BBB 2011 geënt op �chte horecaondernemer

26 juli 2010 |
<

Van maandag 31 januari tot en met donderdag 3 februari 2011 staat de échte horeca-ondernemer centraal tijdens de 57e editie van de BBB in MECC Maastricht. De echte horeca-ondernemer kan zijn hart ophalen tijdens de 2011 editie van Nederlands oudste horecavakbeurs. Niet alleen zijn alle facetten voor een succesvolle bedrijfsvoering aanwezig, ook kan er kennis worden opgedaan en kunnen er contacten worden gelegd die een horecabedrijf in de volle breedte van het woord doen groeien.

Verrijking
Op het BBB themaplein dat centraal op de beursvloer gelegen is, kan de bezoeker zich drie dagen lang verrijken middels interessante lezingen en workshops. Relevante en specifieke onderwerpen voor de sectoren restaurant, café, fastservice en hotel zullen de revue passeren. Op de thema’s markt, trends, sales en personeel wordt dieper ingegaan.

Programmering
De BBB heeft een uitgebreide randprogrammering. De Columbus Trofee, aanmoedigingsprijs voor startende en eigenzinnige horecaondernemers die werkzaam zijn als toeleverancier aan de horeca, wordt op de eerste beursdag uitgereikt. Stichting Nationale Biertapwedstrijden organiseert op woensdag de Nationale Biertapwedstrijden. Woensdagmiddag vindt het Nederlands Kampioenschap Oesters Openen plaats. Tijdens deze wedstrijd strijden 12 finalisten om de felbegeerde titel Nederlands Kampioen. Traditiegetrouw organiseert Stichting Europa Culinair (SEC) gedurende alle beursdagen een zevental wedstrijden, waarmee zij trachten het horecavak te promoten. Nieuw in de SEC stand is de Italiaanse wedstrijd die Culinair Italië namens ICIF (Italian Culinary Institute for Foreigners) op dinsdag organiseert. Op het BBB Speciaalbier Plein kunnen speciale, verrassende bieren geproefd worden.

'Lucht' tussen beurzen
Op verzoek van vele exposanten vindt de komende editie van de BBB niet in week 4, maar in week 5 plaats. Zij vonden een week extra ‘lucht’ tussen de Horecava en BBB wenselijk. Na hier als RAI Groep naar gekeken te hebben, is met deze koerswijziging ingestemd. De extra tijd die zo is gecreëerd, kan door de exposanten benut worden om leads op te volgen.

Bezoekers
Tijdens BBB 2011 presenteren ruim 200 exposanten zich. Meer dan 20.000 bezoekers worden verwacht. Hiervan bestaat het voornaamste deel uit beslissingsbevoegde horecaondernemers. Ook personen die verbonden zijn aan relevante kennis- en opleidingsinstellingen, overheidsinstellingen, adviseurs, trendwatchers en media behoren tot de bezoekers.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: