Make-over voor Pullman hotels

29 mei 2013 |
Make-over voor Pullman hotels<

Accor sleutelt aan hotelmerk Pullman, waarbij de hotels beter worden afgestemd op de moderne zakenreiziger. Een versnelde uitbreiding van het hotelnetwerk, een hoofdrol voor design en kunst en
een vernieuwde visuele identiteit vormen de kenmerken van de wereldwijde herpositionering.

Na Sofitel, nu Pullman
Yann Caillère, CEO van Accor: “De hogere en luxe segmenten zijn een belangrijk onderdeel van de strategie van Accor. De succesvolle herpositionering van Sofitel droeg bij aan onze geloofwaardigheid bij onze gasten en investeerders in deze markten. In 2007 vestigden we het merk Pullman opnieuw in de markt. Nu hebben we de identiteit en het dienstenaanbod van Pullman vernieuwd en de keten getransformeerd in een uniek merk in het uiterst concurrerende hogere segment. Daarmee hebben we een belangrijke basis gelegd om onze ambities in het hogere en luxe segment te verwezenlijken.”

Uitbreiding luxehotels
Accor is van oudsher voornamelijk in het midden- en economy-segment actief, maar heeft nu zijn uitbreiding naar het hogere marktsegment versneld met een aanpassing van zijn merkportfolio. De groep bezit nu 300 hotels in het hogere en luxe segment (Sofitel, Pullman, MGallery en Grand Mercure) en wil dit aantal uitbreiden naar 400 in 2015.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Tech
Opnieuw grote hack bij Marriott

De Amerikaanse hotelketen Marriott is alweer slachtoffer geworden van een hack. Hackers hebben namelijk toegang gekregen tot de gegevens van 5,2 miljoen gasten, zo maakte het bedrijf dinsdag bekend op haar website. In 2018 kregen hackers al toegang tot de gegevens van 500 miljoen Marriott-gasten....

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moeten de kamerprijzen verlagen. Wees daar heel voorzichtig mee. Het verlagen van kamerprijzen is echt onwenselijk, ook al kan het helaas wel eens onvermij...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Overlevingskansen voor je hotel: "Het glipt nu tussen je vingers door"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit elfde hoofdstuk bes...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: