Britse hoteliers woest op touroperators

24 maart 2011 |
Britse hoteliers woest op touroperators<

Hoteliers in Londen zijn woest op touroperators die reizen met hotel-overnachtingen en toegangskaartjes verkopen voor de aanstaande Olympische Spelen in de Britse hoofdstad. Volgens de hoteliers zouden aanbieders van reizen, waaronder Thomas Cook, hotelkamers reserveren en deze voor een veelvoud van de prijs verkopen in zogeheten 'package deals'.

Klachten
Nietsvermoedende consumenten betalen een veelvoud ten opzichte van de normale hotelkamerprijs zo beweren de hoteliers.
Branchevereniging British Hospitality Association onderzoekt momenteel de officiële klachten die IHG, Hilton Worldwide, Thistle Hotels en Starwood Hotels & Resorts Worldwide hebben ingediend, zo meldt de Britse krant The Telegraph. Het dagblad karakteriseert de hoteliers als furieus. De branchevereniging overlegt nog deze week met het organiserend comité van de Spelen die volgend jaar plaats gaan vinden.

Kamerprijzen als pijnpunt
Met nog meer dan een jaar te gaan voordat de Olympische Zomerspelen losbarsten zijn de hotelkamerprijzen in Londen een heet hangijzer. Organisatoren vrezen dat de hoge prijzen voor hotelovernachtingen een nadelige invloed hebben op het aantal bezoekers van de Spelen en op het inkomend toerisme in het Verenigd Koninkrijk in zijn algemeen.

Eerlijke prijzen
Het overheidsorgaan voor het toerisme in Engeland, Visit Britain, heeft hoteliers gevraagd om een overeenkomst te tekenen waarin men toezegt eerlijk om te zullen gaan met de kamerprijzen ten tijde van de Olympische Spelen.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: