Horecabedrijven slechter bereikbaar

12 april 2012 |
Horecabedrijven slechter bereikbaar<

Bereikbaarheid is voor bedrijven en het huidige kabinet een belangrijk thema. Desondanks zien ondernemers in de horeca hun bereikbaarheid verslechteren.

Kwart horecaondernemers ziet verslechtering
Niet minder dan een kwart van de horecaondernemers geeft aan dat hun bedrijf in de afgelopen vier jaar slechter bereikbaar is geworden. 61 procent constateert geen verandering en 4 procent van de horecaondernemers zag de bereikbaarheid verbeteren. Dit blijkt uit onderzoek van Panteia/EIM naar bereikbaarheid in het MKB.

MKB als geheel positiever gestemd dan horeca
Over het algemeen zegt 9 procent van de ondernemers uit het MKB dat de bereikbaarheid van hun bedrijven (sterk) is verbeterd. 80 procent ziet geen verandering en 8 procent kampt met verslechtering. 3 procent moest het antwoord op de vraag schuldig blijven.

Punten van verbetering
De problemen nemen af als gevolg van het gunstige weer, de opening van spitsstroken en de economische recessie en de daarmee samenhangende afnemende bedrijvigheid, zo concluderen de onderzoekers.

Oplossingen?
Andere arbeidstijden, andere levertijden, andere werkplekken, andere communicatievormen en soms een andere bedrijfslocatie worden voorgesteld als maatregelen waarmee MKB-ondernemers hun bedrijf, hun klanten en hun zakelijke netwerk goed bereikbaar (maken en) houden, zo staat te lezen in 'MKB Beter Bereikbaar'.

Helaas gaan er maar weinig van deze oplossingsmaatregelen op voor horecabedrijven.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: