Ingrijpende internationale herpositionering van Golden Tulip

29 juni 2016 | Thijs Jacobs

Louvre Hotels Group werkt aan een ingrijpende internationale herpositionering van haar merk Golden Tulip. Het hotel label zal zich in de toekomst meer gaan richten op zakenreizigers die anders willen dan standaard hotelketens. Tegelijkertijd stelt men zichzelf het doel om Golden Tulip als eerste 100% 4-sterren merk te positioneren. Zakenreizigers zijn veranderd.. maar als het aan komt op het kiezen van het hotel toch ook weer niet. Ook de generaties millenials, die in 2020 de helft van alle zakenreizigers zijn, is op zoek naar een naadloze hotelervaring waardoor zij zaken en privé in balans kunnen houden door de tijd te nemen voor hun aanwezige en virtuele communities. Vandaag de dag keren ze steeds meer hun rug naar hotelketens die gezien worden als saai, gebrek aan charme, niet verrassend of niet authentiek. In deze context, wil Golden Tulip gastvrijheid en de algehele klantervaring naar een hoger niveau tillen.
 
"Zakenreizigers en toeristen in het algemeen, zijn ‘ervaring-verzamelaars' geworden, op zoek naar die ene speciale plek of moment dat waardig genoeg is om gedeeld te worden in hun online netwerk. Het verblijf in die ene stad mag niet lijken op het verblijf in elke andere stad. Het moet uitzonderlijk zijn, een mix van lokale authenticiteit en de onmisbare moderne voorzingen. Dit betekent dat hotels niet meer tevreden kunnen zijn met een ‘laatste fase van de reis hotel waar je één keer overnacht'  imago. Het moet een plek zijn om te leven, werken en relaxen, elke dag, de hele dag'', zegt Francoise Houdebine, VP Sales & Marketing van Louvre Hotels Group.

De kern van de herpositionering van Golden Tulip is speels. 'Zakenreizigers delen hun dag niet meer op in éen deel werk en het andere deel in vrije tijd. Golden Tulip heeft de missie aangepast om het hotelverblijf weer aantrekkelijk te maken door niet alleen een volledig aanbod van diensten te leveren maar ook een hele ervaring aan te bieden'', gaat Francoise Houdebine verder.
 
Het instellen van de basics
In de eerste fase van deze herpositionering krijgen de basics een make-over. In het midden van het hotel vindt men in de toekomst een open en multifunctionele lobby, ontworpen in de stijl van een hedendaagse leefomgeving. Als aanvulling op de basic check-ins en check-outs bevordert deze omgevinguitwisseling en ontmoetingen met anderen. Deze ruimte levert haar gasten zo alles wat ze nodig hebben om te werken of te relaxen. De kwaliteit van het eten gaat verder dan de basis wat je zou verwachten, er zijn verassingen de hele dag door, aangepast aan de hedendaagse hotelgast door te bieden wat zij willen en wanneer ze dat willen. Om de verblijf-ervaring nog meer te verbeteren is er een steeds vernieuwende ‘beauty bar' beschikbaar voor zakenreizigers om hygiëne producten te kiezen en te gebruiken. Als het weer het toe laat wordt het dak van het hotel omgetoverd tot rooftop bar of terras voor gezellige, panoramische avonden. Waar reizigers herinneringen maken die ze willen delen met hun vrienden en familie als ze weer thuis zijn.
 
Het hotel aansluiten aan het stadsleven
Een ander centraal thema van deze herpositionering is er voor te zorgen dat de hotels niet alleen een plek zijn om te slapen maar een plek om te zijn. Niet thuis, niet op kantoor maar een hybride plek, waar dingen gebeuren en levens worden geleefd. Het hotel zal uit zijn traditionele rol stappen om zo  zijn menselijke, geografische en digitale omgeving te omarmen. Als extra faciliteit zal er bij de ingang een interactive wall zijn waarop reizigers met hun smart phones hun bezoek kunnen plannen door in te zoomen op de culturele en sportevents, de beste jogging routes, weerbericht, openbaar vervoer mogelijkheden maar ook bijvoorbeeld iemand uit te kunnen nodigen om een taxi te delen. In de lobby zullen pop-up winkels komen die de gasten in aanraking brengen met kunst, cultuur en lokale activiteiten. In dezelfde lijn zullen er tandemfietsen  -als knipoog naar de Nederlandse wortels van het bedrijf- beschikbaar zijn voor gasten die samen met iemand, een collega of andere gast, de stad willen ontdekken. Weer een vorm van ontmoeting...
 
De komende maanden wordt de nieuwe merkstrategie verder uitgewerkt. Het eerste hotel dat volledig voldoet aan het ‘nieuwe' Golden Tulip is het 60 kamers tellende Golden Tulip Shanghai dat in het voorjaar van 2017 haar deuren opent. Ook voor de Golden Tulip hotels in de Benelux wordt gekeken naar hoe de nieuwe richting kan worden geimplementeerd.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personalia Internationaal
Stefan Dubbeling nieuwe directeur België & Nederland van de BWH Hotel Group

Stefan Dubbeling (48) start per 1 maart aanstaande als Regional Director België & Nederland voor de BWH Hotel Group. Hij volgt daarmee Wytze van den Berg op die, na ruim 14 jaar, aan de slag gaat als Managing Director EMEA voor WorldHotels Collections. In de rol van Regional Director wo...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Amsterdam Achtergronden
MEININGER Hotels lanceert hyperlokale service met Local Event Display

Krijtborden bieden nog dagelijkse inspiratie voor lokale evenementen – deze nieuwe service is nu ook aanwezig in het MEININGER Hotel Amsterdam City West en het MEININGER Hotel Amsterdam Amstel. De MEININGER Hotels staan binnen de hotelindustrie bekend voor hun unieke hybride accommodatiecon...

Internationaal Tech
Alweer een hotelketen slachtoffer van hackers

Het is weer raak: hackers hebben afgelopen zomer de klantgegevens buit weten te maken van 10,6 miljoen gasten van het Amerikaanse hotelbedrijf MGM Resorts. De gegevens zijn gedeeld op een forum voor hackers, meldt zdnet.com. Op het forum werden de adressen, namen, burgerservicenummers en telefoo...

Events Achtergronden
Hotel kijkt met trots terug op Joods onderwijscongres

Het internationaal Joods onderwijscongres European Chinuch Convention (ECC) kijkt terug op een zeer geslaagde editie die plaatsvond in Novotel Amsterdam Schiphol Airport (NASA). Het was de tweede keer dat dit evenement, waar 37 workshops in 4 talen werden gegeven, in het hotel plaatsvond. Bij EC...

Achtergronden
Dit kost een overnachting tijdens carnaval

Het grootste feest van het jaar in het zuiden komt er weer aan. Dat betekent carnavalskleding scoren, kaarten kopen voor de plaatselijke kroeg of natuurlijk buiten genieten van de muziek met een biertje. Maar wat als je nou in de stad zou willen overnachten? Ben je dan duurder uit dan normaal? HomeT...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: