‘ECOtap versterkt ons duurzame karakter’

22 mei 2017 | Roy Spijker

Louisa de Ridder, banqueting managerbij KIT Royal Tropical Institute voor KIT Meetings & Events, Amsterdam Tropen Hotel en café De Tropen.

"KIT Royal Tropical Institute bevindt zich in een prachtig monumentaal gebouw in Amsterdam-Oost. Bij ons kunnen mensen evenementen houden, vergaderen, dineren en slapen. Onze bezoekers zijn divers; komen uit allerlei landen en sectoren. De zalen en vergaderruimtes bieden ruimte aan 600 tot 800 gasten. Onze binnentuin is zelfs geschikt om een plek te geven aan 2000 mensen die deelnemen aan een evenement of congres.Bovendien kunnen we ook nog gebruikmaken van de ruimte in De Tropen. Dit café is overigens vaak een plek waar gasten na een lange dag een drankje drinken op het terras."
 

"We werken al een tijd met het concept van ECOtap. Zo kunnen onze hotelgasten bij hun ontbijt een glas water drinken uit de ECOtap. Ook in De Tropen tappen we ons eigen water; bruisend en plat. Bij de evenementen, congressen en vergaderingen serveren we het water in de karaffen met ons eigen logo erop gegraveerd. Aan de flessen hangen de kaartjes van ECOtap waarop ook nog het goede doel wordt uitgelegd waar een deel van het geld van ECOtap naartoe gaat.Een dubbele winst, want we zijn een non-profit organisatie en als je in ons hotel slaapt, een congres bij ons organiseert, of luncht in De Tropen, dan draag je bij aan het werk van KIT Royal Tropical Institute in ontwikkelingslanden."

"De samenwerking met ECOtap is dan ook een logische stap, want het product vloeit goed samen met onze eigen kernwaarden. Duurzaamheid staat bij ons hoog in het vaandel. Evenals het sociale en culturele aspect. Deze waarden heeft ECOtap in zich en het versterkt daarmee ons duurzame karakter. We filteren ons eigen water waardoor vervuiling van bijvoorbeeld plastic flessen wordt voorkomen en we  steunen een goed doel."
 


"Of onze gasten het vervelend vinden om voor het water te betalen? Het antwoord is nee. Je koppelt het namelijk aan een mooi en helder verhaal. En dan weten ze: mijn geld wordt goed besteed."

Geïnteresserd? Bezoek de website.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Events Hoteltech
LiveBlog tijdens HotelTech 2019 - Het volledige programma

Maandag is het zover: HotelTech 2019. Nieuw dit jaar is de liveblog die de redactie van Hospitality Management tijdens het congres bij zal houden. Mocht u er niet bij kunnen zijn, hou dan de website scherp in de gaten om op de hoogte te blijven. Hieronder worden de hoofdrolspelers van HotelTech 2019...

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: