Hippe hospitality: tiener als vraagbaak

7 december 2005 |

Het Four Seasons Hotel in Midtown, Georgia heeft wel een hele lucratieve manier gevonden om tienergasten de ins-en-outs te geven omtrent de stad. De zeventienjarige Ashley Tannehill, laatstejaars highschoolleerling, zit elke zaterdag achter de balie om tieners alles te vertellen over de juiste uitgaangsplekken en de leukste dingen om te doen op dat moment. De hoteldirectie is van mening dat Ashley door haar jeugd de juiste toon weet te zetten bij het jongere publiek. Niet alleen haar adviezen zijn gewild, de tieners krijgen er ook nog eens een emmer popcorn, pinda's, een zakje marshmellows en twee cola's om de boel weg te spoelen bij cadeau. En om het af te maken volgt er een editie van Teen People Magazine en een dvd-film. Ashley was de eerste van de tienervraagbaken. Het Four Seasons -blij met het enthousiaste respons van gasten- besloot dit systeem ook in te stellen in haar hotels in New York, Chicago en Philadelphia. Volgens de directie stimuleren de tieners de loyaliteit bij gasten. Het Four Seasons is niet het eerste hotelketen dat iets aparts doet voor haar gasten. Het Embassy Suites Hotels lanceerde de Kids-eye View, een programma dat voorziet in suggesties voor hippe plekken waar van alles gebeurt -aanbevolen door de kinderen. En sommige Ritz-Carltons bieden technische helpers aan en zelfs romantiekhelpers. Het zal je maar gebeuren! En La Posada in Santa Fe, heeft zelfs een 'cheese concierge' die advies geeft over meer dan twintig soorten kaas.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: