Logis Hotels en Citotel starten samenwerking

26 november 2018 | Thijs Jacobs

Logis, 2200 hotels-restaurants - met een marktaandel van 10% van de Franse hotelmarkt, voornamelijk gevestigd op het landelijke gebied - en Citotel - 180 hotels, expert op het stedelijke gebied - bundelen hun krachten om hun zelfstandige leden een vergrote zichtbaarheid en een versterkt aanbod van diensten te bieden. Deze nieuwe eenheid vormt een grote organisatie van zelfstandige hotels en restaurants met ongeveer 2500 hotels en 47.000 kamers.  

Betere positie zelfstandigen

 De samenwerking tussen Logis en Citotel zal de positie van de zelfstandigen in Europa, zowel in de stad als op het platteland, op de lange termijn versterken. Logis versnelt haar groeibeleidsplan en de ontwikkeling van de dichtheid van het netwerk. De merken Citotel en Urban Style versterken hun diensten en hun leiderspositie in het stedelijke gebied en net daarbuiten.

De bedoeling van het samenwerkingsproject is een vooruitstrevende verdeling van de diensten en een verbeterde zichtbaarheid (brochures, beurzen, etc.). De komende maanden wordt er gewerkt aan een gemeenschappelijk reserveringssysteem, krijgen leden van Citotel toegang tot de aankoopcentrale en het loyaliteitsprogramma van Logis waardoor het klantenbestand van leden kan groeien.

Grote ambitie

Fabrice Galland, Directeur van Logis Hotels: “Het is mijn ambitie om van Logis Hotels een zo groot mogelijke samenwerking van zelfstandige hotels en restaurants in Frankrijk en de rest van Europa te maken. Samen staan we sterker en zo kunnen we zowel op het platteland als in de stad blijven bestaan. Samen met de bestuurders van Citotel hebben we manieren gevonden om onze krachten te bundelen en om samen te werken, in plaats van de concurrentie met elkaar aan te gaan. Dat alles in het belang van de onafhankelijke spelers in onze sector.”

Eric Fuchs, directeur van de vereniging Citotel, “De netwerken van Citotel en Logis vullen elkaar volledig aan. De bestuurders van Logis delen dezelfde waarden als onze leden en binnen de Logis familie zal onze expertise een toegevoegde waarde vormen en zal de ontwikkeling van onze merken Citotel en Urban Style worden versneld.”

“De merken Citotel en Urban Style zijn marktleiders en vertegenwoordigers van onafhankelijke hotels in stedelijke gebieden en net daarbuiten, daarbij komt ook nog het merk Châteaux Demeures et Grandes Etapes des Vignobles dat is gericht op charmehotels op het platteland. Onze expertise en onze rol als marktleider zullen worden versterkt met de talloze eigenschappen van de Logis groep, ook op internationaal niveau”, vult Pascal Macé, algemeen directeur van de Citotel groep, aan.

Karim Soleilhavoup

Karim Soleilhavoup, algemeen directeur van Logis concludeert: “Deze samenwerking met Citotel ligt in lijn met het ontwikkelingsplan van Logis, waarbij het belang van de leden van beide netwerken in acht worden gehouden. Op basis van de expertise van het Citotel team ontstaat er zonder twijfel een nieuw aanbod voor onze 200 hotels zonder restaurant. Meer dan ooit positioneert Logis zich als verbindend orgaan om het hotel- en restaurantwezen in Europa te verdedigen en economisch te ontwikkelen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Tech Interview
"Ook jij kunt een hogere bezettingsgraad realiseren door e-mailmarketing"

E-mailadressen zijn goud waard, maar hoteliers en B&B-ondernemers doen er tot op heden te weinig mee. “Een gemiddelde hotelier of B&B-ondernemer kan niet eens een database van zijn klanten bijhouden”, aldus e-mailmarketingexpert Frank Tromp. Dat laatste klopt en niet zelden wordt...

Amsterdam
Strengere controles op illegale vakantieverhuur in Amsterdam

De gemeente van Amsterdam is deze week begonnen met een strengere controle op illegale vakantieverhuur. Dit nieuws komt niet volledig uit het niets, kortgeleden heeft Amsterdam de vakantieverhuur termijn namelijk verkort naar 30 dagen. De strengere controle gaat om verhuurders die over dit limiet ga...

Interview Longread
Eric Toren & Tijmen Receveur: "Leer van wat je niet hebt gedaan"

Waar een jonge accidential hotelier en een geroutineerde hospitality-expert elkaar vinden in passie voor hun mensen, de lol van het creatieve proces en het perfectioneren van de begroting. Wij spreken Tijmen Receveur, mede-oprichter en mede-eigenaar van Hotel Not Hotel en Eric Toren, directeur, eige...

Aantal viersterrenhotels groeit gestaag

De viersterrenhotelmarkt in Nederland is de afgelopen vijf jaar met 22% gegroeid. Nederland telt in totaal 705 4-sterren hotels, waarvan meer dan een kwart in provincie Noord-Holland. In totaal telt dit segment 67.000 kamers en is hiermee met een aandeel van 50% het belangrijkste segment binnen de h...

Accor Hotelketens Internationaal
Een miljard euro omzet voor Accor in eerste kwartaal 2019

Hotelketen Accor heeft het eerste kwartaal van het jaar 2019 een omzet gedraaid van 987 miljoen euro. Een stijging van 34,2%. Dat meldt het bedrijf via een persbericht. De RevPAR van de groep steeg met 1,6% met wisselende prestaties afhankelijk van de regio: Europa was veerkrachtig (+3,3%), terwi...

Personalia Michelin
Sommelier Koen van der Plas van Inter Scaldes naar Kasteel Heemstede

Met ingang van 1 juli 2019 maakt hoofdsommelier Koen van der Plas de overstap van Inter Scaldes naar Kasteel Heemstede. Hij gaat daar het team van chefkok Ollie Schuiling versterken, die samen met Frans den Boer de nieuwe eigenaar wordt van het bekende sterrenrestaurant in Houten. De 27-jarige V...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: