Dit is de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland

10 januari 2017 | Jorien Slager

Michiel van der Eerde is maandagavond 9 januari 2017 uitgeroepen tot Meest Markante Horecaondernemer van Nederland 2016/2017. De bekendmaking vond plaats tijdens de KHN Nieuwjaarsreceptie in het Novotel Amsterdam City. De trotse winnaar ontving de prijs uit handen van Hans Steenbergen, voorzitter van de landelijke jury. Michiel zei bij de bekendmaking: “Ik sta te trillen en te rillen, had dit niet verwacht en wil groot compliment maken aan mijn team. Op 26 januari openen we onze vijfde Baut op het Paradijsplein, waarin we terugkeren in Amsterdam Oost.”. Michiel van der Eerde werd gekozen uit veertien regionale winnaars die gedurende de avond allemaal in het zonnetje werden gezet.

Michiel van der Eerde,  Baut, Restaurant C, Amsterdam

Juryvoorzitter Hans Steenbergen roemde de Meest Markante Horecaondernemer: “Rock & roll in de keuken. Lef, creativiteit, risico. Ondernemerschap pur sang. Michiel van Eerde belichaamt de nieuwe tijdgeest. Grenzeloze verbeelding, tomeloze energie, geweldige teamplayer. Pop-up restaurant Baut is al op 4 locaties in de hoofdstad succesvol geweest, een vijfde locatie komt eraan. Daarnaast heeft hij op een vaste plek Restaurant C geopend. Geschoold als kok bij de klassieke topadressen als De Hoefslag, Bokkedoorns en Oud Sluis en gelaafd met de creativiteit van zijn ervaring bij IQ Creative, is hij zijn eigen spoor gaan volgen. Onverkort houdt hij vast aan de kwaliteit op het bord, maar de setting waarin gegeten wordt, kan niet ruig en verrassend genoeg zijn. Onvergetelijke ervaringen worden gecreëerd op een totaal nieuwe manier. En daarom, vanwege zijn lef, risico, creativiteit, smaak en ondernemerschap is Michiel Meest Markante Horecaondernemer 2016/2017 geworden.
 
Tijdens de avond werden de drie genomineerden voor de landelijke titel bekendgemaakt. Hij won het uiteindelijk van zijn concurrenten.
- Ed Hoogendijk van de horecabedrijven Bistro Pijpenla, Le Mariage en Bounge in Delft, regio Zuid Holland Noord.
- Willem Neutkens met de horecabedrijven Bij de Neut, Woest, WillyNacho en Westerhoven uit Brabant.

Over de verkiezing Meest Markante Horecaondernemer

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars is de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ondernemen Longread
Simuleer een bijna-doodervaring voor je hotel

De coronacrisis overvalt iedereen. De omvang en impact nemen dramatische proporties aan. Hadden we eerder en meer rekening moeten houden met de desastreuze effecten van corona? Misschien. Hiervoor is echter een paradigmashift nodig. Van optimisme naar paranoïde optimisme. We moeten de eindighei ...

Wet- en regelgeving Hotelketens Internationaal
Miljoenenboete Marriott voor datalek uit 2014

Marriott moet een boete van 18,4 miljoen pond (ruim 20 miljoen euro) betalen voor de datalek uit 2014. De boete wordt betaald aan de Britse privacyautoriteit. De Information Commissioner's Office (ICO) concludeert dat de hotelketen te weinig moeite heeft gedaan om de gegevens van de gasten te be ...

Columns
Column Tanja Seegers: Er zijn geen grenzen

Precies een jaar geleden zei mijn grote held Eliud Kipchoge letterlijk: “Ik wil mensen inspireren, er zijn geen grenzen!” De Keniaanse atleet liep op 12 oktober 2019 de marathon binnen 2 uur. Met maar liefst een snelheid van 21,1 km per uur behaalde hij een historisch record. Hij deed wa ...

Branded Content
Hotelmanagers welkom in de zorg: "Oprecht contact maakt voor mij het verschil"

Bart van der Ven, locatiemanager bij WoonZorgcentra Haaglanden (WZH), is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het woonzorgcentrum WZH Schoorwijck voor ouderen. Samen met zijn medewerkers zorgt hij dagelijks voor de verzorging, behandeling en begeleiding van de bewoners waarbij hij zelfstan ...

Coronacrisis
61% van de Nederlanders wil met Kerst (verantwoord) buiten de deur eten

Uit het persmoment van dinsdag jl. is duidelijk geworden dat de horeca nog een tijd gesloten blijft. Hoelang is nog niet precies duidelijk. Hoopvol is de blik nu gericht op kerst. Nederlanders willen deze feestdagen weer genieten van quality time buiten de deur. Uit onderzoek van TheFork* blijkt dat ...

Hotelketens Internationaal
Accor opent nieuw hotel Mercure Han-sur-Lesse

Accor, ’s werelds meest toonaangevende hotelgroep, opent vandaag het nieuwe hotel Mercure Han-sur-Lesse in de idyllische gelijknamige plaats Han-sur-Lesse, middenin de Belgische Ardennen. Deze opening is in samenwerking met Accor’s Franchise Partner Unibricks. Het viersterrenhotel telt 1 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: