Hotelier Gijs Hendrikx: ''Mijn barman kan zelf het onderhoud doen''

Auteur: redactie
Branded Content 19 oktober 2021
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Mijn barman kan zelf het onderhoud doen''

Gijs Hendrikx - eigenaar van Theaterhotel Venlo en hotel Mr. Jigs - en Herwig Hendriks - sales manager projecten bij Häfele - hebben niet alleen bijna dezelfde achternaam, maar kunnen ook heel goed door één deur. Natuurlijk, Limburg en Overijssel - waar Herwig woont - liggen ver uiteen, maar hun ideeën over de inrichting van een slimme hotelkamer liggen dicht bij elkaar. Ze komen samen om de succesfactoren van hun samenwerking te bespreken.

“Gijs was voor zijn Theaterhotel destijds op zoek naar toegangstechniek, waardoor hij bij ons uitkwam voor de sloten van de hotelkamers. Het Dialock programma, intuïtief en toekomstbestendig, paste goed zijn wensen. Vervolgens zijn we in gesprek geraakt over de extra mogelijkheden van het Häfele assortiment, waarna hij veel producten uit ons aanbod heeft afgenomen”, vertelt Herwig. Häfele is een grote speler op de hotelmarkt, met innovatieve en betrouwbare oplossingen voor toegangstechniek, maar is op veel meer vlakken actief. “Wij worden bijvoorbeeld door de meeste interieurbouwers gebruikt, als een van de marktleiders in meubelbeslag. Denk bij een keuken eens al het hout en het aanrechtblad weg, en dan houd je onze producten over, zoals de plug and play Loox meubelverlichting, scharnieren en geleiders voor lades.”

Zelf installeren en vervangen

In Venlo kan Gijs erover meepraten, want hij koos in de breedte voor Häfele. “De oriëntatieverlichting bij het bed bijvoorbeeld, die een geïntegreerde bewegingssensor heeft, komt ook van Häfele, net als de ledstrips rondom het headboard die ik zelf nog gemonteerd heb. Dat is het voordeel van het product, want de gaten in het hoofdbord waren al voorgeboord en daarachter bevond zich de transformator die met ‘plug and play’ stekkertjes verbonden kon worden aan beide soorten verlichting. De Loox ledverlichting kon ik zelf eenvoudig aansluiten. En, mocht dit na verloop van tijd nodig zijn, kan ik ook snel zelf een ledstrip, spot of leeslamp vervangen, dankzij de plug and play stekkers. Dat is echt een groot voordeel.” “Inderdaad, dat je verschillende producten kunt aansluiten op één transformator is echt heel handig en kostenbesparend voor de gebruiker”, beaamt Herwig. “En het toevoegen van meubelverlichting geeft de kamer een bepaalde luxe, een uitstraling waarnaar we op zoek waren om ons viersterrenniveau te benadrukken”, vult de Venlose hotelier aan.

Meubelbeslag, meubelverlichting, toegangstechniek… De lijst begint al best lang te worden, maar er is nog meer dat Häfele heeft geleverd voor de hotels van Gijs. “Ook de haakjes om jassen aan op te hangen in het halletje en de wc-rolhouders komen bij hen vandaan. In hotel Mr. Jigs zijn al deze accessoires matzwart, dus de matzwarte lijn komt overal terug in de ruimte. En in het Theaterhotel hebben ze ook de toegangscontrole verzorgd, want we wilden onze gasten natuurlijk binnen kunnen laten als alles verder dicht was. Met het pasje moeten ze dan ook de garagepoort kunnen openen. Bij Mr. Jigs kunnen onze gasten de nachtingang gebruiken, die op zijn beurt wordt bediend door de wandterminal van Häfele. Die is anders dan een normaal hotelslot, want de terminal moet wel geschikt zijn voor gebruik ‘outdoor’. De receptie kan de deur op afstand openen als het nodig is, dus het is echt een uitkomst, zeker omdat we met zo weinig mogelijk personeel het hotel operationeel willen hebben.”

Herwig: “Het was heel leuk om te zien dat ik bij Gijs binnenkwam om de mogelijkheden met betrekking tot de hotelsloten te bespreken, maar uiteindelijk veel meer kon leveren aan het hotel. Uiteindelijk is het voor de hotelier ook fijn als één betrouwbare partij alles kan verzorgen en deskundig advies geeft.

“Dat we een one-stop-shop voor hotels zijn, is duidelijk een pluspunt voor onze klanten”, vertelt Herwig. “We faciliteren de complete hotelaanpak, zoals bij het Theaterhotel. Niet alleen vanuit ons ruime assortiment van meer dan 150.000 artikelen, maar zeker ook vanuit onze technische expertise en onze ondersteuning in elke fase van het project en zelfs daarna. We zitten het liefst al in een vroeg stadium aan tafel, zodat we mee kunnen denken in de plannen en diverse oplossingen kunnen aandragen. Daarbij gaat het natuurlijk om de juiste producten, die er mooi uitzien en eenvoudig zijn in het gebruik voor de gasten. Maar zeker zo belangrijk is het, dat producten - indien nodig - vervangen kunnen worden door het hotelpersoneel zelf. Daarover kan Gijs meepraten: “Vraag me niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar heel soms weten hotelgasten iets op tilt te laten slaan of zo. Bij de producten van Häfele is het fijn, dat zelfs de barman, die vaak het enige personeelslid in het gebouw is, het op kan lossen. In het verleden moest er altijd iemand van de technische dienst opgeroepen worden. Dat is in dit geval niet zo, alles werkt intuïtief, je kunt bijvoorbeeld de batterijen van de hoteldeursloten eenvoudig controleren en vervangen en uit eigen ervaring weet ik dat zelfs het aansluiten van de Loox ledverlichting een makkie is.”

Intelligente meubels

“Wat ik graag nog wil toevoegen”, zegt Herwig, “is dat we met de oplossingen van Häfele ‘meer woongenot per vierkante meter’ mogelijk willen maken. Dat doen we door meubels intelligenter te maken, waardoor ze multifunctioneel worden. In de kleinere kamers van hotel Mr. Jigs zijn er bijvoorbeeld ladegeleiders onder het bed geplaatst, waardoor er een uitschuifbare opbergruimte gemaakt kon worden voor de koffers. Daardoor bied je op minder vierkante meters wel dezelfde beleving als in grotere kamers. We hebben ook beslag waarmee je banken in een handomdraai kunt transformeren naar een volwaardig bed. Hotels die nog de traditionele hotelsterren willen voeren, vanwege hun presentatie op Booking.com, willen om die reden een bureau op de hotelkamer. Dan wordt er vaak een Häfele onderdeel gebruikt, waarmee je - door op het aan de muur gemonteerde blad te drukken - binnen een paar seconden een operationeel bureau tevoorschijn tovert. Slimmer omgaan met de ruimte, onze grote betrokkenheid – vanaf de ontwerpfase tot en met de realisatie en ver daarna – en onze ruime ervaring in de branche zorgen ervoor dat steeds meer hotels kiezen voor ons aanbod. Hopelijk met net zo’n prettige samenwerking als met Gijs als resultaat.”

Meer weten over Häfele?

Bezoek dan hafele.nl of neem contact op:
E-mail: info@hafele.nl
Telefoon: 055-5384600
WWW: hafele.nl

Overig nieuws