Hotel Ramada Scheveningen behaalt Green Key goud

14 juni 2019 | Thijs Jacobs

Een duurzaam hotel waar alles in het teken staat van kwaliteit. Dat is het onlangs verbouwde Ramada Scheveningen. Het hotel is onderscheiden met het Green Key niveau goud, het hoogst haalbare niveau van dit internationale keurmerk voor duurzame bedrijven.

De afgelopen maanden werden de hotelkamers onder meer voorzien van waterbesparende douchekoppen, de nieuwste ledtechniek en nieuwe wasbakken. Directeur Björn van Lith: “Hiermee zijn we nog duurzamer dan we al waren. We willen bewuster omgaan met water en energie. Daarom gebruiken we windenergie en moedigen we gasten aan om de airconditioning uit te schakelen zodra zij het raam openzetten. Maar duurzaamheid zit bij ons ook in kleine zaken, zoals fairtrade en biologische producten – liefst uit de omgeving – en biologisch afbreekbare verpakkingen.”

Nieuwe uitstraling

Ook als het gaat om stijl en comfort zijn er aanpassingen gedaan. Zo is het tapijt vervangen door pvc en hebben alle kamers nieuw behang, lampenkappen, vitrage en gordijnen gekregen. Van Lith: “Bij ons draait alles om kwaliteit, we willen excelleren in details. Hierbij gaat het om details van het product, maar ook in de beleving van onze gasten. Het complete plaatje moet kloppen. Hier zetten we ons elke dag met hart en ziel voor in. Ook Bas Proper, de eigenaar van het hotel, streeft hiernaar en dat is fijn samenwerken. Neem bijvoorbeeld de kwaliteit van de bedden. We verkopen een comfortabele slaapplaats, dus moeten de bedden perfect zijn. Bij ons vind je dan ook geen standaard hotelbedden, maar luxe Caresse Boxsprings. Verder hebben we elke kamer uitgerust met producten die je verblijf veraangenamen. Zoals een Nespresso koffiemachine en een flesje water van het huis.”

Kwaliteit voor gasten staat voorop

“Excelleren in details betekent ook goed luisteren naar je gasten”, gaat Van Lith verder. “Soms vertelt iemand dat hij jarig is of een jubileum viert. Dan zorgen we dat er ’s avonds een kleine verrassing op de kamer staat, of versieren we de ontbijttafel. Hiermee willen we laten zien dat we onze gasten echt horen en zien.”

Dit jaar viert Ramada Scheveningen het vijfjarig jubileum. In de afgelopen jaren steeg het waarderingscijfer van een 8,4 naar een 8,7. “Dit hebben we bereikt door onszelf te blijven”, aldus Van Lith. “Bij ons krijg je de gemakken van een groot hotel, maar wel met een persoonlijke benadering. Het zijn de kleine dingen die het ‘m doen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Airbnb
Airbnb: Maastricht bij 20 topbestemmingen voor volgend jaar

Nog op zoek naar een unieke reisbestemming voor 2020? Airbnb onthult op basis van de huidige reserveringsgegevens 20 verrassende bestemmingen en verborgen parels wereldwijd. Van postindustriële cultuursteden als Milwaukee en Guadalajara tot nieuwe bestemmingen die meeliften op de groei van het ...

Awards Amsterdam
Sofitel Legend The Grand Amsterdam wint World Luxury Hotel Award

Sofitel Legend The Grand Amsterdam viel zaterdag 12 oktober in de prijzen tijdens de uitreiking van de World Luxury Hotel Awards 2019. In de categorie Luxury Gourmet Hotel mocht het Amsterdamse hotel de award in ontvangst nemen. De prestigieuze World Luxury Hotel Awards onderscheiden elk jaar toonaa...

Hotelbouwplannen Opening
[FOTO'S] Curaçao Marriott Beach Resort opent begin november

Binnenkort opent het compleet vernieuwde Curaçao Marriott Beach Resort officieel zijn deuren. Het resort is 3 jaar dicht geweest en voor 37 miljoen dollar volledig gerenoveerd en opnieuw ingericht. De heropening geeft dit icoon van Curaçaose gastvrijheid weer de positie als meest luxue...

Awards Internationaal
Kruisherenhotel Maastricht wint Grand Prix Best Charming Hotel in Europe

Gisteravond werd tijdens een feestelijke ceremonie in Château de Ferrières, nabij Parijs, bekendgemaakt dat Kruisherenhotel Maastricht de award 'Grand Prix Best Charming Hotel in Europe' heeft gewonnen. Award 'Grand Prix Best Charming Hotel in Europe' voor Kruisherenh...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Booking.com OTA's
Booking.com: iedere seconde checken er gemiddeld 7 gasten in bij een verblijf

Tijdens de internationale Vacation Rental Management Association (VRMA) conferentie in New Orleans (VS) maakt Booking.com bekend dat er per seconde gemiddeld 7 gasten inchecken bij een woning, appartement of ander uniek verblijf. De mededeling komt op hetzelfde moment als de introductie van nieuwe t...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: