Lars van Galen SVH Meesterkok

30 juli 2014 |
Lars van Galen SVH Meesterkok<

Lars van Galen, Patron Cuisinier van Tuindorphotel & Restaurant ’t Lansink is in Hengelo geslaagd voor de Meesterproef SVH Meesterkok. Daarmee mag hij toetreden tot het vooraanstaande gezelschap van SVH Meesterkoks.

SVH Meesterproef
De proef werd afgenomen door SVH Meesterkoks Dennis Kuipers (Restaurant Vinkeles* in Amsterdam) en Marc van Gulick (Bilderberg Landgoed Lauswolt in Beetsterzwaag) en in aanwezigheid van Hanneke Westland (Secretaris SVH Meestertitels). Tijdens zijn proef werd Van Galen bijgestaan door zijn hele team met wie hij samen voor het Meesterlijke niveau van het bedrijf zorgt. De Commissie was onder de indruk van de creativiteit van de keuken, de mooie ingrediënten en de zorgvuldig gekozen wijn-spijs combinaties. De ravioli van piepkuiken met geroosterde langoustines en saus van milde curry was volgens de Commissie een van de vele culinaire hoogtepunten van de lunch en het diner die onderdeel uitmaken van de Meesterproef. Na de Meesterproef waren de commissieleden meer dan overtuigd van het Meesterlijke niveau van Lars van Galen.

Jongensdroom
Van Galen:” Een jongensdroom is uitgekomen. Op jonge leeftijd werd ik geïnspireerd door mijn leermeesters, SVH Meesterkok Hans Snijders en SVH Meesterkok René Brienen om het hoogst haalbare na te streven. Ik ben enorm trots dat dit nu gelukt is”. Van Galen wordt binnenkort geïnaugureerd als 140ste SVH Meesterkok.

Motivatie
Al toen Van Galen voor het koksvak koos op het voortgezet onderwijs, wist hij dat hij het hoogste in dit vak wilde behalen. Gedreven door passie en enthousiasme maakte hij voorspoedige carrière en behaalde een reeks eervolle prijzen, waaronder een Michelinster in 2013. Het behalen van de titel SVH Meesterkok ziet de ambitieuze Patron Cuisinier als een mooie bekroning op zijn werk, maar ook als kans om nog meer te bereiken in het horecavak. Lars van Galen heeft het opleiden van jonge, enthousiaste mensen hoog in het vaandel staan, zowel in zijn eigen bedrijf als in samenwerking met diverse opleidingsinstituten.

SVH Meestertitels
SVH organiseert namens de horecabranche sinds 1980 SVH Meesterproeven van vijf Meestertitels (Wijnmeester, Meesterkok, Meestergastheer, Meesterschenker en Meesterijsbereider). De Meestertitel levert een grote bijdrage aan het imago van het betreffende vak en stimuleert professionals om het beste uit zichzelf te halen. De Meestertitels zijn inmiddels een keurmerk geworden, een begrip dat niet meer is weg te denken uit de Nederlandse horeca.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: