Bowery Restaurant heeft ludieke publieksactie

20 mei 2016 |
Bowery Restaurant heeft ludieke publieksactie

In december 2015 opende Bowery Restaurant haar deuren op Amsterdam Airport Schiphol. De naam is geïnspireerd op het Nederlandse woord bouwerij
(boerderij) en is tevens de naam van een straat in Lower Manhattan, New York. Het vertegenwoordigt de link tussen het Nederlandse erfgoed en het kosmopolitische restaurantconcept. Dit wordt vertaald in de menukaart, de ingrediënten en het interieur. Bowery lanceerde recentelijk haar nieuwe menukaart en komt met een ludieke publieksactie om dit onder de aandacht te brengen.

Gerechten met een twist
Bowery biedt authentieke en hedendaagse gerechten; grill gerechten van de Josper houtskoolgrill, Aziatische (wok)specialiteiten en een keuze aan klassiekers. Het menu is samengesteld door executive chef Edwin van den Heijkant en zijn team. “We werken uitsluitend met verse producten, veelal lokaal en van het seizoen. Bowery heeft een bijzondere twist die we vertalen in het combineren van Nederlandse producten met een Aziatische bereiding. De gerechten op de kaart kunnen de hele dag worden besteld en salades zijn zelf samen te stellen. Dat geeft veel vrijheid aan de gasten om echt de producten te kiezen die ze zelf willen,” aldus de executive chef. “In de nieuwe kaart vind je heel duidelijk mijn signatuur terug. De kennis en liefde voor goed eten en drinken, in combinatie met een team dat wordt uitgedaagd, komt hier uitstekend in naar voren.” Het eten wordt bereid in de drie open keukens waar de tegels met Nederlandse tafereeltjes, ontworpen door de Spaanse kunstenaar Israel Páez, zorgen voor een authentieke, lokale touch.

Meetingpoint
Bowery bevindt zich in het midden van Nederland en wordt inmiddels door een breed publiek gevonden. “Steeds meer mensen gebruiken Bowery als een meetingpoint. De goede bereikbaarheid en het feit dat je hier tijdens je lunch of diner vier uur gratis kunt parkeren, dragen daar zeker aan bij. Je kunt in Bowery genieten van een snel en goed gerecht, maar ook van een uitgebreid diner”, vertelt restaurant manager Rick Bakker. “Zakelijke gasten die hier op een doordeweekse dag zijn geweest, komen in het weekend met hun familie terug. Dat is een prachtig compliment.”

Wijn & Vine Room
Wijn heeft bij Bowery een belangrijke rol. De wijnkaart biedt een breed spectrum aan bekende en minder bekende wijnen tegen toegankelijke prijzen. De sommelier adviseert de ultieme wijn-spijs combinatie op basis van smaakbeleving en de afkomst van een wijn. De Vine Room is de ultieme kamer voor de wijnliefhebber. Deze exclusieve ruimte van Bowery biedt de mogelijkheid voor wijnproeverijen en private dining. Hier worden bijzondere wijnen geschonken die zelfs als uitgangspunt kunnen dienen voor de invulling van het menu.

Ludieke publieksactie
Om de gasten kennis te laten maken met de nieuwe kaart van Bowery, lanceert het restaurant een unieke publieksactie: “Dineer in Bowery en vlieg naar een andere metropool voor het dessert.” Deze prijs voor twee personen wordt uitgereikt tijdens het diner in Bowery op vrijdagavond 17 juni 2016. Tijdens deze avond wordt een speciaal driegangen Chef’s Signature Menu geserveerd met aperitief. Na het hoofdgerecht wordt het winnende koppel bekend gemaakt en vliegen zij dezelfde avond naar een andere metropool waar het dessert wordt geserveerd. Uiteraard is de vlucht, het transport en de overnachting met ontbijt bij deze prijs inbegrepen.
Gasten kunnen een reservering maken voor deze avond tussen 8 juni en 10 juni via de website www.boweryrestaurant.nl. Naast de reguliere contactgegevens, worden bij de reservering tevens de paspoortgegevens gevraagd. Er zijn slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitmaken van het derde st ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 4

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 4 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Let je extra op de kwaliteit van de bouw van een hotel? ...

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Het nut van data is nul

‘72 procent van de grotere ondernemingen is er nog niet in geslaagd om een datagedreven cultuur te creëren. Dat getal zal onder MKB-bedrijven nog veel hoger uitvallen’. Veel bedrijven investeren erin, maar zijn dus niet niet in staat een cultuurverandering tot stand te brengen. Hoe ...

Opening Internationaal
Ruby Hotels: een derde hotel in Londen én uitbreiding in Wenen

Ruby Hotels heeft vertrouwen in de toekomst. Ondanks de huidige uitdagende tijd waarin ook deze hotelgroep hard geraakt wordt door de gevolgen van Covid-19, wordt er nog steeds uitgebreid. Zowel in het openen van nieuwe hotels als in het uitbreiden van bestaande. Meet Ruby Zoe! Na de succesvol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: