Investeren in jezelf: Nederlands hotelbedrijf maakt dromen medewerkers waar

Auteur: redactie
Ondernemen 13 februari 2024
Investeren in jezelf: Nederlands hotelbedrijf maakt dromen medewerkers waar Bas Blommaart en Remco Gerritsen van IHCP

Hoe zet je als werkgever een extra stapje voor je medewerkers? Het Nederlandse hotelmanagementbedrijf International Hotel Capital Partners (IHCP) stelt medewerkers in staat om hun goede voornemens voor het nieuwe jaar waar te maken, en dat op kosten van de zaak. Nadat het Bucketlist Programma vorig jaar is geïntroduceerd, is het dit jaar tijd voor de eerste uitbetalingen.

IHCP is een overkoepelende organisatie waaronder Moxy Amsterdam Airport, Renaissance Amsterdam Airport, Moxy The Hague, Residence Inn by Marriott The Hague en Mercure Amersfoort vallen. Met de bucketlistpaarrekening maken werknemers dromen waar of kopen zij iets wat ze altijd al wilden hebben. Nadat een medewerker 6 maanden in dienst is, spaart het bedrijf maandelijks 25 euro, dat boven op het salaris apart wordt gezet. Het geld komt op een persoonlijke spaarrekening. Na 16 maanden in dienst te zijn geweest, heeft de medewerker 250 euro gespaard voor een bucketlistcadeau.

Investeren in medewerker

Agata Szparaga is een van de medewerkers die onlangs iets van haar bucketlist mocht afstrepen. Ze besteedde haar spaargeld aan een tweedaagse nagelcursus om haar passie voor nagels verder te ontwikkelen. ‘’Ik heb inspirerende dagen gehad bij het volgen van mijn cursus. Door dit initiatief krijgen mijn collega’s en ik de mogelijkheid om naast werk in onszelf te investeren, in iets wat we leuk vinden. Ik ben dan ook dankbaar dat ik dit van mijn bucketlist kan afstrepen. Ik kijk nu al uit naar mijn volgende tiende maand!’’

Annemarie van den Berg, Director of Sales, Marketing & Events van IHCP: ‘’Bij IHCP geloven we in een werkomgeving waarin het vervullen van persoonlijke dromen en goede voornemens net zo belangrijk is als professionele groei. Met onze unieke bucketlistspaarrekening gaan we dan ook verder dan alleen werk. We begrijpen dat gelukkige werknemers bijdragen aan een succesvol team en een uitstekende hotelbeleving voor onze gasten.”

Hospitality Management sprak onlangs uitgebreid met Bas Blommaart en Remco Gerritsen, managing director en directeur hotels van IHCP.

Fotografie: Jurgen Koopmanschap

Blijf op de hoogte!

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws