Ingrijpende internationale herpositionering van Golden Tulip

29 juni 2016 | Thijs Jacobs

Louvre Hotels Group werkt aan een ingrijpende internationale herpositionering van haar merk Golden Tulip. Het hotel label zal zich in de toekomst meer gaan richten op zakenreizigers die anders willen dan standaard hotelketens. Tegelijkertijd stelt men zichzelf het doel om Golden Tulip als eerste 100% 4-sterren merk te positioneren. Zakenreizigers zijn veranderd.. maar als het aan komt op het kiezen van het hotel toch ook weer niet. Ook de generaties millenials, die in 2020 de helft van alle zakenreizigers zijn, is op zoek naar een naadloze hotelervaring waardoor zij zaken en privé in balans kunnen houden door de tijd te nemen voor hun aanwezige en virtuele communities. Vandaag de dag keren ze steeds meer hun rug naar hotelketens die gezien worden als saai, gebrek aan charme, niet verrassend of niet authentiek. In deze context, wil Golden Tulip gastvrijheid en de algehele klantervaring naar een hoger niveau tillen.
 
"Zakenreizigers en toeristen in het algemeen, zijn ‘ervaring-verzamelaars' geworden, op zoek naar die ene speciale plek of moment dat waardig genoeg is om gedeeld te worden in hun online netwerk. Het verblijf in die ene stad mag niet lijken op het verblijf in elke andere stad. Het moet uitzonderlijk zijn, een mix van lokale authenticiteit en de onmisbare moderne voorzingen. Dit betekent dat hotels niet meer tevreden kunnen zijn met een ‘laatste fase van de reis hotel waar je één keer overnacht'  imago. Het moet een plek zijn om te leven, werken en relaxen, elke dag, de hele dag'', zegt Francoise Houdebine, VP Sales & Marketing van Louvre Hotels Group.

De kern van de herpositionering van Golden Tulip is speels. 'Zakenreizigers delen hun dag niet meer op in éen deel werk en het andere deel in vrije tijd. Golden Tulip heeft de missie aangepast om het hotelverblijf weer aantrekkelijk te maken door niet alleen een volledig aanbod van diensten te leveren maar ook een hele ervaring aan te bieden'', gaat Francoise Houdebine verder.
 
Het instellen van de basics
In de eerste fase van deze herpositionering krijgen de basics een make-over. In het midden van het hotel vindt men in de toekomst een open en multifunctionele lobby, ontworpen in de stijl van een hedendaagse leefomgeving. Als aanvulling op de basic check-ins en check-outs bevordert deze omgevinguitwisseling en ontmoetingen met anderen. Deze ruimte levert haar gasten zo alles wat ze nodig hebben om te werken of te relaxen. De kwaliteit van het eten gaat verder dan de basis wat je zou verwachten, er zijn verassingen de hele dag door, aangepast aan de hedendaagse hotelgast door te bieden wat zij willen en wanneer ze dat willen. Om de verblijf-ervaring nog meer te verbeteren is er een steeds vernieuwende ‘beauty bar' beschikbaar voor zakenreizigers om hygiëne producten te kiezen en te gebruiken. Als het weer het toe laat wordt het dak van het hotel omgetoverd tot rooftop bar of terras voor gezellige, panoramische avonden. Waar reizigers herinneringen maken die ze willen delen met hun vrienden en familie als ze weer thuis zijn.
 
Het hotel aansluiten aan het stadsleven
Een ander centraal thema van deze herpositionering is er voor te zorgen dat de hotels niet alleen een plek zijn om te slapen maar een plek om te zijn. Niet thuis, niet op kantoor maar een hybride plek, waar dingen gebeuren en levens worden geleefd. Het hotel zal uit zijn traditionele rol stappen om zo  zijn menselijke, geografische en digitale omgeving te omarmen. Als extra faciliteit zal er bij de ingang een interactive wall zijn waarop reizigers met hun smart phones hun bezoek kunnen plannen door in te zoomen op de culturele en sportevents, de beste jogging routes, weerbericht, openbaar vervoer mogelijkheden maar ook bijvoorbeeld iemand uit te kunnen nodigen om een taxi te delen. In de lobby zullen pop-up winkels komen die de gasten in aanraking brengen met kunst, cultuur en lokale activiteiten. In dezelfde lijn zullen er tandemfietsen  -als knipoog naar de Nederlandse wortels van het bedrijf- beschikbaar zijn voor gasten die samen met iemand, een collega of andere gast, de stad willen ontdekken. Weer een vorm van ontmoeting...
 
De komende maanden wordt de nieuwe merkstrategie verder uitgewerkt. Het eerste hotel dat volledig voldoet aan het ‘nieuwe' Golden Tulip is het 60 kamers tellende Golden Tulip Shanghai dat in het voorjaar van 2017 haar deuren opent. Ook voor de Golden Tulip hotels in de Benelux wordt gekeken naar hoe de nieuwe richting kan worden geimplementeerd.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: