Innovatieaward voor Blycolin's Opus

8 oktober 2010 |
Innovatieaward voor Blycolin's Opus<

Als voorloper op de Horeca Expo (van 21 tot 25 november) in Gent werden half september in België de Baanbrekers Innovatiewards uitgereikt. Tijdens de uitreiking is het Opus linnen-concept van Blycolin uitgeroepen tot winnaar in de categorie Service. De jury selecteerde Opus uit veel andere inzendingen en is enthousiast over het concept. Opus is een verrassend, echt innovatief totaalconcept waarmee een hotelondernemer eindeloos kan variëren. Eerder dit jaar werd Opus genomineerd voor een innovatieaward in Nederland.

Oneindige combinaties
De jury over Opus: "Onder de naam Opus lanceert Blycolin een leaseconstructie waarbij al het bedlinnen en badlinnen van een hotel door Blycolin verzorgd wordt. Het assortiment van bedlinnen, kussens, sierkussens, lopers, handdoeken, badjassen, slippers en badmatten past inzake kleuren en vormen knap bij elkaar. Door de doubleface-uitvoering van het dekbedovertrek en door de talloze combinatiemogelijkheden kan de hotelier elke dag voor een andere sfeer in de kamers zorgen. Omdat Blycolin ook instaat voor de reiniging, maakt deze formule zowel de housekeeping als de sfeerschepping in hotelkamers een heel stuk gemakkelijker."

Complementair en modulair
Opus bestaat uit totaalprogramma’s, waarin bed- en badmode en alle (linnen)accessoires complementair en veelzijdig in design zijn. De hotelier kan zo keer op keer de sfeerbelevingen in de gastenkamers verrassend decoreren en veranderen. Letterlijk in een handomdraai. Opus is bovendien modulair samengesteld. De Blycolin-klant bepaalt zelf hoe Opus de kamers zijn. In de meest complete vorm voorziet Opus in een zorgeloze en smaakvolle synergie tussen bed, bedmode, badmode en accessoires. Ongeacht de stijl van een trendy of klassieke accommodatie.

Tijdbesparend en duurzaam
De materiaal- en productkwaliteiten die Blycolin in Opus gebruikt, zijn zorgvuldig geselecteerd. Enerzijds om ervoor te zorgen dat de housekeeping alleen maar minder tijd en werk hoeft te steken in dagelijkse kwaliteitsbelevingen. Anderzijds omdat Blycolin maatschappelijk verantwoord wil ondernemen en dat verankerde in haar ondernemingsbeleid. De materialen en producten in Opus voldoen ruimschoots aan de strikte eisen die Blycolin stelt aan duurzaamheid en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Daarin wordt door en met Opus weer een grote stap vooruit gemaakt.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: