De nieuwste generatie mobiele keys voor hotels

20 maart 2020 | Redactie

GuestKey is de nieuwste generatie van Cloud Low Energy (CLE) wat Hotek als eerste hotel partner heeft gelanceerd in 2017. De huidige CLE is een prima oplossing om de deuren van hotels op een mobiele manier te openen, maar de ervaring leert nu dat gasten en hotels behoefte hebben aan een meer geavanceerde manier van communicatie.

Gedurende 3 jaar en met 872.790 openingen (gedateerd: 06-03-20) hebben wij gezien dat het toepassen van mobiele technologie afhangt van hoe gemakkelijk een gast met zijn mobiele telefoon de hotelkamer kan openen en voor het hotel is het van belang om de guest journey te verbeteren wanneer de gast gebruik maakt van de app.

Met GuestKey introduceren wij een nieuwe mobiele cloud oplossing met extra geïntegreerde functies, die nog niet eerder zijn getoond in de hospitality markt. Voor het verbeteren van de guest journey is duidelijk dat het downloaden van een app een grote blokkade is. Voordat de gast een app kan gebruiken, ontvangt de gast één e-mail om de CLE-app te downloaden en een tweede e-mail met de bijbehorende verificatiecode. Er zijn ook andere app aanbieders waar gasten gemiddeld 5 e-mails kunnen ontvangen voor aankomst. In 2017 was er geen andere optie, maar nu in 2020 is dat geen optie meer. Uw gasten willen dit niet, men wil gemak en geen gevoel van overlast en overkill aan e-mails. 

Feedback

Naast het nadeel van een app downloaden, was er de feedback dat hotels meer direct contact met hun gasten wensen. Doordat veel gasten niet rechtstreeks boeken zien wij  een gebrek aan direct contact. Bij hotels waar geen receptie is, heeft de gast nog meer behoefte aan duidelijke informatie over het hotel en omgeving. Bij gebruik van GuestKey krijgt de gast een web-link of QR-code (per e-mail of via whatsapp) waarmee direct GuestKey kan worden geopend. In het geval dat de gast om de WiFi code vraagt, kan het hotel gelijk de GuestKey links doorgeven. De gast zal verrast zijn hoe eenvoudig de hotelkamer deur kan worden geopend met als bonus een volledig overzicht van alle belangrijke informatie in en rondom het hotel. Simpel en efficiënt voor het hotel en de gast. 

GuestKey is een volledig cloud hosted platform zodat men altijd in staat is om directe wijzigingen in de web-app aan te brengen, om nieuwe promoties of belangrijke berichten te uploaden, alles om de gast te informeren. Tevens biedt dit een uitstekende mogelijkheid om een upsell te creëren. Om negatieve beoordelingen te voorkomen kan de gast direct met het hotel communiceren d.m.v de smiley module of doorgestuurd worden naar het boekingsplatform om een positieve beoordeling te plaatsen. Dat alles met een paar drukken op de telefoon van de gast.

Tevens is het mogelijk om als hotel te communiceren door middel van whatsapp met de gasten. Doordat wij begrijpen dat elk hotel uniek is en dat één web-app niet voor alle hotels toepasbaar is, hebben wij 5 verschillende variaties ontwikkeld:

1.    Standard; Web-app met het GuestKey logo, specifiek voor het mobiel openen van hoteldeuren. 
2.    Silver; idem als Standard web-app maar dan met hotellogo.
3.    Gold; idem als Silver, extra; tailor made receptie module, 2 verschillende talen, smiley module, weermodule, hotelinformatie module en receptie contact  
4.    Platinium; idem als Gold, extra: whatsapp (of IM / chat), openbaar vervoer module, digitale hotel informatie kaart, iframe, extra formulieren, informatie over de omgeving en CMS toegang. Volledig op maat gemaakte oplossing.
5.    The Butler; op maat ontwikkelde web-app met bijbehorende op maat gemaakte hardware. Speciaal voor ketens en exclusieve resorts…  

Tevens kunnen wij voor derde partijen de open API van GuestKey© aanleveren, waardoor de mobiele opening ook worden geïntegreerd in een bestaande “ouderwetse” app die al door een hotel wordt gebruikt. Dit is voor veel app leveranicers de missing link; het mobiel openen van een kamerdeur.   

PMS-leveranciers die geen cloud-platform hebben, maken gebruik van externe mobiele aanbieders voor het inchecken en aanmaken van mobiele sleutels, in dit geval wordt de API niet met de PMS verbonden maar met deze externe mobiele aanbieders. Binnen onze Hotek Community staan we open voor de rest van de wereld, door het aanbieden van de open API.
De hardware van GuestKey is een kleine universele controller die niet alleen in Hotek keycard sloten, maar ook in niet-Hotek sloten kan worden geïmplementeerd. De communicatie tussen de GuestKey controller en de Cloud verloopt via een speciale gateway. 

Gateway

Deze gateway wordt aangesloten op het netwerk van het hotel en heeft een PoE-connector voor de voeding. Van belang is dat het hotel een stabiele internetverbinding heeft. In het geval van nieuwe firmware-upgrades is de GuestKey controller "over-the-air" te bereiken. 
Wij vertrouwen niet op Bluetooth (BLE) toepassingen, vanwege de veiligheidsrisico's en de belangrijkste reden dat een Bluetooth module off-line is en geen directe cloud verbinding heeft. Het voordeel van de cloud is dat het hotel 100% realtime controle heeft over alle deuren. Met de GuestKey back-end is het mogelijk om alle hoteldeuren te controleren vanaf elke plek ter wereld. In geval van nood kunnen alle deuren open gezet worden, uiteraard dienen hiervoor speciale protocollen te worden gevolgd. 

GuestKey biedt live monitoring van toegangslogs, duidelijk zichtbaar is wie een deur heeft geopend, altijd overzicht van batterij status. Het batterijverbruik van de controller is ultra-laag en heeft geen invloed op de werking van het hotelslot. GuestKey is niet alleen voor het openen en bedienen van de gastendeur, maar kan ook gecombineerd worden met toegangsdeuren, liften, parkeergelegenheden etc... in de nabije toekomst is ook mogelijk om te integreren met kamerbeheer systemen te communiceren.

Als laatste en belangrijkste is; veiligheid. De communicatie tussen alle componenten gaat via een AES 256 bit end-to-end encryptie en wordt gehost op onze eigen infrastructuur. Hotek maakt geen gebruik van een publieke hosting omgeving. In de toekomst kan GuestKey© altijd worden geüpgraded voor nieuwe protocollen en/of beveiligingsmaatregelen. GuestKey is 100% toekomstbestendig en zal ook worden geïmplementeerd in andere hotelproducten zoals o.a. kluizen en minibars.  GuestKey is “100% made in Holland”, dus ook 100% controle vanuit Hotek. Geen externe bedrijven/ start-ups die de gegevens van uw gasten kunnen bekijken of misbruiken, een belangrijk punt om niet te vergeten hoe men met uw data omgaat.

Meer informatie?
Contact: Dolf Mulder, CEO 
mailto: dolf@hotek.nl                                    
Munnikenheiweg 27 / 4879 NE Etten-Leur
+31(0)765024750
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: