Hampshire Hotel renoveert 73 hotelkamers

9 september 2016 | Jorien Slager

Amsterdam American, onderdeel van Hampshire Hotels, één van de grootste hotelondernemingen van de Benelux, is in minder dan drie maanden klaar met de renovatie van 73 hotelkamers. 


Renovatie hotelkamers
In fases van 12 kamers per keer is naar ontwerp van de Nederlandse architect Feran Thomassen het Amsterdamse American hotel gerenoveerd en gemoderniseerd. De kamers zijn smaakvol gerenoveerd met een geheel eigen moderne stijl zonder dat het afbreuk doet aan de Art Nouveau uitstraling waar het pand zo om bekend staat. Het hotel voldoet hiermee opnieuw voor jaren aan de hedendaagse wensen van de gasten.

Rodolf Weytingh, General Manager van het American hotel: “De ontwikkeling van het interieur en de praktische uitvoering van de stijl zijn nauwkeurig op elkaar afgestemd om zo de sfeer van het hotel in alle facetten door te kunnen voeren. Er is zoveel mogelijk gekozen voor duurzame oplossingen zoals ledlampen, maar ook tapijttegels in plaats van grote stroken tapijt. De oude inboedel uit de kamers heeft een tweede leven gekregen in Afrika. De gerenoveerde hotelkamers zijn inmiddels in gebruik genomen en met enthousiasme door onze hotelgasten ontvangen, zo hoorde ik onlangs termen als contemporary, crisp en fresh voorbij komen. We zijn verheugd dat de gasten de kamers zo sfeervol vinden.”


Knipoog naar Art Deco stijl
De gerenoveerde kamers zijn voorzien van nieuwe inventaris zoals bed-ombouw en stoffering, waarbij er is besloten om niet uitsluitend de Jugendstil (Art Nouveau) uitstraling van het hotel als uitgangspunt te nemen. Alle kamers zijn met de renovatie voorzien van een eigentijds design met een knipoog naar de fraaie glas-in-lood ramen in het centrale trappenhuis. Eyecatcher in de hotelkamer is de grote bed-ombouw waar de leg- en hangkasten in zijn verwerkt. Hierdoor heeft elke kamer meer ruimte. Naast interieuraanpassingen zoals de fraaie lampenkappen van het Amsterdamse bedrijf Kappen-Now en de spectaculaire grote ronde spiegels, zijn er ook aanpassingen gedaan voor het comfort van de gasten. Zo hebben de boxspringbedden bovenop het matras een extra topper gekregen voor maximaal slaapcomfort.

Faciliteiten als airconditioning, Wi-Fi en het kussenmenu waren al vanzelfsprekend. Met de renovatie en modernisering zijn daar extra stopcontacten bij de nachtkastjes aan toegevoegd en een safe waar de laptop in past. Ook zijn er meerdere twin-kamers gerealiseerd om te voldoen aan de wensen van Aziatische en zakelijke gasten.

Het karakteristieke en iconische American hotel, gelegen aan het Leidseplein is een unieke locatie. Het hotel ligt in hartje Amsterdam en heeft een rijke geschiedenis. Het rijksmonument heeft in totaal 175 kamers, Bar Americain, het beroemde Café Americain, vier multifunctionele vergaderruimtes en een geluidsstudio voor muzikanten en artiesten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: