Hotelschool The Hague Alumna wint Worldwide Hospitality School Award

10 november 2017 | Roy Spijker

Hotelschool The Hague is trots te mogen meedelen dat Claudia Pronk, Hotelschool The Hague Alumna en General Manager van Hotel Nira Alpina in Zwitserland, op 8 november de Worldwide Hospitality School Award in de categorie ‘Best Hotelier’ heeft gewonnen.
 
Claudia studeerde in 1991 af aan Hotelschool The Hague. Ze is het meest trots op het succesvol herstructureren van Hotel Nira Alpina op het gebied van faciliteiten, operaties, aanbod en personeel, waardoor betere financiële prestaties mogelijk zijn zonder concessies te doen aan de gasttevredenheid.
 
“Samen met een fantastisch team heb ik naar dit succes van Nira Alpina toegewerkt.” – Claudia Pronk
 
Nira Alpina bestaat al zes jaar en is voortdurend bezig met het verbeteren van haar werkwijze, waarmee het hotel een sterke marktpositie veroverd heeft. Het doel van Claudia is om deze positie verder te ontwikkelen door het optimaliseren van verschillende samenwerkingsverbanden die het hotel heeft.
 
Max Merkx, interim-president van Hotelschool The Hague: "We feliciteren Claudia Pronk met haar prestaties en deze bijzondere prijs. We zijn erg trots op deze geweldige prestatie van een van onze alumni. Claudia Pronk is een voorbeeld voor onze huidige studenten."
 
Voorafgaand aan haar positie als General Manager van Nira Alpina, was Claudia General Manager van verschillende Starwood / Le Méridien hotels in Amsterdam, Frankfurt en Parijs en Le Méridien Hotel Des Indes in Den Haag. Claudia en haar team herpositioneerden deze "Grand Dame" na de uitgebreide renovatie en werden bij veel gelegenheden bekroond voor hun werk.
 
Claudia deed ook de opening van The Grand Mauritian op Mauritius en werkte voor Anantara op de Malediven en in Bangkok. Tijdens haar positie op de Malediven, werd ze bekroond voor haar resultaten met de Tiger Award, een prestigieuze Intrapreneur Award. Claudia kijkt er naar uit om Nira Alpina verder te ontwikkelen en gastvrijheid naar een hoger niveau te tillen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: