Make-over voor Pullman hotels

29 mei 2013 |
Make-over voor Pullman hotels<

Accor sleutelt aan hotelmerk Pullman, waarbij de hotels beter worden afgestemd op de moderne zakenreiziger. Een versnelde uitbreiding van het hotelnetwerk, een hoofdrol voor design en kunst en
een vernieuwde visuele identiteit vormen de kenmerken van de wereldwijde herpositionering.

Na Sofitel, nu Pullman
Yann Caillère, CEO van Accor: “De hogere en luxe segmenten zijn een belangrijk onderdeel van de strategie van Accor. De succesvolle herpositionering van Sofitel droeg bij aan onze geloofwaardigheid bij onze gasten en investeerders in deze markten. In 2007 vestigden we het merk Pullman opnieuw in de markt. Nu hebben we de identiteit en het dienstenaanbod van Pullman vernieuwd en de keten getransformeerd in een uniek merk in het uiterst concurrerende hogere segment. Daarmee hebben we een belangrijke basis gelegd om onze ambities in het hogere en luxe segment te verwezenlijken.”

Uitbreiding luxehotels
Accor is van oudsher voornamelijk in het midden- en economy-segment actief, maar heeft nu zijn uitbreiding naar het hogere marktsegment versneld met een aanpassing van zijn merkportfolio. De groep bezit nu 300 hotels in het hogere en luxe segment (Sofitel, Pullman, MGallery en Grand Mercure) en wil dit aantal uitbreiden naar 400 in 2015.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
Nederlandse economie krimpt historisch met 8,5 procent

Volgens de eerste berekening van het CBS, op basis van nu beschikbare gegevens, is het bruto binnenlands product (bbp) in het tweede kwartaal van 2020 met 8,5 procent gedaald ten opzichte van een kwartaal eerder. Een dergelijke krimp is niet eerder door het CBS gemeten. De daling van het bbp in h...

Coronacrisis
CEO van Generator Hostels reageert op de quarantaineregels van het VK na verblijf in Nederland

Nederland is voor veel landen roodgekleurd, wanneer het corona betreft. Het aantal besmettingen per 100.000 inwoners is immers behoorlijk opgelopen in ons land, waardoor ons land een risicogebied is en enkel essentiële reizen door Britten naar ons land worden aangeraden. Britten die terugkeren ...

Economie Toerisme
Onderzoek: coronacrisis treft hotelindustrie zwaarder dan platforms zoals Airbnb

Op het hoogtepunt van de zomervakantie overtreffen de 'short-term rentals' op platforms zoals Airbnb de prestaties van de hotelmarkt. Deze platforms presteerden over het algemeen duidelijk beter dan vergelijkbare kwaliteitshotelconcurrenten, volgens een STR- en AirDNA-studie van 15 stedelijk...

Toerisme Coronacrisis
Nederlandse reizigers veranderen reisgedrag na corona: kleinere accommodaties en later boeken

Met het coronavirus in ons midden verandert ook ons reisgedrag. We kiezen voor kleinere accommodaties, stappen eerder in de auto dan het vliegtuig en kiezen massaal voor last minutes. Dat blijkt uit onderzoek van de VakantieDiscounter. Kleinschalige accommodaties worden populairder Van de 1....

Opening Utrecht
Nieuwste horecalocatie van Utrecht geopend

Drukke dagen in de keuken, nieuwe soepproevers en een volgeboekt hotel: de opening van Utrechts eerste soepbar Soep-er, én van de negen sfeervolle kamers van het bovengelegen logement Petit Beijers is een feit. Op zondag 12 juli openden horecaondernemers Janine en Tom hun deuren aan Vismarkt ...

Personalia
Hotelier Martin Lindelauf gaat met pensioen

Na ruim vierendertig jaar gaat Martin Lindelauf met pensioen. Een pensioen dat welverdiend is, maar velen vinden het toch jammer om hem te zien gaan. Collega, zakenpartner, leermeester of hoe je hem ook zou willen noemen, de man met het jaloersmakende cv gaat er definitief mee stoppen. Martin&rs...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: