Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

15 november 2019 | Thijs Jacobs

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in de hotelkamers. De beroemde kleurrijke huizen langs de grachten van Amsterdam zijn hiervoor een grote inspiratiebron geweest. De Nederlandse stijl in de nieuwe kamer valt op door zijn lineaire ruimtes, balken, industriële glas- en metaalconstructies, metselwerk en grote ramen.

De nieuwe Golden Tulip-kamer is gecreëerd door ontwerpers van Louvre Hotels Group met als doel hotelgasten een inspirerende en authentieke ervaring te bieden vol comfort. De kleurrijke grachtenpanden van Amsterdam zijn in elke kamer terug te vinden en de glazen wand die het slaapgedeelte van de badkamer separeert doet denken aan de unieke grote Nederlandse ramen, die een bron van licht creëren in de kamer. Speerpunt van het ontwerp is het onderscheidende leefgedeelte, een huiselijke combinatie van verblijf, kleedkamer en badkamer.

Federica Piras, Design Director van Louvre Hotels Group: “We zijn begonnen met het combineren van enerzijds trends die de huidige en toekomstige gasten inspireren en anderzijds onze Nederlandse roots. Door een apart slaapgedeelte in te delen, creëren de ontwerpers een concept dat rust en charme uitstraalt.  Een slimme mix van hout, marmer, bakstenen en staal brengt deze nieuwe kamer precies in lijn met de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip. Ondanks de industriële stijl van de kamer geeft het dankzij de verschillende kleuren en structuren toch een huiselijk gevoel. De goed geïsoleerde en geluidsdichte kamer zorgt ervoor dat gasten volledig kunnen ontspannen.”

Een kamer niet alleen ontworpen voor gasten

Golden Tulip investeerders en hoteleigenaren kunnen hun hotels inrichten zoals zij dat zelf willen. Dit gebeurt natuurlijk wel in overeenstemming met de richtlijnen en standaarden van de groep. Om zijn franchisenemers te ondersteunen, heeft Louvre Hotels Group besloten deze kant-en-klare kamer beschikbaar te stellen voor partners die ondersteuning willen op het gebied van design. Daarnaast hebben ze ook aan de operationele teams gedacht door in de nieuwe kamer gebruik te maken van specifieke oplossingen om het welzijn van het personeel te bevorderen. Zo kunnen de milieuvriendelijke vloeren worden gereinigd met water en de keuze voor hoge bedden maken het werk van de medwerkers van de huishoudelijke dienst gebruiksvriendelijker.

Over Louvre Hotels Group & Golden Tulip

Met meer dan 1.400 hotels in 54 landen is Louvre Hotels Group  één van de grootste internationale hotelketens. Sinds een aantal jaar is de keten eigendom van Jin Jiang International Hotels. Golden Tulip  is  een  onderdeel  van  Louvre  Hotels  Group,  heeft  meer  dan  50  jaar ervaring  in  de hospitality industrie en heeft circa 190 hotels in 44 landen. Louvre  Hotels  Group  voert  naast  Golden  Tulip  de  merken  Tulip Inn, Royal Tulip, Première  Classe,  Campanile,  Kyriad, Kyriad Prestige, de 5 merken van het Sarovar-netwerk in Indië,  de Hôtels & Préférence Groupe en het Chinese merk Metropolo. Louvre Hotels Group is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en  Tulip  Inn  (18 hotels),  Campanile  (20  hotels)  en  Première  Classe  (2  hotels). 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events
Horecava 2021 gaat hybride

Horecava verrijkt haar 65e editie, die plaatsvindt van 11 – 14 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een online programma. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn. De vakbeurs, die foodservice professionals al jaren met elkaa...

The Prince Akatoi in Londen heropent

Het Prince Akatoki in Marylebone, het enige Japanse vijfsterren hotel in Londen, heropent in augustus met een nieuw "Taste of Japan"-pakket om de gasten onder te dompelen in het Japans. gastvrijheid en cultuur. De naam Akatoki komt van een Aziatisch Japans woord voor "dageraad" o...

Horeca & Recht Hotel & Recht
Een vergoeding voor goodwill aan het einde van de huur, hoe zit dat eigenlijk?

Als onderdeel van een huurovereenkomst met betrekking tot hotelruimte onderhandelen partijen regelmatig over de vraag wat er met de (al dan niet door huurder) in het gehuurde aangebrachte voorzieningen zal gebeuren bij het einde van de huur. Een afspraak dat huurder deze voorzieningen (al dan niet o...

Economie
UWV: vooral jongeren in de horeca doen beroep op TOFA

De afgelopen 5 weken konden flexwerkers, oproep- en uitzendkrachten met inkomstenverlies door corona een beroep doen op de Tijdelijke Overbruggingsregeling voor Flexibele Arbeidskrachten (TOFA). Ruim zeventig procent van de goedgekeurde aanvragen gaat naar werknemers tussen de 18 en 27 jaar. Veel va...

Amsterdam
Hotel W meerdere keren beschoten

In de nacht van dinsdag op woensdag is Hotel W in Amsterdam meerdere keren beschoten, zo staat de lezen op de website van Het Parool. Er raakte niemand gewond. Wel zitten er meerdere kogelgaten in de voordeur van het hotel. Om iets voor half vier vannacht kreeg de politie de melding van een schi...

Columns
Column Hans van Spronsen: In je kracht staan

Eén keer een beetje zweverige titel maar wel één die de lading dekt van mijn betoog. Vooral middelgrote en kleinere hotels moeten zich in deze coronatijden hieraan vasthouden. Vertrouwen is een speerpunt in het contact met uw gasten. Hebben zij het vertrouwen dat zij in uw horec...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: