Gedeelde smart is halve smart…

23 maart 2020 | redactie

Afgelopen maandag heb ik via LinkedIn opgeroepen tot solidariteit in deze ingewikkelde tijden. De enige manier om deze crisis te overleven is door samen te werken. Van gast tot leverancier, de hele keten zal elkaar moeten helpen om hier doorheen te komen.

Ik heb besloten dat wij als Sbit hierin het goede voorbeeld willen geven. Daarom zullen wij vanaf nu, ter ondersteuning van de hotels, op al onze servicecontracten een zogenaamde COVID-19-korting geven van 50% op de geldende tarieven. Dit geldt voor al onze servicecontracten*). Tevens kijken we graag samen met onze partners naar de mogelijkheid om diensten terug te schalen. We hebben bijna overeenstemming met onze internetproviders om bandbreedtes te verminderen en met onze content providers om het tv-signaal tijdelijk op te schorten. We zullen per maand bekijken of deze kortingsregeling nog noodzakelijk en haalbaar is.

Wij menen hiermee een passende en verlichtende oplossing te bieden nu hotels tijdelijk hun deuren sluiten. We willen alle hoteliers er wel op wijzen dat ze de stroom op de netwerken en serverruimtes laten staan. De noodzakelijke updates voeren wij dan gewoon door. Zo is elk hotel direct weer operationeel bij heropening. Verder begrijpen wij dat iedere hotelier nu alle focus heeft op beschikbaar werkkapitaal. Toch is dit het moment om noodzakelijke ICT-projecten op te starten. Nu de hotels leeg zijn is dit een goed moment om werkplekken te vervangen zonder het personeel hiermee lastig te vallen. Denk hierbij aan de vervanging van Windows 7 werkstations en Windows 2008 servers. Verder helpen we je graag met een migratie naar Office 365 om makkelijker vanuit huis te werken. Bel ons even om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Voor zover wij het kunnen dragen willen wij graag meedenken aan oplossingen zoals uitgestelde betalingen. Onze partners zijn veelal bereid om ook software voor een periode van 3 maanden gratis beschikbaar te stellen. Dit kan eventueel een oplossing zijn om projecten die al op de agenda stonden alsnog uit te kunnen voeren. Kortom, laten we vooral bedenken wat er nu wel mogelijk is en hoe we hier samen doorheen komen. Wij zijn Sbit. Mijn naam is Sjors Brul, Managing Director en ik treed graag met je in contact voor een virtuele afspraak. Ik hoor je graag op telefoonnummer 0182 -747 007 of mail me op sbrul@s-bit.nl. Tot snel!

*) Deze korting kan helaas niet worden toegepast op licenties en abonnementen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: