Logis Hotels en Citotel starten samenwerking

26 november 2018 | Thijs Jacobs

Logis, 2200 hotels-restaurants - met een marktaandel van 10% van de Franse hotelmarkt, voornamelijk gevestigd op het landelijke gebied - en Citotel - 180 hotels, expert op het stedelijke gebied - bundelen hun krachten om hun zelfstandige leden een vergrote zichtbaarheid en een versterkt aanbod van diensten te bieden. Deze nieuwe eenheid vormt een grote organisatie van zelfstandige hotels en restaurants met ongeveer 2500 hotels en 47.000 kamers.  

Betere positie zelfstandigen

 De samenwerking tussen Logis en Citotel zal de positie van de zelfstandigen in Europa, zowel in de stad als op het platteland, op de lange termijn versterken. Logis versnelt haar groeibeleidsplan en de ontwikkeling van de dichtheid van het netwerk. De merken Citotel en Urban Style versterken hun diensten en hun leiderspositie in het stedelijke gebied en net daarbuiten.

De bedoeling van het samenwerkingsproject is een vooruitstrevende verdeling van de diensten en een verbeterde zichtbaarheid (brochures, beurzen, etc.). De komende maanden wordt er gewerkt aan een gemeenschappelijk reserveringssysteem, krijgen leden van Citotel toegang tot de aankoopcentrale en het loyaliteitsprogramma van Logis waardoor het klantenbestand van leden kan groeien.

Grote ambitie

Fabrice Galland, Directeur van Logis Hotels: “Het is mijn ambitie om van Logis Hotels een zo groot mogelijke samenwerking van zelfstandige hotels en restaurants in Frankrijk en de rest van Europa te maken. Samen staan we sterker en zo kunnen we zowel op het platteland als in de stad blijven bestaan. Samen met de bestuurders van Citotel hebben we manieren gevonden om onze krachten te bundelen en om samen te werken, in plaats van de concurrentie met elkaar aan te gaan. Dat alles in het belang van de onafhankelijke spelers in onze sector.”

Eric Fuchs, directeur van de vereniging Citotel, “De netwerken van Citotel en Logis vullen elkaar volledig aan. De bestuurders van Logis delen dezelfde waarden als onze leden en binnen de Logis familie zal onze expertise een toegevoegde waarde vormen en zal de ontwikkeling van onze merken Citotel en Urban Style worden versneld.”

“De merken Citotel en Urban Style zijn marktleiders en vertegenwoordigers van onafhankelijke hotels in stedelijke gebieden en net daarbuiten, daarbij komt ook nog het merk Châteaux Demeures et Grandes Etapes des Vignobles dat is gericht op charmehotels op het platteland. Onze expertise en onze rol als marktleider zullen worden versterkt met de talloze eigenschappen van de Logis groep, ook op internationaal niveau”, vult Pascal Macé, algemeen directeur van de Citotel groep, aan.

Karim Soleilhavoup

Karim Soleilhavoup, algemeen directeur van Logis concludeert: “Deze samenwerking met Citotel ligt in lijn met het ontwikkelingsplan van Logis, waarbij het belang van de leden van beide netwerken in acht worden gehouden. Op basis van de expertise van het Citotel team ontstaat er zonder twijfel een nieuw aanbod voor onze 200 hotels zonder restaurant. Meer dan ooit positioneert Logis zich als verbindend orgaan om het hotel- en restaurantwezen in Europa te verdedigen en economisch te ontwikkelen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview Gunay en Atilay Uslu: "We hebben nu al bijna 10.000 bedden"

Wie denkt dat dit interview met Atilay en Gunay Uslu (à la Quote 500) gaat over het reeds vergaarde vermogen van de oprichter of over het succes van Corendon op het gebied van touroperating of airlines, komt bedrogen uit. Nee, de hoteltak van Corendon is inmiddels zo groot geworden, dat dit o...

Interview Longread
Alle interviews van 2018 op een rijtje

2018 was een druk en succesvol hoteljaar. Voor jou als hotelier (althans, dat hopen wij), maar ook voor ons. Wat een prachtige ontmoetingen met geweldige hoteliers hebben we in 2018 mogen meemaken; het mooie van ons vak is dat wij jou er deelgenoot van hebben kunnen maken door die verhalen op te sch...

Economie Achtergronden
Verhoging btw-tarief: doorberekenen of niet?

De btw-verhoging van het lage tarief (van 6 naar 9 procent) komt akelig dichtbij. Op 1 januari 2019 moet de horeca daarom bij vrijwel de gehele inkoop, met uitzondering van alcoholhoudende dranken, rekening houden met een prijsverhoging. Goed om te weten: bier tot 0,5% en wijn tot 1,2% vallen onder ...

Achtergronden
Download nu de HorecaMarketingKalender 2019

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je hotel deden? Dat kwa...

Achtergronden
Download nu de Hospitality Management Kerstspecial

Heerlijk, het is bijna Kerst. Voor wie zich even terug wil trekken, en daarbij een goed stuk wil lezen, biedt de Kerstspecial van Hospitality Management uitkomst. In deze speciale uitgave plaatsten we maar liefst vijf diepte-interviews, met onder andere Atilay en Gunay Uslu van Corendon, Maik Willem...

Hotel Achtergronden
City Resort Helmond opnieuw host van Open Dutch Taekwondo

City Resort Hotel Helmond heeft een goed jaar achter de rug. In 2018 mocht het weer vele tevreden (hotel)gasten verwelkomen die zich enorm goed thuis voelden. Dat kan ook haast niet anders want City Resort Helmond biedt diverse faciliteiten zoals Wellnessresort Helmond en Restaurant Op Suyt. Daarnaa...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: