Hotel Ramada Scheveningen behaalt Green Key goud

14 juni 2019 | Thijs Jacobs

Een duurzaam hotel waar alles in het teken staat van kwaliteit. Dat is het onlangs verbouwde Ramada Scheveningen. Het hotel is onderscheiden met het Green Key niveau goud, het hoogst haalbare niveau van dit internationale keurmerk voor duurzame bedrijven.

De afgelopen maanden werden de hotelkamers onder meer voorzien van waterbesparende douchekoppen, de nieuwste ledtechniek en nieuwe wasbakken. Directeur Björn van Lith: “Hiermee zijn we nog duurzamer dan we al waren. We willen bewuster omgaan met water en energie. Daarom gebruiken we windenergie en moedigen we gasten aan om de airconditioning uit te schakelen zodra zij het raam openzetten. Maar duurzaamheid zit bij ons ook in kleine zaken, zoals fairtrade en biologische producten – liefst uit de omgeving – en biologisch afbreekbare verpakkingen.”

Nieuwe uitstraling

Ook als het gaat om stijl en comfort zijn er aanpassingen gedaan. Zo is het tapijt vervangen door pvc en hebben alle kamers nieuw behang, lampenkappen, vitrage en gordijnen gekregen. Van Lith: “Bij ons draait alles om kwaliteit, we willen excelleren in details. Hierbij gaat het om details van het product, maar ook in de beleving van onze gasten. Het complete plaatje moet kloppen. Hier zetten we ons elke dag met hart en ziel voor in. Ook Bas Proper, de eigenaar van het hotel, streeft hiernaar en dat is fijn samenwerken. Neem bijvoorbeeld de kwaliteit van de bedden. We verkopen een comfortabele slaapplaats, dus moeten de bedden perfect zijn. Bij ons vind je dan ook geen standaard hotelbedden, maar luxe Caresse Boxsprings. Verder hebben we elke kamer uitgerust met producten die je verblijf veraangenamen. Zoals een Nespresso koffiemachine en een flesje water van het huis.”

Kwaliteit voor gasten staat voorop

“Excelleren in details betekent ook goed luisteren naar je gasten”, gaat Van Lith verder. “Soms vertelt iemand dat hij jarig is of een jubileum viert. Dan zorgen we dat er ’s avonds een kleine verrassing op de kamer staat, of versieren we de ontbijttafel. Hiermee willen we laten zien dat we onze gasten echt horen en zien.”

Dit jaar viert Ramada Scheveningen het vijfjarig jubileum. In de afgelopen jaren steeg het waarderingscijfer van een 8,4 naar een 8,7. “Dit hebben we bereikt door onszelf te blijven”, aldus Van Lith. “Bij ons krijg je de gemakken van een groot hotel, maar wel met een persoonlijke benadering. Het zijn de kleine dingen die het ‘m doen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wellness Coronacrisis
Wellness van Amrâth Hotel & Thermen Born-Sittard weer open

Per 1 juli is het wellness complex van Amrâth Hotel & Thermen Born-Sittard weer geopend. Na de verplichte sluiting van ruim 3 maanden zijn management en medewerkers blij om weer gasten te mogen ontvangen. General Manager Yvanka Vos is enthousiast dat ze na lang wachten haar gasten weer ...

Economie Coronacrisis
''Afwaardering en leegstand op komst in hotelsector''

De hotelmarkt verkeert in zwaar weer door de coronacrisis. De bezettingsgraden lagen in april en mei onder de 10% en verschillende hotels zijn al failliet gegaan. Nu het toerisme weer op gang komt, lijkt het weer de goede kant op te gaan. Dat idee is echter onterecht, omdat het zakelijk bezoek voorl...

Branded Content
Vrouwelijke ondernemers en managers gaan post-lockdown ‘unwinden’ op de Veluwe

Vrouwelijke ondernemers en managers in onze branche hebben het de afgelopen maanden extra zwaar gehad. Ze moesten in de lockdown vaak meerdere ballen in de lucht houden. Via zoom-meetings moesten ze hun teams blijven aansturen en motiveren. Ondertussen drukte ook de continue aandacht voor kinderen ...

BUAS Coronacrisis
Hotelpersoneel onder het vergrootglas tijdens de coronapandemie

De uitbraak van het SARS-CoV-2 virus (coronavirus) in het eerste kwartaal van 2020 bood een unieke kans voor onderzoek: welke impact heeft een dergelijke pandemie op de tevredenheid van hotelgasten? Kartlien Stokman schreef voor haar opleiding aan de BUAS haar scriptie over dit onderwerp. De belangr...

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Amsterdam Coronacrisis
Zakelijke markt start weer op: Mercure Amsterdam City heropent op 17 juli

Het viersterrenhotel Mercure Amsterdam City heropent haar deuren op 17 juli. Door de versoepelde maatregelen kan het hotel de veiligheid voor gasten en het personeel weer garanderen. Alle 386 moderne kamers worden weer beschikbaar gesteld voor zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen. Het Mer...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: