Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

15 november 2019 | Thijs Jacobs

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in de hotelkamers. De beroemde kleurrijke huizen langs de grachten van Amsterdam zijn hiervoor een grote inspiratiebron geweest. De Nederlandse stijl in de nieuwe kamer valt op door zijn lineaire ruimtes, balken, industriële glas- en metaalconstructies, metselwerk en grote ramen.

De nieuwe Golden Tulip-kamer is gecreëerd door ontwerpers van Louvre Hotels Group met als doel hotelgasten een inspirerende en authentieke ervaring te bieden vol comfort. De kleurrijke grachtenpanden van Amsterdam zijn in elke kamer terug te vinden en de glazen wand die het slaapgedeelte van de badkamer separeert doet denken aan de unieke grote Nederlandse ramen, die een bron van licht creëren in de kamer. Speerpunt van het ontwerp is het onderscheidende leefgedeelte, een huiselijke combinatie van verblijf, kleedkamer en badkamer.

Federica Piras, Design Director van Louvre Hotels Group: “We zijn begonnen met het combineren van enerzijds trends die de huidige en toekomstige gasten inspireren en anderzijds onze Nederlandse roots. Door een apart slaapgedeelte in te delen, creëren de ontwerpers een concept dat rust en charme uitstraalt.  Een slimme mix van hout, marmer, bakstenen en staal brengt deze nieuwe kamer precies in lijn met de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip. Ondanks de industriële stijl van de kamer geeft het dankzij de verschillende kleuren en structuren toch een huiselijk gevoel. De goed geïsoleerde en geluidsdichte kamer zorgt ervoor dat gasten volledig kunnen ontspannen.”

Een kamer niet alleen ontworpen voor gasten

Golden Tulip investeerders en hoteleigenaren kunnen hun hotels inrichten zoals zij dat zelf willen. Dit gebeurt natuurlijk wel in overeenstemming met de richtlijnen en standaarden van de groep. Om zijn franchisenemers te ondersteunen, heeft Louvre Hotels Group besloten deze kant-en-klare kamer beschikbaar te stellen voor partners die ondersteuning willen op het gebied van design. Daarnaast hebben ze ook aan de operationele teams gedacht door in de nieuwe kamer gebruik te maken van specifieke oplossingen om het welzijn van het personeel te bevorderen. Zo kunnen de milieuvriendelijke vloeren worden gereinigd met water en de keuze voor hoge bedden maken het werk van de medwerkers van de huishoudelijke dienst gebruiksvriendelijker.

Over Louvre Hotels Group & Golden Tulip

Met meer dan 1.400 hotels in 54 landen is Louvre Hotels Group  één van de grootste internationale hotelketens. Sinds een aantal jaar is de keten eigendom van Jin Jiang International Hotels. Golden Tulip  is  een  onderdeel  van  Louvre  Hotels  Group,  heeft  meer  dan  50  jaar ervaring  in  de hospitality industrie en heeft circa 190 hotels in 44 landen. Louvre  Hotels  Group  voert  naast  Golden  Tulip  de  merken  Tulip Inn, Royal Tulip, Première  Classe,  Campanile,  Kyriad, Kyriad Prestige, de 5 merken van het Sarovar-netwerk in Indië,  de Hôtels & Préférence Groupe en het Chinese merk Metropolo. Louvre Hotels Group is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en  Tulip  Inn  (18 hotels),  Campanile  (20  hotels)  en  Première  Classe  (2  hotels). 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

21 jaar geleden in Hospitality Management: Sander Allegro

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week een column van Sander Allegro uit het jaar 2000. Met de titel 'Groen' duidt Al ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: