Kleinschalige hotels tonen "charming face" online

2 juli 2004
Kleinschalige hotels tonen "charming face" online

Een aantal exclusieve en onafhankelijke hotels in Nederland gaat zich gezamenlijk met een "charming face" op het internet presenteren. Deze hotels manifesteren zich onder meer vanwege hun unieke ligging, hoogwaardige accommodatie en hun culinaire aanbod. De nieuwe site www.qualitylodgings.nl gaat ook samenwerken met www.lekkerweg.nl, dé toeristische site van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Initiatiefnemer Hein van Beek van Boubeek communicatieconcepten uit Zwolle legt uit: 'Er is een groeiende vraag naar kleinschalige bijzondere hotels, waar je goed kunt eten en slapen. We hebben nu twintig van dit soort unieke hotels onder de naam Quality Lodgings bij elkaar gekregen". De keuze voor de Engelstalige naam is voor Van Beek overigens een logische: 'De doelgroep – de jonge oudere uit de hogere welstandsklasse – begrijpt onmiddellijk wat we hiermee bedoelen. Niet zomaar een hotel, maar een onderkomen met een goede gastheer of – vrouw. En met echte service.' Volgens algemeen directeur Hans van Driem van het NBTC gaat de interesse niet per se naar dure onderkomens en restaurants. 'Exclusief moet je ook lezen als apart en uniek, als een echte belevenis. Dat kan betekenen in een gerestaureerd historisch pandje, maar ook in een boswachterswoning midden in de stilte. Maar in beide voorbeelden heb je wel na afloop aan de thuisblijvers iets leuks te vertellen.'

Overig nieuws