De weekendselectie: Toerisme, topvrouwen en MICE

6 mei 2017 | Roy Spijker

De week is weer voorbij, dus tijd voor de weekendselectie. Wij selecteerden weer een paar artikelen om het weekend mee door te komen, of om te ontspannen tijdens de koffie. 

Wat dacht u van:

Dit interview met Jos Vranken van het NBTC. Wat kan de toerisme-organisatie doen voor de hotellerie?

Of dit gesprek met Ton Soons van Vergaderhamers, over de status van MICE binnen hotels.

En de column van Gabriella Esselbrugge, waarin zij pleit voor meer vrouwen in de top van het bedrijfsleven.

Anders nog iets?

Jazeker! Wat dacht u van dit artikel, over de psychologie van een hotelkamer. Hoe moet deze ingericht worden zodat de gast goed slaapt? Of deel 4 over succesvol adverteren via Adwords en Facebook.

Daarnaast was er deze week veel te doen over cijfers van Airbnb. Colliers International en Hotelschool the Hague publiceerde een rapport met stuitende cijfers, maar volgens Airbnb en de gemeente Amsterdam zijn deze niet representatief. Ook was er feest voor het Bilderberg Parkhotel dat werd uitgeroepen tot beste hotel van Rotterdam, hoeft een Duits hotel niet de naam prijs te geven van een minnaar en publiceerde Golden Tulip Hotel een onderzoek over verschillende hotelwensen tussen generaties.

Voor nog meer nieuws klikt u hier!

Prettig weekend!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: