Dit is de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland

10 januari 2017 | Jorien Slager

Michiel van der Eerde is maandagavond 9 januari 2017 uitgeroepen tot Meest Markante Horecaondernemer van Nederland 2016/2017. De bekendmaking vond plaats tijdens de KHN Nieuwjaarsreceptie in het Novotel Amsterdam City. De trotse winnaar ontving de prijs uit handen van Hans Steenbergen, voorzitter van de landelijke jury. Michiel zei bij de bekendmaking: “Ik sta te trillen en te rillen, had dit niet verwacht en wil groot compliment maken aan mijn team. Op 26 januari openen we onze vijfde Baut op het Paradijsplein, waarin we terugkeren in Amsterdam Oost.”. Michiel van der Eerde werd gekozen uit veertien regionale winnaars die gedurende de avond allemaal in het zonnetje werden gezet.

Michiel van der Eerde,  Baut, Restaurant C, Amsterdam

Juryvoorzitter Hans Steenbergen roemde de Meest Markante Horecaondernemer: “Rock & roll in de keuken. Lef, creativiteit, risico. Ondernemerschap pur sang. Michiel van Eerde belichaamt de nieuwe tijdgeest. Grenzeloze verbeelding, tomeloze energie, geweldige teamplayer. Pop-up restaurant Baut is al op 4 locaties in de hoofdstad succesvol geweest, een vijfde locatie komt eraan. Daarnaast heeft hij op een vaste plek Restaurant C geopend. Geschoold als kok bij de klassieke topadressen als De Hoefslag, Bokkedoorns en Oud Sluis en gelaafd met de creativiteit van zijn ervaring bij IQ Creative, is hij zijn eigen spoor gaan volgen. Onverkort houdt hij vast aan de kwaliteit op het bord, maar de setting waarin gegeten wordt, kan niet ruig en verrassend genoeg zijn. Onvergetelijke ervaringen worden gecreëerd op een totaal nieuwe manier. En daarom, vanwege zijn lef, risico, creativiteit, smaak en ondernemerschap is Michiel Meest Markante Horecaondernemer 2016/2017 geworden.
 
Tijdens de avond werden de drie genomineerden voor de landelijke titel bekendgemaakt. Hij won het uiteindelijk van zijn concurrenten.
- Ed Hoogendijk van de horecabedrijven Bistro Pijpenla, Le Mariage en Bounge in Delft, regio Zuid Holland Noord.
- Willem Neutkens met de horecabedrijven Bij de Neut, Woest, WillyNacho en Westerhoven uit Brabant.

Over de verkiezing Meest Markante Horecaondernemer

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars is de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Amsterdam Opening
Q-factory Hotel opent in juli

Bij Q-Factory in Amsterdam Oost, het grootste muziekmakerscentrum van Europa, kan vanaf juli 2017 ook overnacht worden. Vanaf die datum worden er 50 hotelkamers in het muziekmakerscentrum in gebruik genomen. Met de opening van het hotel wordt Q-Factory nog meer de multifunctionele ontmoetingsplek...

Hotelbouwplannen Amsterdam
City ID Group opent TWENTY EIGHT in Amsterdam

In april opende City ID Group TWENTY EIGHT, het eerste appartementenhotel onder het nieuwe label City ID Suites. Het gebouw op het Amsterdamse Stadionplein is ontworpen door Prof. Hans Kollhoff Architekten, een gerenommeerd en internationaal opererend architectenbureau. City ID Suites zijn full serv...

Culinair
Groupon Culi Weken van start gegaan

Nederland heeft op culinair gebied veel te bieden. Wie uit eten wil, kan kiezen uit talloze restaurants, bistro’s en andere eetgelegenheden. Uit onderzoek van Groupon blijkt dat 21% van de Nederlanders ook g...

Hotelbouwplannen
Rotterdams Mainport Hotel achtervolgd door pech

De hoofdaannemer van het Rotterdamse Mainport Hotel heeft het geluk niet aan zijn zijde. In 2011 stortte tijdens de bouw al een deel van het pand in en nu moet een stuk gevel vervangen worden, zo lazen wij in het AD. Nieuwe kozijnen vanwege lekkage Het hotel ligt aan de voet van de Erasmusbr...

Hotelbouwplannen Advertorial
Dutch Brand Hotel Gooiland kiest voor Hollands slapen op Auping

Hotel Gooiland in Hilversum is het eerste Dutch Brand Hotel in Nederland en zij geloven in oer-Hollandse merken. Voor het slaapcomfort hebben zij daarom gekozen voor Auping. Gooiland heeft gekozen voor het Original bedmodel van Auping. De Auping Original is een compleet bed met een helder ontwerp...

Advertorial Duurzaamheid
‘ECOtap versterkt ons duurzame karakter’

Louisa de Ridder, banqueting managerbij KIT Royal Tropical Institute voor KIT Meetings & Events, Amsterdam Tropen Hotel en café De Tropen. "KIT Royal Tropical Institute bevindt zich in een prachtig monumentaal gebouw in Amsterdam-Oost. Bij ons kunnen mensen evenementen houden, vergaderen, dinere...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: