Online reisbureaus kosten hotels 2,5 miljard

10 augustus 2011 |
Online reisbureaus kosten hotels 2,5 miljard<

De Amerikaanse hotellerie heeft vorig jaar 2,5 miljard dollar aan inkomsten uit boekingen misgelopen. Onderzoek toont aan dat dit het bedrag is dat is gemoeid met inkomsten uit boekingen via online reisbureaus terwijl deze reserveringen ook direct via de eigen hotelwebsite konden worden gemaakt.

Niet alle kosten niet meegerekend
Met de 2,5 miljard dollar is geen rekening gehouden met eventuele boekings- en reserveringskosten die een hotel of keten zelf nog in rekening brengt bij de gast.
De studie, die in september officieel wordt gepubliceerd, is uitgevoerd door STR Global en de American Hotel & Lodging Association.

Een op de tien overnachtingen VS via online reisbureau
Online reisbureaus, waarvan het marktaandeel gestaag is gegroeid sinds het begin van het afgelopen decennium, waren afgelopen jaar goed voor 9,8 procent van alle verkochte hotelovernachtingen in de VS.

Online reisbureaus vullen de bedden
Analisten menen dat ondanks de soms kwade woorden over online reisbureaus en boekingssites zij gewoonweg wel de bedden vullen van de hotels, en dat in een moeizaam economisch klimaat.

Eigen keuze
"Online reisbureaus hebben bewezen dat ze van waarde zijn voor de gastvrijheidsindustrie, dus we moeten niet afschuiven", aldus John Burns van Hospitality Technology Consulting. "We moeten niet vergeten dat we zelf voor online reisbureaus als afzetkanaal hebben gekozen. Het kan in sommige gevallen een slechte keuze zijn geweest, maar het wel is onze eigen keuze geweest."

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: