FNV zorgt voor woede met 'Braboneger'

24 oktober 2013
FNV zorgt voor woede met 'Braboneger'

Met de huidige Zwarte Pieten discussie is discriminatie een gevoelig punt in Nederland. FNV Horeca heeft zich dan ook de woede op de hals gehaald met hun landelijke campagne met de zogenaamde
‘Braboneger’. Met deze campagne wil de vakbond jongeren in de horeca betrekken bij cao-onderhandelingen.

*Rechten in de horeca*
De Braboneger is een Tilburger met Surinaamse afkomst en een zwaar Brabants accent. Hij gaat in de promofilm langs bij een café, restaurant en hotel. Braboneger wil jongeren na laten denken over hun rechten in de horeca. Aan het eind van de filmpjes vraagt hij zich af wat de kijker belangrijk vindt voor een nieuwe cao, zodat deze resultaten door FNV gebruikt kunnen worden in de onderhandelingen. Braboneger, in het dagelijks leven Steven Brunswijk, is bekend geworden door het plaatsen van het filmpje ‘Gewoon Betalen’, op de website Dumpert van GeenStijl.

*Op de foto:* personeel in de horeca

~Door~ "~Mariska van Gorp~":mailto:mariska.vangorp@uitgeverijps.nl

Overig nieuws