Kaboom Hotel en DADAWAN geopend

4 december 2015 |
Kaboom Hotel en DADAWAN geopend<

Onder grote belangstelling van familie, vrienden en relaties opende de Maastrichtse wethouder van economie John Aarts op donderdagavond
3 december officieel Kaboom Hotel en restaurant DADAWAN. Een unieke samenwerking van twee onorthodoxe bedrijven in de horeca- en leisurebranche: La Bergere Group en Wokgroep NL. De wethouder roemde de twee ondernemers Rino Soeters (LBG) en Danny Deng (WGN) om hun ondernemerschap en visie om juist nu te investeren op een voor Maastricht belangrijke plaats. Recht tegenover het centraal station, dat in de komende tijd, drastisch gerevitaliseerd zal worden. Kaboom Hotel won afgelopen maandagavond de prijs voor beste hotelconcept 2015.

Nieuw visitekaartje
De beide zaken zijn inmiddels al het nieuwe visitekaartje van de stad Maastricht. Reizigers die het station verlaten zien op de kop van de Stationsstraat een opvallend hotel en dito restaurant. Beide concepten wijken duidelijk af van het geen gangbaar is in de branche. Kaboom is een hotel voor de moderne reiziger dat verrassend veel luxe en comfort biedt voor een zeer scherpe prijs. Het hotel dat compleet werd vormgegeven door interieurarchitect Roger Haan is uniek voor Nederland en de Euregio. Datzelfde kan gezegd worden van DADWAN. Het restaurant is een ‘clash’ van de Oosterse en Westerse keuken. Met opvallende presentatiewijzen, snelle en gezonde bereidingen en scherpe prijzen, verrast het iedere bezoeker tot nu toe.

Vijfde hotelconcept
Voor La Bergere Group is dit inmiddels het vijfde hotelconcept na Townhouse Designhotel en Craft Hotel St. Maartenslane, La Bergere Apartments in Maastricht en Qbic in Amsterdam. Kaboom Hotel is al open sinds 1 juli en voorziet duidelijk in een behoefte. Vanaf dag 1 maakt het zijn ambities waar. Het opvallende design van het behang, dat ook op het plafond zit, de bijzondere details (zoals het ‘don’t wake me up pistool’), het Auping bed en de regendouche gecombineerd met de natuurlijke gastvrijheid van het personeel maakt dat het hotel nu al in de top geklasseerd wordt bij TripAdvisor, Booking.com, Zoover, etc. Hotelgasten zijn zeer enthousiast getuige de vele commentaren op social media. Mede daarom zijn ze ook genomineerd als beste hotelconcept voor de Entree Hospitality & Style Awards 2015.

Zevende nieuwe restaurantconcept
Voor de Wokgroep NL is DADAWAN het zevende nieuwe restaurantconcept in Nederland na Asian Tapas en Tokyoto in Maastricht, Parkstad Plaza in Kerkrade, WOK Weert, KFC Slotermeer en Tokyoto Zaandam. Voor directeur-eigenaar Danny Deng was meteen duidelijk dat deze locatie een uniek concept verdiende: eigenzinnig en afwijkend, passend bij buurman Kaboom. Het restaurant is zeer ruim van opzet en in het oog springend zijn de vele komen. Dadawan is nl. een vrije vertaling van eigenwijze/eigenzinnige kom. Bijna alle gerechten worden dan ook in een kom geserveerd. De kaart verraad het bijzonder concept. Want zowel ‘lobsters & burgers’ als noodlesoup, bibimbap als eigen vers gemaakte sushirollen kunnen met elkaar gecombineerd worden. Het restaurant is helemaal ingesteld op de vele reizigers. Ook nieuw is de ernaast gelegen 2Go-formule die inspeelt op de trend: iedereen zijn eigen op maat gemaakte gezonde eten voor onderweg. Hotelgasten van Kaboom kunnen gebruik maken van ontbijt, lunch en/of diner van DADAWAN. Daarmee is het restaurant geopend van ’s ochtends 07.00 uur tot ’s avonds 22.00 uur.

Jong management
Beide ondernemingen hebben ieder vanuit hun eigen specifieke markt veel overeenkomsten zoals het jonge en innovatieve management, korte lijnen, het streven naar perfectie, internationale oriëntatie, gaan voor een bijzonder klantervaring, werkgelegenheid voor veel lokaal personeel en durf aan de dag leggen bij de uitwerking van concepten. De samenwerking bevalt beide partners zo goed dat er alweer plannen worden gemaakt voor nieuwe concepten.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: