Hampshire: hotelkamer boeken via WhatsApp

21 maart 2017 | Thijs Jacobs

Gasten van Hampshire Hotel – Plaza Groningen kunnen vanaf nu een hotelkamer boeken via WhatsApp. Een bericht sturen naar de receptie is voldoende om verzekerd te zijn van een goede nachtrust. “We gaan als hotel graag met de tijd mee. Makkelijker kunnen we het onze gasten niet maken”, aldus Marjan van den Akker, General Manager bij Hampshire Hotel – Plaza Groningen.

Eenvoudig, makkelijk en snel

Eenvoudig, makkelijk en snel. Dat zijn de drie kernwoorden die de klantvriendelijke actie van Hampshire Hotel – Plaza Groningen ondersteunen. Via een WhatsApp-bericht je hotelkamer reserveren. Hoe simpel en prettig kun je het maken. “We komen graag onze gasten tegemoet en aangezien het communicatieplatform WhatsApp ruim 10 miljoen gebruikers kent, is een koppeling al snel gemaakt. En wat is er prettiger om na een lange vergader- of congresdag bij te kunnen komen in ons verwarmde binnenzwembad en daarna culinair verwend te worden in het restaurant, Meerwold, van Hampshire Hotel - Plaza Groningen? En dit allemaal door maar één simpel appje te sturen naar de receptie.”

Herkenning

Het overgrote deel van alle communicatie gebeurt tegenwoordig via online kanalen. WhatsApp is een van de grootste online kanalen. Van den Akker: “Men kan een bericht appen naar ons speciale servicenummer (06- 53 98 73 88), onder vermelding van naam en bedrijfsnaam en de datum van aankomst en vertrek. De receptie zal dit bericht beantwoorden en de reservering bevestigen. Daarnaast zal het nummer opgeslagen worden voor een snellere herkenning in de toekomst om onze gasten zo nog beter van dienst te kunnen zijn. We zien uw bericht graag verschijnen. U bent more than welcome.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moeten de kamerprijzen verlagen. Wees daar heel voorzichtig mee. Het verlagen van kamerprijzen is echt onwenselijk, ook al kan het helaas wel eens onvermij...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Overlevingskansen voor je hotel: "Het glipt nu tussen je vingers door"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit elfde hoofdstuk bes...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Branded Content Coronacrisis
Gratis scan voor onafhankelijke hotels en B&B's

Het nieuwe platform Scanjehotel.nl is een initiatief om hoteleigenaren van onafhankelijke hotels en B&B’s te helpen met het mogelijk - tijdelijk - verlagen van de maandelijkse kosten. Van energieleveranciers tot TV - en internetaanbieders en afvalkosten: alle maandelijkse vaste lasten ...

Interview Coronacrisis
"De onduidelijkheid vanuit de overheid is vermoeiend"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit tiende hoofdstuk be...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: