Hotel Ramada Scheveningen behaalt Green Key goud

14 juni 2019 | Thijs Jacobs

Een duurzaam hotel waar alles in het teken staat van kwaliteit. Dat is het onlangs verbouwde Ramada Scheveningen. Het hotel is onderscheiden met het Green Key niveau goud, het hoogst haalbare niveau van dit internationale keurmerk voor duurzame bedrijven.

De afgelopen maanden werden de hotelkamers onder meer voorzien van waterbesparende douchekoppen, de nieuwste ledtechniek en nieuwe wasbakken. Directeur Björn van Lith: “Hiermee zijn we nog duurzamer dan we al waren. We willen bewuster omgaan met water en energie. Daarom gebruiken we windenergie en moedigen we gasten aan om de airconditioning uit te schakelen zodra zij het raam openzetten. Maar duurzaamheid zit bij ons ook in kleine zaken, zoals fairtrade en biologische producten – liefst uit de omgeving – en biologisch afbreekbare verpakkingen.”

Nieuwe uitstraling

Ook als het gaat om stijl en comfort zijn er aanpassingen gedaan. Zo is het tapijt vervangen door pvc en hebben alle kamers nieuw behang, lampenkappen, vitrage en gordijnen gekregen. Van Lith: “Bij ons draait alles om kwaliteit, we willen excelleren in details. Hierbij gaat het om details van het product, maar ook in de beleving van onze gasten. Het complete plaatje moet kloppen. Hier zetten we ons elke dag met hart en ziel voor in. Ook Bas Proper, de eigenaar van het hotel, streeft hiernaar en dat is fijn samenwerken. Neem bijvoorbeeld de kwaliteit van de bedden. We verkopen een comfortabele slaapplaats, dus moeten de bedden perfect zijn. Bij ons vind je dan ook geen standaard hotelbedden, maar luxe Caresse Boxsprings. Verder hebben we elke kamer uitgerust met producten die je verblijf veraangenamen. Zoals een Nespresso koffiemachine en een flesje water van het huis.”

Kwaliteit voor gasten staat voorop

“Excelleren in details betekent ook goed luisteren naar je gasten”, gaat Van Lith verder. “Soms vertelt iemand dat hij jarig is of een jubileum viert. Dan zorgen we dat er ’s avonds een kleine verrassing op de kamer staat, of versieren we de ontbijttafel. Hiermee willen we laten zien dat we onze gasten echt horen en zien.”

Dit jaar viert Ramada Scheveningen het vijfjarig jubileum. In de afgelopen jaren steeg het waarderingscijfer van een 8,4 naar een 8,7. “Dit hebben we bereikt door onszelf te blijven”, aldus Van Lith. “Bij ons krijg je de gemakken van een groot hotel, maar wel met een persoonlijke benadering. Het zijn de kleine dingen die het ‘m doen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: