Hotelschool The Hague Alumna wint Worldwide Hospitality School Award

10 november 2017 | Roy Spijker

Hotelschool The Hague is trots te mogen meedelen dat Claudia Pronk, Hotelschool The Hague Alumna en General Manager van Hotel Nira Alpina in Zwitserland, op 8 november de Worldwide Hospitality School Award in de categorie ‘Best Hotelier’ heeft gewonnen.
 
Claudia studeerde in 1991 af aan Hotelschool The Hague. Ze is het meest trots op het succesvol herstructureren van Hotel Nira Alpina op het gebied van faciliteiten, operaties, aanbod en personeel, waardoor betere financiële prestaties mogelijk zijn zonder concessies te doen aan de gasttevredenheid.
 
“Samen met een fantastisch team heb ik naar dit succes van Nira Alpina toegewerkt.” – Claudia Pronk
 
Nira Alpina bestaat al zes jaar en is voortdurend bezig met het verbeteren van haar werkwijze, waarmee het hotel een sterke marktpositie veroverd heeft. Het doel van Claudia is om deze positie verder te ontwikkelen door het optimaliseren van verschillende samenwerkingsverbanden die het hotel heeft.
 
Max Merkx, interim-president van Hotelschool The Hague: "We feliciteren Claudia Pronk met haar prestaties en deze bijzondere prijs. We zijn erg trots op deze geweldige prestatie van een van onze alumni. Claudia Pronk is een voorbeeld voor onze huidige studenten."
 
Voorafgaand aan haar positie als General Manager van Nira Alpina, was Claudia General Manager van verschillende Starwood / Le Méridien hotels in Amsterdam, Frankfurt en Parijs en Le Méridien Hotel Des Indes in Den Haag. Claudia en haar team herpositioneerden deze "Grand Dame" na de uitgebreide renovatie en werden bij veel gelegenheden bekroond voor hun werk.
 
Claudia deed ook de opening van The Grand Mauritian op Mauritius en werkte voor Anantara op de Malediven en in Bangkok. Tijdens haar positie op de Malediven, werd ze bekroond voor haar resultaten met de Tiger Award, een prestigieuze Intrapreneur Award. Claudia kijkt er naar uit om Nira Alpina verder te ontwikkelen en gastvrijheid naar een hoger niveau te tillen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Van der Valk Verbouwen
Nieuw gastvrijheidsconcept bij De Cantharel

Na een grondige verbouwing is de nieuwe entree van de hotelhoeve nu gesitueerd in het hart van het gebouw, als verbinding tussen de oude en de nieuwe vleugel van het hotel. De entree staat symbool voor het nieuwe gastvrijheidsconcept waarmee de Cantharel haar gasten nog meer kan verwennen en verrass...

Hotelketens Achtergronden
Hotel De 14 Sterren onderdeel van Hotel Groep Texel

Hotel De 14 Sterren aan de Smitsweg nabij Den Burg heeft zich aangesloten bij Hotel Groep Texel. Daarmee is dit het vierde hotel dat deel uitmaakt van dit samenwerkingsverband. Het hotel aan de bosrand werd in 1998 gebouwd door Alfons Griffioen en Wenny Steinmann, die enkele jaren daarvoor al het na...

Tech Advertorial
De Lindenhof Giethoorn kiest voor Micros en Suite8

De Lindenhof prijkt al jaren achtereen hoog op de ranglijsten van beste restaurants in Nederland. Maar de patron-cuisinier Martin Kruithof telt ook internationaal mee. Dat bewijzen de twee Michelinsterren die een kroon op zijn creatieve talent betekenen. Dat zijn naam als topkok stevig verankerd is,...

Hotelbouwplannen Bed&Breakfast
Voormalig hotel in Markelo wordt B&B

Voormalig hotel-restaurant 'In de Dennen' in Markelo wordt omgebouwd tot een bed and breakfast met wellnesscentrum en ook nog eens een kleine praktijk voor chirurgische ingrepen, zo lezen we op tubantia.nl Aantal kamers Julian Kuyumdzhiev is medisch specialist en van Bulgaarse afkoms...

Toerisme Airbnb
Dit is de top 10 Airbnb wish list van Nederlanders

De zomer is vandaag begonnen, dus hoog tijd voor het plannen van je vakantie! De grote vraag is natuurlijk: waarheen? Blijf je dit jaar in Europa, reis je af naar Azië, kies je voor Zuid-Amerika of toch liever Afrika? Voor iedereen die wel wat reisinspiratie kan gebruiken maakt Airbnb vandaag d...

Longread NHTV
"Het hotelmanagementcontract ... als u begrijpt wat ik bedoel"

We hebben het waarschijnlijk allemaal weleens meegemaakt: vragen wie de eigenaar is van een hotel en dan als antwoord iets krijgen als: “Ja, de stenen zijn van meneer/mevrouw X.” Doorvragen levert niet altijd meer duidelijkheid op over de precieze eigendomsstructuur, zéker niet al...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: