Hotelprijsvergelijker maakt doneren mogelijk

16 oktober 2014 |
Hotelprijsvergelijker maakt doneren mogelijk<

Online hotelprijsvergelijker Weliketoshare lanceert een nieuwe manier van doneren. Een manier van doneren die niets extra kost. Voor iedere hotelovernachting geboekt via weliketoshare.com doneert Weliketoshare een vast bedrag aan een goededoelenproject naar keuze van de boeker.

Samenwerken met andere hotelaanbieders
Weliketoshare is opgericht in 2014 en vergelijkt meer dan 600.000 hotels wereldwijd. De hotelprijsvergelijker werkt samen met de grootste hotelaanbieders en biedt zo een internationale dekking van hotels. Samenwerkingsovereenkomsten zijn er onder andere met Booking.com, Expedia en Hotels.com. De maatschappelijke hotelprijsvergelijker vindt dat een lage prijs eenvoudig is te combineren met automatisch goed doen. Daarom doneert Weliketoshare per hotelovernachting een vast bedrag van haar inkomsten.

Donaties naar concrete projecten
Hiernaast heeft Weliketoshare samenwerkingsovereenkomsten met A-merken goede doelen organisaties zoals Het Nationaal Ouderenfonds, Oxfam Novib en het Nederlandse Rode Kruis. Alle donaties gaan naar concrete projecten. ""Het is essentieel om onze boekers concrete voortgang van ’hun’ projecten te tonen, zodat ze weten dat donaties goed worden besteed en ook echt verschil maken. Zo kan een weekend Parijs dus leiden tot donaties aan bijv. rampenpreventie in Guatemala. Wij zien het dan zo: jij een overnachting voor de beste prijs, zij een veilige plek bij een overstroming", aldus medeoprichtster Leontine Spuijbroek.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: