Fletcher ziet bezettingsgraad gigantisch stijgen door zomerweer

18 juli 2018 | David Bakker

Nederland heeft er al een hele lange periode met heerlijk zomerweer opzitten. Fletcher Hotels ziet dat daardoor de vraag naar vakanties in Nederland ongekend hoog is.

Er is altijd een belangrijke relatie tussen het weer en het boeken van vakanties in eigen land. Hoe lekkerder het weer, hoe groter de vraag naar hotelkamers in eigen land. Hoewel het aantal vakanties in Nederland al jaren stijgt, is de vraag naar hotelkamers nog nooit zo groot geweest als op dit moment. Nederland staat in Europa op nummer 1 als het gaat om het aantal keren dat Nederlanders van een korte vakantie in eigen land genieten.

Fletcher Hotels, de grootste Nederlandse hotelketen, ziet dat er al weken een ongekende run is ontstaan naar haar hotelkamers. Al vanaf mei is de bezetting van de Nederlandse hotelketen ongekend hoog. Zowel de maand mei als de maand juni zijn afgesloten met bezettingen rond de 90%. Nu de vakanties zijn begonnen en de voorspellingen van het weer uitstekend zijn, gaat de vraag alleen nog maar toenemen. Dit bewijst maar weer eens dat heel veel Nederlanders het liefst vakantie in eigen land doorbrengen. Veel Nederlanders kiezen het buitenland vaak alleen maar voor de zon, maar dat hoeft nu niet.

Fletcher Hotels

Fletcher Hotels is een oer-Hollandse hotelketen met 87 unieke 3- en 4-sterren hotels die allen zijn gelegen op de mooiste locaties door heel Nederland. De hotels liggen onder andere in de duinen, de heuvels van Limburg en in historische steden. Fletcher Hotels richt zich voornamelijk op de markt van vakanties in eigen land. “Wij zijn voorbereid op een ongekend hoge bezetting voor de maanden juli en augustus en zullen ervoor zorgen dat onze gasten een geweldige vakantie krijgen”, aldus Rob Hermans CEO Fletcher Hotels.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moeten de kamerprijzen verlagen. Wees daar heel voorzichtig mee. Het verlagen van kamerprijzen is echt onwenselijk, ook al kan het helaas wel eens onvermij...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Overlevingskansen voor je hotel: "Het glipt nu tussen je vingers door"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit elfde hoofdstuk bes...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Branded Content Coronacrisis
Gratis scan voor onafhankelijke hotels en B&B's

Het nieuwe platform Scanjehotel.nl is een initiatief om hoteleigenaren van onafhankelijke hotels en B&B’s te helpen met het mogelijk - tijdelijk - verlagen van de maandelijkse kosten. Van energieleveranciers tot TV - en internetaanbieders en afvalkosten: alle maandelijkse vaste lasten ...

Interview Coronacrisis
"De onduidelijkheid vanuit de overheid is vermoeiend"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit tiende hoofdstuk be...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: