Het automatiserings-evenement voor de horeca

Auteur: Redactie
19 november 1995
Het automatiserings-evenement voor de horeca

Automatisch beter uit! Onder dat motto organiseert het Bedrijfschap Horeca op 20 november 1995 in Hotel Mercure in Nieuwegein de vijfde AsH Beurs, dit keer mèt een Digitale Informatie Markt. Op de AsH Beurs '95 kunnen hoteliers en andere belangstellenden kennis maken met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van administratieve automatisering. Nieuw is de Digitale Informatie Markt met produkten als Internet, elektronisch bestellen en chipcards. De beurs en de informatiemarkt bevatten talrijke onderdelen die ook voor hotels interessant zijn. Een overzicht.

AsH Beurs

Op de beurs tonen tien erkende AsH leveranciers hun automatiserings­produkten, zoals voor de boekhouding, voor hotel- en zaalreservering en voor de inkoop en verkoop van goederen en voorraadbeheer. Bij automatiseren is de keuze van software van vitaal belang. Daarom wordt in het kader van de Automatiseringsservice Horeca programmatuur getest aan de hand van criteria als gebruikersvriendelijkheid, in­stallatie en serviceverlening. Software die aan de gestelde eisen voldoet, krijgt het AsH-certificaat. Dat maakt de keuze van de soft­ware veel eenvoudiger en geeft ondernemers zekerheid. Interessant voor de hotellerie zijn onder andere:

* draadloze handterminals voor bedienend personeel in restaurants;

• module personeelsinformatie in softwarepakket;

•interactieve koppelingen met bijvoorbeeld VVV's en andere hotels;

•Wininn: een front office pakket voor hotels onder Windows.

Digitale Informatie Markt

Nieuwe technologieën als CD-I en CD-ROM en informatiesystemen als Internet worden steeds vaker toegepast in het bedrijfsleven. Om de horeca kennis te laten maken met de diverse digitale mogelijkheden en ontwikkelingen is er gelijktijdig met de AsH Beurs een Digitale Informatie Markt. Zaken die hier worden getoond, zijn onder andere: Internet, betaal- en toegangssystemen via chipcards, elektronische bestelsystemen, recepten voor de professionele keuken op CD-ROM en computergestuurde apparatuur voor achtergrondmuziek. Onder meer Unisource Business Networks, Philips, Ahold Grootverbruik, de ANWB en ING Bank Nederland zijn op deze "markt van de toekomst" aanwezig. Voor de hotelsector zijn onder meer de volgende zaken interessant:

•toegangsdiensten tot Internet;

•de chipknip: een oplaadbare chipcard voor kleine betalingen;

•de nieuwe Horekette van de ANWB: de restaurant- en hotelgids op diskette;

•videoconferencing;

•interactief videosysteem voor hotels.

Hotel van de Toekomst

Op de Digitale Informatie Markt is ook een plaatsje weggelegd voor het Hotel van de Toekomst, dat naar verwachting eind 1996 zijn deuren opent. Getoond wordt dat moderne technologie uitstekend samengaat met 'ouderwetse' gastvrijheid en service. Sterker nog, veel nieuwe tech­nieken verhógen juist de service-graad. U kunt er onder meer kennis­maken met videoconferencing, inchecken bij balie of computer en toegangscontroles via een 'intelligente kaart'.

De AsH Beurs '95 is een echte doe-, kijk- en ontdekbeurs. Volop actie en entertainment. Met leerzame inloopsessies en interessante demon­straties. Beslist de moeite waard! Wilt u meer informatie over de AsH Beurs '95 en de Digitale informatie Markt. Of wilt u gratis toegangs­kaarten ontvangen voor de beurs? Bel het Bedrijfschap Horeca, tele­foon (079) 368 07 07, of Internet: http://www.hospitalitynet.nl/ash.

HM30JAAR HM301995

Overig nieuws