Deze Indiase hotelketen verovert de wereld

23 juli 2019 | Thijs Jacobs

De Indiase hotelketen Oyo groeit explosief. Oyo bestaat inmiddels zes jaar en is in die periode uitgegroeid tot een van de grootste hotelketens ter wereld, uitgedrukt in aantallen kamers en omzet, zo lezen we op zakenreis.nl.

Okee, Oyo bezit geen eigen vestigingen, maar is een samenwerkingsverband. Oyo's naam prijkt op de geven van kleine, bestaande hotels. Dat doet het merk sinds 2013 en nog steeds is thuisbasis India de grootste markt voor het bedrijf. Inmiddels is de naam ook bekend in andere Aziatische landen, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten, maar ook andere Europese landen zijn in het vizier.

Accor in beeld?

De beurswaarde van Oyo is inmiddels tien miljard dollar, waardoor het twee bekende hotelgiganten rap nadert: Intercontinental Hotels Group kent een beurswaarde van 12,5 miljard) en Accor 11,7 miljard. IHG en Accor zijn daarentegen wel hotelketens met eigen vestigingen en een brede portefeuille aan merken. Er zijn geruchten dat Accor Oyo over zou willen nemen, maar zeer concreet is de interesse nog niet. Accor kent nog geen goede marktpositie in India. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Tech
Opnieuw grote hack bij Marriott

De Amerikaanse hotelketen Marriott is alweer slachtoffer geworden van een hack. Hackers hebben namelijk toegang gekregen tot de gegevens van 5,2 miljoen gasten, zo maakte het bedrijf dinsdag bekend op haar website. In 2018 kregen hackers al toegang tot de gegevens van 500 miljoen Marriott-gasten....

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moeten de kamerprijzen verlagen. Wees daar heel voorzichtig mee. Het verlagen van kamerprijzen is echt onwenselijk, ook al kan het helaas wel eens onvermij...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Overlevingskansen voor je hotel: "Het glipt nu tussen je vingers door"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit elfde hoofdstuk bes...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: