Britse hoteliers woest op touroperators

24 maart 2011 |
Britse hoteliers woest op touroperators

Hoteliers in Londen zijn woest op touroperators die reizen met hotel-overnachtingen en toegangskaartjes verkopen voor de aanstaande Olympische Spelen in de Britse hoofdstad. Volgens de hoteliers zouden aanbieders van reizen, waaronder Thomas Cook, hotelkamers reserveren en deze voor een veelvoud van de prijs verkopen in zogeheten 'package deals'.

Klachten
Nietsvermoedende consumenten betalen een veelvoud ten opzichte van de normale hotelkamerprijs zo beweren de hoteliers.
Branchevereniging British Hospitality Association onderzoekt momenteel de officiële klachten die IHG, Hilton Worldwide, Thistle Hotels en Starwood Hotels & Resorts Worldwide hebben ingediend, zo meldt de Britse krant The Telegraph. Het dagblad karakteriseert de hoteliers als furieus. De branchevereniging overlegt nog deze week met het organiserend comité van de Spelen die volgend jaar plaats gaan vinden.

Kamerprijzen als pijnpunt
Met nog meer dan een jaar te gaan voordat de Olympische Zomerspelen losbarsten zijn de hotelkamerprijzen in Londen een heet hangijzer. Organisatoren vrezen dat de hoge prijzen voor hotelovernachtingen een nadelige invloed hebben op het aantal bezoekers van de Spelen en op het inkomend toerisme in het Verenigd Koninkrijk in zijn algemeen.

Eerlijke prijzen
Het overheidsorgaan voor het toerisme in Engeland, Visit Britain, heeft hoteliers gevraagd om een overeenkomst te tekenen waarin men toezegt eerlijk om te zullen gaan met de kamerprijzen ten tijde van de Olympische Spelen.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Corona
Swissôtel op Damrak dwingt huurkorting af

Het Swissôtel op het Amsterdamse Damrak dwingt bij rechter 50 procent huurkorting af, zo lezen we op de website van het Parool. Het hotel telt 114 kamers en een restaurant. De huur bedraagt jaarlijks ruim één miljoen euro. Het hotel stelt dat het hard wordt getroffen door de coro ...

Corona
Hier te downloaden: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Hotels mogen gasten blijven ontvangen, maar ook gasten moeten zich aan de avondklok houden. Van en naar het werk reizen is wel ...

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. In de herfst van 2011 publiceerde de redactie van Hospitality Management een artikel voer de toe ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

OTA's Achtergronden
Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maa ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: