De Euromast is verkocht

25 maart 2020 | Thijs Jacobs

Bijna 20 jaar geleden begon Willem Tieleman met het exploiteren van de de Euromast, iconisch silhouette in de skyline van Rotterdam. In 2016 was het tijd voor een nieuwe stap, en dat was eigenaar van het imposante bouwwerk worden.

Investeringen die voor die tijd niet werden gedaan, konden nu volop plaats gaan vinden. Een renovatie en grondige aanpak van het interieur. Het heeft veel nieuwe bezoekers opgeleverd; in 2019 was sprake van bijna 600.000 bezoekers, een record.

Internationale stad

Rotterdam is inmiddels een internationale stad geworden, mede door investeringen in architectonische hoogstandjes als de Markthal en de Rotterdam van Rem Koolhaas. Hoe interessanter de omgeving wordt, hoe interessanter het wordt om deze van bovenaf te bekijken. De Euromast is hiervoor de aangewezen plek, nu nog meer dan vroeger.

Zo’n goedlopende attractie kan op de belangstelling rekenen van partijen die dit Rotterdamse icoon in hun portefeuille willen hebben. De nieuwe eigenaar van de Euromast, de Franse investeringsgroep genaamd M56 uit Parijs, is gespecialiseerd in toeristische trekpleisters op grote hoogte. Hieronder vallen onder meer de Montparnasse Tower in Parijs, de TV-toren in Berlijn en twee observatietorens in de Verenigde Staten. Een grote internationale speler dus, die als geen ander in staat is de Euromast het aanzien te laten behouden dat hij verdient.

Na bijna 20 jaar is het tijd voor Willem Tieleman om het stokje door te geven.

M56, is de perfecte opvolger voor 'onze' Euromast doordat ze in staat zijn om niet alleen groot te denken, maar ook groot te investeren. De ontwikkelingen die zij voor ogen hebben zal het internationale aanzien van Rotterdam in het algemeen en de Euromast als trekpleister in het bijzonder tot ongekende hoogte kunnen laten stijgen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: