrisis: 5 grootste hotelketens ter wereld verloren 25 miljard aan waarde

De uitbraak van het coronavirus heeft elke sector over de hele wereld getroffen, maar de hotelindustrie behoort tot de zwaarst getroffen sectoren. Hoewel de hotels verhoogde veiligheids- en hygiënemaatregelen hebben genomen, en voorzichtig zijn heropend voor het zomerse reisseizoen, kan het her...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: