Internet stuwt toestroom Chinese reizigers

15 juli 2014 |
Internet stuwt toestroom Chinese reizigers<

Voor het eerst zegt meer dan de helft van de ondervraagde Chinese reizigers hotelovernachtingen te boeken via het internet of mobiele apps. In 2013 was
dit nog 45 procent. Iets minder dan de helft van hen raadpleegt bij het plannen van een reis boekingswebsites en vergelijkingswebsites, een derde checkt social media. 48 procent van de Chinese reizigers deelt tijdens een internationale reis foto’s en ervaringen op social media.

Chinese International Travel Monitor
Vandaag publiceert Hotels.com de nieuwste editie van haar Chinese International Travel Monitor (CITM). Het rapport laat zien dat technologie een belangrijke rol speelt in opnieuw een recordjaar wat betreft reizen en uitgaven van Chinese reizigers[1].

Aanpassen
Voor de derde editie van de CITM werden wereldwijd meer dan 3.000 Chinese internationale reizigers en 3.000 hoteliers ondervraagd door Hotels.com. Het rapport verschaft betekenisvolle inzichten in alle aspecten van het veranderende gedrag van Chinese reizigers, en laat zien hoe de wereldwijde hotelindustrie zich aanpast om op deze nieuwe markt in te spelen.

MEER WETEN OVER CHINA EN CHINESE TOERISTEN? KLIK HIER!
Toestroom
In 2013 gingen 97 miljoen Chinezen op reis naar het buitenland[1], 14 miljoen meer dan in 2012. In de afgelopen twaalf maanden zag meer dan de helft van de ondervraagde hoteliers het aantal Chinese gasten toenemen. 36 procent van hen denkt dat de toestroom van Chinese reizigers ook in de komende twee jaar tot de factoren met de grootste impact op hun business zal behoren.

Internet
In 2013 is de internetpenetratie in China gestegen naar 45,8 procent. Volgens China Internet Network Information telde het land aan het eind van het jaar 618 miljoen internetgebruikers, waarvan er 500 miljoen gebruik maken van een mobiel apparaat[2]. Naar verluidt heeft meer dan 90 procent van de Chinese internetgebruikers een account op social media.

Jongeren
De nieuwe Chinese reizigers, met name jongeren, tonen een groeiend vertrouwen: tegenwoordig reist twee derde van de ondervraagde Chinese consumenten het liefst individueel, 5 procent meer dan een jaar geleden. In de afgelopen twee jaar zag 60 procent van de hoteliers het aantal individuele Chinese reizigers toenemen. Deze indicatie laat een duidelijke beweging zien, weg van de voorkeur voor groepsreizen.

[1] Bron: http://www.chinadaily.com.cn/china/2014-01/09/content_17224806.htm

[2] Bron: http://thenextweb.com/asia/2014/01/16/chinas-internet-population-numbered-618m-end-2013-81-connecting-via-mobile/

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
QL Hotels & Restaurants overgenomen door EHM Group

Met ingang van het nieuwe jaar zal QL Hotels & Restaurants worden voortgezet als onafhankelijk onderdeel van EHM Group. Het samenwerkingsverband van exclusieve hotels en restaurants, actief in 9 Europese landen en met bijna 140 leden, komt per 1 januari 2020 onder leiding van Sander Allegro. ...

Personalia
Sander Allegro nieuwe algemeen directeur van QL Hotels

Sander Allegro, vaste columnist voor Hospitality Management, maakte zojuist via social media bekend dat hij per 1 januari 2020 aan de slag gaat als algemeen directeur van QL Hotels. Hieronder lees je de bekendmaking van Sander, die hij op Facebook plaatste: 'Per 1 januari 2020 ga ik aan de sl...

Achtergronden Internationaal
Virtuoso feliciteert awardwinnende topmanagers

Wereldwijd reisnetwerk Virtuoso feliciteert de vijf leden en adviseurs van het reisbureau die de EMEA netwerkprijzen voor innovatie, leiderschap en verkoopkracht hebben gewonnen. De Virtuoso EMEA Member Awards tonen leden die het kaliber van het talent binnen het netwerk illustreren. De winnaars wer...

Opening Internationaal
Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Louvre Hotels Group zet zijn ontwikkelingsstrategie voort door uit te breiden op belangrijke locaties. Deze keer richten zij zich in Montpellier specifiek op Le Belaroïa, een complex van 9000 m2, ontworpen door de Franse architect Manuelle Gautrand. In dit complex worden voor het eerst in Frank...

Achtergronden
Camille Oostwegel senior neemt afscheid

In 2020 gaat de Oostwegel Collection een nieuwe fase in, zo laat het Limburgse hotelbedrijf weten. Camille sr. neemt op zijn zeventigste verjaardag afscheid als eigenaar en algemeen directeur en draagt het stukje over aan zijn zoon, Camille jr. In het nieuwe jaar gaat de Oostwegel Collection vers...

Awards F&B
Genomineerden F&B Professional of the Year 2020 bekend

Ieder jaar gaat de AF&BM, hét netwerk voor F&B professionals, op zoek naar de F&B Professional of the Year. Dit is die professional die gastheer of -vrouw pur sang is en die dag in dag uit laat zien dat hij of zij met aanstekelijk enthousiasme een echte motivator en coach is voor ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: