Het belang van het hotelbed

4 mei 2015 |
Het belang van het hotelbed<

Met de focus van hotels op high-tech en allerhande snufjes, wordt het belangrijkste onderdeel van de hotelkamer vaak vergeten. We hebben het
over het bed. Ongeveer een derde van een mensenleven wordt op bed doorgebracht, en in hotels misschien nog wel meer.

Meer betalen
Een Gallup onderzoek bracht in 2014 aan het licht dat meer dan de helft van de hotelgasten die in de hoger geprijsde hotels verbleven, meer zou willen betalen voor een beter bed. De ondervraagden openbaarden eveneens dat het bed het meest belangrijke onderdeel van de hotelkamer is, naast toegang tot het internet en hulpvaardig personeel.

W Hotels
Artiest will.i.am werkte samen met W Hotels om een serie lakens te ontwikkelen. Deze zijn binnenkort ook in de online winkel van W Hotels te koop. Het bed en beddengoed kunnen zo'n impact hebben, dat de gast deze sublieme ervaring mee naar huis wil nemen. Overigens zijn er in de online store al verschillende slaapartikelen te koop, zoals matrassen en andere 'bed-accessoires'.

Heden is er geen 'no-name' hotelbed meer. Althans, wanneer je meer wilt kunnen rekenen voor de ultieme nachtrust. De 'battle of the beds' begint al aardig te ontbranden, nu blijkt dat men meer wil betalen voor een beter bed. Er zijn al hotels die het bed als belangrijkste marketingtool inzetten, zoals Best Western Hotel Duxiana in Helsingborg, Zweden. In samenwerking met matrassenfabrikant Dux is het hotel opgezet. De matrassen van Dux kunnen prijzig zijn: tot wel 15.000 euro. Er zijn geruchten dat het haar van de eenhoorn wordt gebruikt als opvulling van de matrassen, maar dat terzijde.

Dikte van het matras
In 2013 deed The Four Seasons een onderzoek onder zijn gasten. 90 procent van de gasten had een voorkeur voor een bepaalde dikte van het matras. De helft wil een 'medium' matras, een derde een stevig matras en een minderheid gaat voor een zacht matras. Millennials zijn eerder geneigd te klagen over de hotelbedden, en schromen niet om dat publiekelijk te doen op social media en reviewsites. Het belang van het bed? Dat wordt steeds groter.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: