De langstzittende CEO van een groot hotelbedrijf gaat eind 2021 met pensioen

Auteur: redactie
Personeel Mensen 14 september 2021
De langstzittende CEO van een groot hotelbedrijf gaat eind 2021 met pensioen

BWH Hotel Group heeft vandaag aangekondigd dat David Kong, President en Chief Executive Officer, eind 2021 met pensioen gaat. Kong, de langstzittende CEO in de sector, trad in 2001 in dienst bij Best Western Hotels & Resorts en werd in 2004 benoemd tot CEO. Tijdens deze 20-jarige reis zou Kong het bedrijf transformeren, de BWH Hotel Group vormen en het hotelbedrijf laten uitgroeien tot een wereldwijde grootmacht. Hij laat een onuitwisbare stempel achter op de gehele hotelindustrie.

"David Kong is een 'once in a lifetime' leider wiens bijdragen aan Best Western en de BWH Hotel Group werkelijk onmetelijk zijn", aldus Ishwar Naran, Board Chairman, BWH Hotel Group. "Het is de eer van mijn carrière geweest om naast David te werken en uit de eerste hand getuige te zijn van zijn opmerkelijke passie en toewijding aan onze industrie. David heeft altijd het goede voorbeeld gegeven en, het allerbelangrijkste, hij geeft veel om degenen die hij dient, van hoteliers tot collega's, medewerkers, gasten en gemeenschappen."

"David Kong wordt in onze industrie erkend als een leider die echt om mensen geeft," aldus Chip Rogers, President en CEO, American Hotel & Lodging Association. "Hij is een geweldige leider geweest en behoort tot de meest gerespecteerde mensen in deze industrie."

Mentor

"David is in de loop der jaren voor zo velen van ons een mentor geweest", voegt Geoff Ballotti, President en CEO van Wyndham Hotels & Resorts, toe. "Hij heeft mij al vroeg in mijn carrière geïnspireerd, zoals hij zoveel anderen heeft geïnspireerd om meer betrokken te raken bij onze industrie, waaronder de American Hotel & Lodging Association, AAHOA en de U.S. Travel Association. Hij is iemand die ik vertrouw en zeer bewonder."

Kongs eerste stap op weg naar een levenslange carrière in de horeca begon als bordenwasser en afruimer. Toen hij als jongvolwassene vanuit Hongkong in de Verenigde Staten aankwam, had hij, zoals veel immigranten voor hem, geen geld, geen baan en geen connecties die hem steun konden bieden. Ondanks deze uitdagingen leunde Kong op de waarden en werkethiek die zijn ouders hem bijbrachten om op te klimmen in de horecabranche, met als hoogtepunt zijn rol als President en CEO van de BWH Hotel Group. Deze waarden hebben David Kong gevormd tot de leider die hij nu is.

"Davids nalatenschap is de integriteit van een belofte, je woord houden en het waarmaken", zegt Roger Dow, President en CEO, U.S. Travel Association. "Hij is een rolmodel voor hoe deze industrie leidt tot bevredigende carrières, van de frontlinie tot CEO, zoals hij heeft gedaan."

Modern hotelbedrijf

Onder Kong's leiding heeft de BWH Hotel Group zich ontwikkeld tot een modern en innovatief hotelbedrijf. Samen met zijn leiderschapsteam stond Kong aan het hoofd van een aantal initiatieven die het hotelmerk hebben omgevormd tot de wereldwijde grootmacht die het vandaag de dag is.

"Wat hij heeft kunnen doen met Best Western is echt de consistentie van het hoogste prestatieniveau creëren," voegde Rogers eraan toe. "David heeft bij Best Western een omgeving gecreëerd die de hoteleigenaren aanmoedigt om het beste uit zichzelf te halen en om de beste producten te creëren."

Kong's verwezenlijkingen bij BWH Hotel Group omvatten:

Uitbreiding van de BWH Hotel Group van één naar 18 levendige en prikkelende merken die elk segment van de keten en elk type accommodatie omvatten, inclusief boutique/lifestyle en extended stay merken.
Opeenvolgende records van RevPAR-groei van 103 in 2004 tot 112,4 in 2021.
Het vestigen van opeenvolgende records van hoogste gast- en hoteltevredenheidscores.
Nieuw bedrijfsrecord van hoogste EBITDA-groei. De kasreserves en het eigen vermogen zijn meer dan vertienvoudigd sinds de benoeming tot CEO.
Groei van het eigen loyaliteitsprogramma tot de derde hoogste in de industrie.
Het vestigen van bedrijfsrecords op het gebied van industrie awards en onderscheidingen.
AAA Lodging Partner of the Year - 12 jaar op rij
2019 J.D. Power Best Upscale Brand (Best Western Premier®)
2020 and 2021 J.D. Power Best Economy Brand (SureStay Hotel Group®)
2018 Fast Company Top 20 Most Innovative Companies
TTG Asia Best Midscale Brand - 12 jaar op rij
2020 Business Travel News Best Midscale Hotel Brand en Second-Best Upper Midscale Hotel Brand
Ongekende groei wereldwijd.
Leiding geven aan de overname van een hotelbedrijf (WorldHotels™ Collection) en PMS-aanbieder (AutoClerk®).

 

"Deze sector heeft me in staat gesteld om moedig over de toekomst te dromen en die dromen zonder aarzeling na te jagen. Ik voel me gezegend dat ik tijdens mijn carrière omringd ben geweest door uitzonderlijke teams. Door pure passie en toewijding hebben we ambitieuze dromen nagestreefd en bereikt wat velen misschien voor onmogelijk hadden gehouden," zei Kong. "Ik voel me erg bevoorrecht dat ik een rol heb mogen spelen in het uitbouwen van de BWH Hotel Group tot het merk dat het vandaag is. Ik heb altijd op mijn hoogtepunt verder willen gaan. Met onze zorgzame cultuur, onze fantastische hoteliers, executive team en medewerkers, twijfel ik er niet aan dat het beste nog moet komen voor BWH Hotel Group."

"David heeft het bedrijf door een belangrijke transformatie geleid van een enkel merk naar een familie van meerdere merken," aldus Pat Pacious, President en Chief Executive Officer, Choice Hotels International, Inc. "Dat vereiste veel luisteren, samenwerking en veel overredingskracht, maar creëerde een geweldig resultaat voor zijn bedrijf en zijn hoteliers."

"David bracht een familiegevoel tot leven bij Best Western," voegde Mark Hoplamazian, President en CEO, Hyatt Hotels Corporation, eraan toe. "Iedereen die verbonden is aan Best Western heeft een soortgelijk familiegevoel en ik denk dat David er goed in geslaagd is om dat te koesteren, zelfs toen hij navigeerde en leiding gaf aan een zeer belangrijke transformatie voor het bedrijf."

Coronapandemie als grootste uitdaging

Zoals veel leiders vandaag de dag, stond Kong in 2020 voor de grootste uitdaging van zijn carrière toen de wereldwijde pandemie de gastvrijheidsindustrie decimeerde. Vanaf het begin van de pandemie was Kong vastbesloten om schouder aan schouder te staan met de hoteliers van het merk, om te helpen hun bedrijf te laten overleven en hun familie-erfenis te beschermen.
Hij kwam onmiddellijk in actie en implementeerde een uitgebreide strategie die bestond uit:

Verlening van meer dan 65 miljoen dollar aan kortingen aan haar hoteliers sinds maart 2020.
Aanpassing van de bedrijfsnormen en uitrol van verbeterde reinigingsprotocollen met de lancering van zijn toonaangevende We Care CleanSM programma.
Een prominente stem in de industrie worden om te pleiten voor de behoeften van hoteliers in het hele land. Kong heeft president Trump en regeringsleiders ontmoet en interviews gegeven aan veel grote tv-netwerken om een licht te werpen op de ontberingen van hoteliers en te pleiten voor broodnodige federale steun.

 

"David leidde het bedrijf niet alleen door de meest verwoestende periode tot nu toe, maar inspireerde ook hoop, moedigde de mensen om hem heen aan om zich niet te laten definiëren door hun ontberingen, en liet anderen het licht in ieder van hen zien om te blijven vechten en vol te houden," voegde Naran toe. "In de duisternis van de pandemie gaf David leiding met zorg, empathie en een standvastige wil om te overwinnen. Hij gaf een voorbeeld van leiderschap in crisissituaties dat nog generaties lang herinnerd zal worden.”

BWH Hotel Group kondigt een nieuwe CEO aan tijdens de jaarlijkse conventie van het bedrijf op 7 oktober 2021.

Overig nieuws