Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

15 november 2019 | Thijs Jacobs

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in de hotelkamers. De beroemde kleurrijke huizen langs de grachten van Amsterdam zijn hiervoor een grote inspiratiebron geweest. De Nederlandse stijl in de nieuwe kamer valt op door zijn lineaire ruimtes, balken, industriële glas- en metaalconstructies, metselwerk en grote ramen.

De nieuwe Golden Tulip-kamer is gecreëerd door ontwerpers van Louvre Hotels Group met als doel hotelgasten een inspirerende en authentieke ervaring te bieden vol comfort. De kleurrijke grachtenpanden van Amsterdam zijn in elke kamer terug te vinden en de glazen wand die het slaapgedeelte van de badkamer separeert doet denken aan de unieke grote Nederlandse ramen, die een bron van licht creëren in de kamer. Speerpunt van het ontwerp is het onderscheidende leefgedeelte, een huiselijke combinatie van verblijf, kleedkamer en badkamer.

Federica Piras, Design Director van Louvre Hotels Group: “We zijn begonnen met het combineren van enerzijds trends die de huidige en toekomstige gasten inspireren en anderzijds onze Nederlandse roots. Door een apart slaapgedeelte in te delen, creëren de ontwerpers een concept dat rust en charme uitstraalt.  Een slimme mix van hout, marmer, bakstenen en staal brengt deze nieuwe kamer precies in lijn met de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip. Ondanks de industriële stijl van de kamer geeft het dankzij de verschillende kleuren en structuren toch een huiselijk gevoel. De goed geïsoleerde en geluidsdichte kamer zorgt ervoor dat gasten volledig kunnen ontspannen.”

Een kamer niet alleen ontworpen voor gasten

Golden Tulip investeerders en hoteleigenaren kunnen hun hotels inrichten zoals zij dat zelf willen. Dit gebeurt natuurlijk wel in overeenstemming met de richtlijnen en standaarden van de groep. Om zijn franchisenemers te ondersteunen, heeft Louvre Hotels Group besloten deze kant-en-klare kamer beschikbaar te stellen voor partners die ondersteuning willen op het gebied van design. Daarnaast hebben ze ook aan de operationele teams gedacht door in de nieuwe kamer gebruik te maken van specifieke oplossingen om het welzijn van het personeel te bevorderen. Zo kunnen de milieuvriendelijke vloeren worden gereinigd met water en de keuze voor hoge bedden maken het werk van de medwerkers van de huishoudelijke dienst gebruiksvriendelijker.

Over Louvre Hotels Group & Golden Tulip

Met meer dan 1.400 hotels in 54 landen is Louvre Hotels Group  één van de grootste internationale hotelketens. Sinds een aantal jaar is de keten eigendom van Jin Jiang International Hotels. Golden Tulip  is  een  onderdeel  van  Louvre  Hotels  Group,  heeft  meer  dan  50  jaar ervaring  in  de hospitality industrie en heeft circa 190 hotels in 44 landen. Louvre  Hotels  Group  voert  naast  Golden  Tulip  de  merken  Tulip Inn, Royal Tulip, Première  Classe,  Campanile,  Kyriad, Kyriad Prestige, de 5 merken van het Sarovar-netwerk in Indië,  de Hôtels & Préférence Groupe en het Chinese merk Metropolo. Louvre Hotels Group is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en  Tulip  Inn  (18 hotels),  Campanile  (20  hotels)  en  Première  Classe  (2  hotels). 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: