Hotel Ramada Scheveningen behaalt Green Key goud

14 juni 2019 | Thijs Jacobs

Een duurzaam hotel waar alles in het teken staat van kwaliteit. Dat is het onlangs verbouwde Ramada Scheveningen. Het hotel is onderscheiden met het Green Key niveau goud, het hoogst haalbare niveau van dit internationale keurmerk voor duurzame bedrijven.

De afgelopen maanden werden de hotelkamers onder meer voorzien van waterbesparende douchekoppen, de nieuwste ledtechniek en nieuwe wasbakken. Directeur Björn van Lith: “Hiermee zijn we nog duurzamer dan we al waren. We willen bewuster omgaan met water en energie. Daarom gebruiken we windenergie en moedigen we gasten aan om de airconditioning uit te schakelen zodra zij het raam openzetten. Maar duurzaamheid zit bij ons ook in kleine zaken, zoals fairtrade en biologische producten – liefst uit de omgeving – en biologisch afbreekbare verpakkingen.”

Nieuwe uitstraling

Ook als het gaat om stijl en comfort zijn er aanpassingen gedaan. Zo is het tapijt vervangen door pvc en hebben alle kamers nieuw behang, lampenkappen, vitrage en gordijnen gekregen. Van Lith: “Bij ons draait alles om kwaliteit, we willen excelleren in details. Hierbij gaat het om details van het product, maar ook in de beleving van onze gasten. Het complete plaatje moet kloppen. Hier zetten we ons elke dag met hart en ziel voor in. Ook Bas Proper, de eigenaar van het hotel, streeft hiernaar en dat is fijn samenwerken. Neem bijvoorbeeld de kwaliteit van de bedden. We verkopen een comfortabele slaapplaats, dus moeten de bedden perfect zijn. Bij ons vind je dan ook geen standaard hotelbedden, maar luxe Caresse Boxsprings. Verder hebben we elke kamer uitgerust met producten die je verblijf veraangenamen. Zoals een Nespresso koffiemachine en een flesje water van het huis.”

Kwaliteit voor gasten staat voorop

“Excelleren in details betekent ook goed luisteren naar je gasten”, gaat Van Lith verder. “Soms vertelt iemand dat hij jarig is of een jubileum viert. Dan zorgen we dat er ’s avonds een kleine verrassing op de kamer staat, of versieren we de ontbijttafel. Hiermee willen we laten zien dat we onze gasten echt horen en zien.”

Dit jaar viert Ramada Scheveningen het vijfjarig jubileum. In de afgelopen jaren steeg het waarderingscijfer van een 8,4 naar een 8,7. “Dit hebben we bereikt door onszelf te blijven”, aldus Van Lith. “Bij ons krijg je de gemakken van een groot hotel, maar wel met een persoonlijke benadering. Het zijn de kleine dingen die het ‘m doen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Hotelketens
Egeria neemt meerderheidsbelang in Fletcher Hotels, vizier op internationale groei

Vandaag hebben de aandeelhouders van Fletcher Hotels een meerderheidsbelang verkocht aan de Amsterdamse investeringsmaatschappij Egeria. NIBC en Xead verkopen beide hun minderheidsbelang, het management van Fletcher blijft aan als aandeelhouder. Met de hands-on betrokkenheid en de ervaring met in ...

Inge van de Ven is trots op haar pas geopende hotel

Inge van de Ven, eigenaresse van het op 12 april geopende Hotel Flora Batava in Nieuwersluis, aan de rand van Breukelen, is trots op haar hotel. Alhoewel het uitdagende tijden zijn binnen onze branche, is ze optimistisch gestemd. “Zaterdag beleefden we onze eerste drukke dag, met 27 van de 45 ...

Interview Longread
Interview: moeders en dochters in familiehotels

Familiehotels. Je zou ze bijna vergeten tussen al het geweld van de aankondigingen die de grote hotelketens doen. De ene keten introduceert een nieuw merk, terwijl een andere keten zich gaat richten op ‘long stay’ of het aanbieden van werkplekken. Tegelijkertijd zijn familiehotels de dri ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Columns
Leiderschap in onmogelijke tijden

Het is 05.30 uur. Ik zit te werken in een stil huis. Ik kan niet slapen, in mijn brein borrelt iets en dat moet eruit. Buiten is het nog donker, al zie ik de dag wel al voorzichtig duwen. Het zwart van de nacht wordt langzaam maar zeker donkerblauw en dat blauw wordt steeds lichter. Een merel fluit ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: