Booking.com trekt pariteitsvoorwaarden gelijk

25 juni 2015 |
Booking.com trekt pariteitsvoorwaarden gelijk<

Booking.com, onderdeel van The Priceline Group [NASDAQ: PCLN], heeft vandaag aangekondigd dat de pariteitsvoorwaarden met alle
accommodatiepartners in Europa vanaf 1 juli 2015 zullen overeenkomen met de bindende toezeggingen zoals gedaan aan de Franse, Italiaanse en Zweedse nationale mededingingsautoriteiten (“NMAs”) in april. Deze voorwaarden zullen ook in lijn zijn met de toezegging voor een nieuwe Europese standaard voor gezonde concurrentie die waardevol is voor zowel consument als hotelier.

Toezeggingen
Vanaf het moment dat Booking.com akkoord ging met de Franse, Italiaanse en Zweedse NMAs, heeft het bedrijf de intentie uitgesproken deze toezeggingen voor heel Europa te laten gelden. De beslissing van Booking.com vandaag is een direct resultaat van de feedback van veel Europese NMAs die graag zien dat Booking.com deze toezeggingen implementeert in hun jurisdicties.

Meer transparantie
In de nieuwe bepalingen zal Booking.com afstand doen van de prijs-, beschikbaarheids- en reserveringsvoorwaardenpariteit ten opzichte van andere online reisaanbieders. Dit zorgt voor meer transparantie en concurrentie tussen online reisaanbieders waar consumenten en hoteliers uiteindelijk profijt van hebben, omdat accommodaties wordt aangemoedigd om verschillende prijzen en reserveringsvoorwaarden (bijvoorbeeld gratis annuleren, WiFi, ontbijt) bij verschillende online reisaanbieders aan te bieden.

Waardevolle service voor hoteliers
Booking.com zal blijven vasthouden aan de “smalle MBNs (Meest Begunstigde Naties)” voor prijzen en reserveringsvoorwaarden, zodat hotels dezelfde prijzen en reserveringsvoorwaarden aanbieden op Booking.com en hun eigen website. Hierdoor blijft Booking.com een kosteneffectief marketingkanaal voor partners en is de consument verzekerd van transparantie, keuze en geweldige prijzen. Met deze nieuwe voorwaarden kan Booking.com haar waardevolle service aan consumenten voortzetten die bestaat uit transparantie, toegang tot informatie, keuze, waar voor je geld en een fantastische ervaring. Ook zorgen deze nieuwe voorwaarden ervoor dat waardevolle service aan de hoteliers wordt geleverd, door voor kosteneffectieve marketing te zorgen, zodat de accommodaties van de hoteliers overal ter wereld gepromoot worden, nieuwe reizigers in aanraking komen met hun accommodaties en kamers gevuld worden, zodat deze hoteliers meer omzet kunnen maken.

Gezamenlijke digitale economie
De aankondiging van vandaag betekent dat de standaardvoorwaarden van Booking.com hetzelfde zullen zijn voor alle Europese partners en draagt daarmee bij aan een gezamenlijke Europese digitale economie.

Pariteitsaanpassingen
“De toezeggingen die zijn gedaan aan de Franse, Italiaanse en Zweedse NMAs zorgen ervoor dat concurrentie wordt aangemoedigd, zodat innovatie en investeringen gestimuleerd worden. Wij vinden dat alle Europese partners en consumenten die boeken bij Europese hotels van dezelfde toezeggingen moeten kunnen profiteren als aan de Franse, Italiaanse en Zweedse NMAs gedaan zijn. Daarom hebben wij vrijwillig besloten om onze pariteitsbepalingen aan te passen in Europa om consistent te zijn met deze toezeggingen,” aldus Gillian Tans, President & Chief Operating Officer van Booking.com. “Wij moedigen eerlijke concurrentie aan en hopen dat andere online reisaanbieders Booking.coms voorbeeld volgen, en samen ervoor zorgen dat de beste prijzen kunnen worden aangeboden aan consumenten.

Besteprijsgarantie blijft
Booking.com blijft de Besteprijsgarantie geven en past de prijs aan als een lagere prijs wordt gevonden op een andere reserveringswebsite. Booking.com zal ook doorgaan met het innoveren op het gebied van samenwerking met accommodatiepartners, zodat hun accommodaties gepromoot worden aan een wereldwijd publiek en consumenten de beste deals op het internet kunnen vinden.

Revolutie
“Internet heeft ervoor gezorgd dat de reiservaring voor mensen over de hele wereld compleet is veranderd, door transparantie, toegang tot betere informatie, waar voor je geld en een betere reserveringsinformatie. Voor hoteliers die op zoek zijn om te groeien door hun accommodatie aan mensen overal ter wereld te promoten via nieuwe marketingkanalen heeft het internet ook voor een revolutie gezorgd,” zegt Federico J. González Tejera, CEO van NH Hotel Group. “Booking.com is een belangrijke partner voor ons en we kijken er naar uit om onze samenwerking onder deze nieuwe voorwaarden voort te zetten.”

Booking.com vertrouwt erop dat deze veranderingen de toon zullen zetten voor een oplossing voor de gehele industrie.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: