Hampshire: hotelkamer boeken via WhatsApp

21 maart 2017 | Thijs Jacobs

Gasten van Hampshire Hotel – Plaza Groningen kunnen vanaf nu een hotelkamer boeken via WhatsApp. Een bericht sturen naar de receptie is voldoende om verzekerd te zijn van een goede nachtrust. “We gaan als hotel graag met de tijd mee. Makkelijker kunnen we het onze gasten niet maken”, aldus Marjan van den Akker, General Manager bij Hampshire Hotel – Plaza Groningen.

Eenvoudig, makkelijk en snel

Eenvoudig, makkelijk en snel. Dat zijn de drie kernwoorden die de klantvriendelijke actie van Hampshire Hotel – Plaza Groningen ondersteunen. Via een WhatsApp-bericht je hotelkamer reserveren. Hoe simpel en prettig kun je het maken. “We komen graag onze gasten tegemoet en aangezien het communicatieplatform WhatsApp ruim 10 miljoen gebruikers kent, is een koppeling al snel gemaakt. En wat is er prettiger om na een lange vergader- of congresdag bij te kunnen komen in ons verwarmde binnenzwembad en daarna culinair verwend te worden in het restaurant, Meerwold, van Hampshire Hotel - Plaza Groningen? En dit allemaal door maar één simpel appje te sturen naar de receptie.”

Herkenning

Het overgrote deel van alle communicatie gebeurt tegenwoordig via online kanalen. WhatsApp is een van de grootste online kanalen. Van den Akker: “Men kan een bericht appen naar ons speciale servicenummer (06- 53 98 73 88), onder vermelding van naam en bedrijfsnaam en de datum van aankomst en vertrek. De receptie zal dit bericht beantwoorden en de reservering bevestigen. Daarnaast zal het nummer opgeslagen worden voor een snellere herkenning in de toekomst om onze gasten zo nog beter van dienst te kunnen zijn. We zien uw bericht graag verschijnen. U bent more than welcome.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: