‘ECOtap versterkt ons duurzame karakter’

Auteur: Roy Spijker
Duurzaamheid 22 mei 2017
‘ECOtap versterkt ons duurzame karakter’

Louisa de Ridder, banqueting managerbij KIT Royal Tropical Institute voor KIT Meetings & Events, Amsterdam Tropen Hotel en café De Tropen.

"KIT Royal Tropical Institute bevindt zich in een prachtig monumentaal gebouw in Amsterdam-Oost. Bij ons kunnen mensen evenementen houden, vergaderen, dineren en slapen. Onze bezoekers zijn divers; komen uit allerlei landen en sectoren. De zalen en vergaderruimtes bieden ruimte aan 600 tot 800 gasten. Onze binnentuin is zelfs geschikt om een plek te geven aan 2000 mensen die deelnemen aan een evenement of congres.Bovendien kunnen we ook nog gebruikmaken van de ruimte in De Tropen. Dit café is overigens vaak een plek waar gasten na een lange dag een drankje drinken op het terras."
 

"We werken al een tijd met het concept van ECOtap. Zo kunnen onze hotelgasten bij hun ontbijt een glas water drinken uit de ECOtap. Ook in De Tropen tappen we ons eigen water; bruisend en plat. Bij de evenementen, congressen en vergaderingen serveren we het water in de karaffen met ons eigen logo erop gegraveerd. Aan de flessen hangen de kaartjes van ECOtap waarop ook nog het goede doel wordt uitgelegd waar een deel van het geld van ECOtap naartoe gaat.Een dubbele winst, want we zijn een non-profit organisatie en als je in ons hotel slaapt, een congres bij ons organiseert, of luncht in De Tropen, dan draag je bij aan het werk van KIT Royal Tropical Institute in ontwikkelingslanden."

"De samenwerking met ECOtap is dan ook een logische stap, want het product vloeit goed samen met onze eigen kernwaarden. Duurzaamheid staat bij ons hoog in het vaandel. Evenals het sociale en culturele aspect. Deze waarden heeft ECOtap in zich en het versterkt daarmee ons duurzame karakter. We filteren ons eigen water waardoor vervuiling van bijvoorbeeld plastic flessen wordt voorkomen en we  steunen een goed doel."
 


"Of onze gasten het vervelend vinden om voor het water te betalen? Het antwoord is nee. Je koppelt het namelijk aan een mooi en helder verhaal. En dan weten ze: mijn geld wordt goed besteed."

Geïnteresserd? Bezoek de website.

Overig nieuws