Hotel De 14 Sterren onderdeel van Hotel Groep Texel

21 juni 2018 | Thijs Jacobs

Hotel De 14 Sterren aan de Smitsweg nabij Den Burg heeft zich aangesloten bij Hotel Groep Texel. Daarmee is dit het vierde hotel dat deel uitmaakt van dit samenwerkingsverband. Het hotel aan de bosrand werd in 1998 gebouwd door Alfons Griffioen en Wenny Steinmann, die enkele jaren daarvoor al het naastgelegen restaurant De Worsteltent hadden overgenomen.

Veertien kamers

"Na zoveel jaar dag en nacht in touw te zijn geweest, zijn we blij dat we een deel van het werk kunnen onderbrengen bij de Hotel Groep", vertelt Wenny. Het hotel, dat ook letterlijk los staat van het bijzonder populaire restaurant, beschikt over veertien kamers, allemaal voorzien van een eigen ingang en terras. De kamers zijn in landelijke stijl ingericht, de decoraties zijn van de hand van Wenny zelf. De receptie is ondergebracht in het restaurant.

"Door de samenwerking met Hotel Groep Texel kunnen we nu nog meer tijd en aandacht aan onze gasten geven", zegt Wenny, die bovendien verwacht dat de samenwerking, behalve sales en marketing gerelateerd ook voordelen biedt op het gebied van inkoop. Het eerste dat van de samenwerking te zien is, is de nieuwe website, die sinds deze week actief is. Deze wordt aangesloten op hetzelfde boekingssysteem waarvan ook de andere hotels van Hotel Groep Texel gebruik maken.

Wenny Steinmann en Bouke Weber

Bouke Weber van Hotel Groep Texel geeft aan verheugd te zijn met de aansluiting van dit vierde hotel. “Een prachtig hotel e?n restaurant (De Worsteltent), met super enthousiaste eigenaren en medewerkers op een fantastische locatie. Spot on tussen De Koog, Den Burg, Den Hoorn en het strand. E?n in het Nationaal Park de Duinen van Texel. Uniek is ook dat standaard het ontbijt op bed of op het terras geserveerd wordt. Een hele mooie aanvulling op de bestaande samenwerking.”

De Hotel Groep Texel bestaat verder uit de hotels De Lindeboom, Greenside en Prins Hendrik, en is in combinatie met De 14 Sterren goed voor zo'n 150 kamers. Ook het bungalowpark van Prins Hendrik met 42 bungalows maakt deel uit van de groep.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: