De nieuwste generatie mobiele keys voor hotels

20 maart 2020 | Redactie

GuestKey is de nieuwste generatie van Cloud Low Energy (CLE) wat Hotek als eerste hotel partner heeft gelanceerd in 2017. De huidige CLE is een prima oplossing om de deuren van hotels op een mobiele manier te openen, maar de ervaring leert nu dat gasten en hotels behoefte hebben aan een meer geavanceerde manier van communicatie.

Gedurende 3 jaar en met 872.790 openingen (gedateerd: 06-03-20) hebben wij gezien dat het toepassen van mobiele technologie afhangt van hoe gemakkelijk een gast met zijn mobiele telefoon de hotelkamer kan openen en voor het hotel is het van belang om de guest journey te verbeteren wanneer de gast gebruik maakt van de app.

Met GuestKey introduceren wij een nieuwe mobiele cloud oplossing met extra geïntegreerde functies, die nog niet eerder zijn getoond in de hospitality markt. Voor het verbeteren van de guest journey is duidelijk dat het downloaden van een app een grote blokkade is. Voordat de gast een app kan gebruiken, ontvangt de gast één e-mail om de CLE-app te downloaden en een tweede e-mail met de bijbehorende verificatiecode. Er zijn ook andere app aanbieders waar gasten gemiddeld 5 e-mails kunnen ontvangen voor aankomst. In 2017 was er geen andere optie, maar nu in 2020 is dat geen optie meer. Uw gasten willen dit niet, men wil gemak en geen gevoel van overlast en overkill aan e-mails. 

Feedback

Naast het nadeel van een app downloaden, was er de feedback dat hotels meer direct contact met hun gasten wensen. Doordat veel gasten niet rechtstreeks boeken zien wij  een gebrek aan direct contact. Bij hotels waar geen receptie is, heeft de gast nog meer behoefte aan duidelijke informatie over het hotel en omgeving. Bij gebruik van GuestKey krijgt de gast een web-link of QR-code (per e-mail of via whatsapp) waarmee direct GuestKey kan worden geopend. In het geval dat de gast om de WiFi code vraagt, kan het hotel gelijk de GuestKey links doorgeven. De gast zal verrast zijn hoe eenvoudig de hotelkamer deur kan worden geopend met als bonus een volledig overzicht van alle belangrijke informatie in en rondom het hotel. Simpel en efficiënt voor het hotel en de gast. 

GuestKey is een volledig cloud hosted platform zodat men altijd in staat is om directe wijzigingen in de web-app aan te brengen, om nieuwe promoties of belangrijke berichten te uploaden, alles om de gast te informeren. Tevens biedt dit een uitstekende mogelijkheid om een upsell te creëren. Om negatieve beoordelingen te voorkomen kan de gast direct met het hotel communiceren d.m.v de smiley module of doorgestuurd worden naar het boekingsplatform om een positieve beoordeling te plaatsen. Dat alles met een paar drukken op de telefoon van de gast.

Tevens is het mogelijk om als hotel te communiceren door middel van whatsapp met de gasten. Doordat wij begrijpen dat elk hotel uniek is en dat één web-app niet voor alle hotels toepasbaar is, hebben wij 5 verschillende variaties ontwikkeld:

1.    Standard; Web-app met het GuestKey logo, specifiek voor het mobiel openen van hoteldeuren. 
2.    Silver; idem als Standard web-app maar dan met hotellogo.
3.    Gold; idem als Silver, extra; tailor made receptie module, 2 verschillende talen, smiley module, weermodule, hotelinformatie module en receptie contact  
4.    Platinium; idem als Gold, extra: whatsapp (of IM / chat), openbaar vervoer module, digitale hotel informatie kaart, iframe, extra formulieren, informatie over de omgeving en CMS toegang. Volledig op maat gemaakte oplossing.
5.    The Butler; op maat ontwikkelde web-app met bijbehorende op maat gemaakte hardware. Speciaal voor ketens en exclusieve resorts…  

Tevens kunnen wij voor derde partijen de open API van GuestKey© aanleveren, waardoor de mobiele opening ook worden geïntegreerd in een bestaande “ouderwetse” app die al door een hotel wordt gebruikt. Dit is voor veel app leveranicers de missing link; het mobiel openen van een kamerdeur.   

PMS-leveranciers die geen cloud-platform hebben, maken gebruik van externe mobiele aanbieders voor het inchecken en aanmaken van mobiele sleutels, in dit geval wordt de API niet met de PMS verbonden maar met deze externe mobiele aanbieders. Binnen onze Hotek Community staan we open voor de rest van de wereld, door het aanbieden van de open API.
De hardware van GuestKey is een kleine universele controller die niet alleen in Hotek keycard sloten, maar ook in niet-Hotek sloten kan worden geïmplementeerd. De communicatie tussen de GuestKey controller en de Cloud verloopt via een speciale gateway. 

Gateway

Deze gateway wordt aangesloten op het netwerk van het hotel en heeft een PoE-connector voor de voeding. Van belang is dat het hotel een stabiele internetverbinding heeft. In het geval van nieuwe firmware-upgrades is de GuestKey controller "over-the-air" te bereiken. 
Wij vertrouwen niet op Bluetooth (BLE) toepassingen, vanwege de veiligheidsrisico's en de belangrijkste reden dat een Bluetooth module off-line is en geen directe cloud verbinding heeft. Het voordeel van de cloud is dat het hotel 100% realtime controle heeft over alle deuren. Met de GuestKey back-end is het mogelijk om alle hoteldeuren te controleren vanaf elke plek ter wereld. In geval van nood kunnen alle deuren open gezet worden, uiteraard dienen hiervoor speciale protocollen te worden gevolgd. 

GuestKey biedt live monitoring van toegangslogs, duidelijk zichtbaar is wie een deur heeft geopend, altijd overzicht van batterij status. Het batterijverbruik van de controller is ultra-laag en heeft geen invloed op de werking van het hotelslot. GuestKey is niet alleen voor het openen en bedienen van de gastendeur, maar kan ook gecombineerd worden met toegangsdeuren, liften, parkeergelegenheden etc... in de nabije toekomst is ook mogelijk om te integreren met kamerbeheer systemen te communiceren.

Als laatste en belangrijkste is; veiligheid. De communicatie tussen alle componenten gaat via een AES 256 bit end-to-end encryptie en wordt gehost op onze eigen infrastructuur. Hotek maakt geen gebruik van een publieke hosting omgeving. In de toekomst kan GuestKey© altijd worden geüpgraded voor nieuwe protocollen en/of beveiligingsmaatregelen. GuestKey is 100% toekomstbestendig en zal ook worden geïmplementeerd in andere hotelproducten zoals o.a. kluizen en minibars.  GuestKey is “100% made in Holland”, dus ook 100% controle vanuit Hotek. Geen externe bedrijven/ start-ups die de gegevens van uw gasten kunnen bekijken of misbruiken, een belangrijk punt om niet te vergeten hoe men met uw data omgaat.

Meer informatie?
Contact: Dolf Mulder, CEO 
mailto: dolf@hotek.nl                                    
Munnikenheiweg 27 / 4879 NE Etten-Leur
+31(0)765024750
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Coronacrisis
NBTC: Boek- en zoekgedrag met 85 procent gedaald

NBTC, het marketingplatform voor toerisme in en naar Nederland, monitort de komende tijd relevante indicatoren die inzicht kunnen geven in het effect van de coronacrisis op het gedrag van bezoekers. Denk daarbij aan het zoek- en boekgedrag, maar ook het sentiment onder potentiële reizigers. ...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Coronacrisis
Inschrijftermijn Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs 2020 verlengd

De inschrijftermijn voor de 19e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs voor de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland is verlengd als gevolg van de corona-crisis. Kandidaten tussen de 20 en 26 jaar kunnen nu nog tot en met 30 juni 2020 inschrijven. De uitreiking van de National...

Independent Hotel Show afgelast en verplaatst naar 2021

De Independent Hotel Show is vanwege de aanhoudende coronapandemie afgelast, zo laat de organisatie weten. Ruim drie weken geleden werd het hotelevent in de Amsterdamse RAI al verplaatst van halverwege maart naar eind juni. Nu heeft de organisatie ook besloten om de uitegestelde Independent Hotel Sh...

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: