Marriott Amsterdam viert 40-jarig bestaan

2 juni 2015 |
Marriott Amsterdam viert 40-jarig bestaan<

Vrijdag 5 juni viert het Amsterdam Marriott Hotel (1975) haar 40-jarig bestaan op zeer feestelijke wijze in de vernieuwde meeting spaces
van het hotel. Tijdens het evenement wordt er naast de bijzondere geschiedenis van het hotel ook aandacht besteed aan haar vernieuwende toekomst en de belangrijke rol die Studio Piet Boon daarin gaat spelen.

Meetings Imagined
Met de geslaagde introductie van het unieke made-to-measure 'Meetings Imagined' concept én de in 2013 volledig gerenoveerde meeting spaces, zette het hotel, met innovatieve technologie en generatie ‘GEN Y’ als uitgangspunt, de eerste stap naar hoe Marriott Hotels de hospitality toekomst ziet.

Travel Brilliantly
Met deze toekomst voor ogen heeft Marriott Hotels ‘Travel Brilliantly’ hoog in het vaandel staan en is daarmee een pionier op het gebied van innovaties. De combinatie van werk en plezier door middel van moderne technologie speelt daarbij een belangrijke rol. Het Great Room - lobby concept, Mobile Guest Services, Mobile check-in en Apple Pay zijn hier slechts een aantal voorbeelden van. Met het oog op de toekomst zal naast technologie, design een belangrijke factor zijn in de totale guest experience. Om deze naar een hoger niveau te tillen is Studio Piet Boon aangetrokken als verantwoordelijke voor het ontwerp van de refit van alle 396 kamers die het hotel rijk is.

Peter Schickling
General Manager Peter Schickling: “Het Amsterdam Marriott is een innovatief, vernieuwend hotel. Door samen te werken met de internationaal gerenommeerde ontwerper Piet Boon willen wij de toekomst, gericht op de behoeftes van de nieuwe generatie, herdefiniëren”.

Brutalism
Geïnspireerd op de ‘brutalism’ beweging, is het doel van het nieuwe kamerontwerp om het gebruik van ruimte in de hotelkamer te optimaliseren en tegelijkertijd een warme en eigentijdse sfeer te creëren waarbij architectonische elementen, eerlijke en verfijnde materialen, bedachtzame details, slimme oplossingen en goed doordacht gebruik van ruimtes een gebalanceerd geheel vormen. Een zacht kleurenpalet van wit- en grijstinten, evenals de gietvloer borduren voort op het ‘brutalism’ thema en fungeren als een frisse neutrale basis voor accessoires en kleuraccenten.

Piet Boon: “Het Amsterdam Marriott Hotel is na 40 jaar nog altijd relevant in het bruisende hart van Amsterdam en is echt één van de grootste 5-sterren hotels die de binnenstad kent. Met ons ontwerp hebben we ons internationale blikveld samen laten smelten met de Amsterdamse ‘couleur locale’. Bijzonder dat wij met ons ontwerp deel mogen uitmaken van de toekomst van het Amsterdam Marriott Hotel.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personalia Internationaal
Stefan Dubbeling nieuwe directeur België &amp; Nederland van de BWH Hotel Group

Stefan Dubbeling (48) start per 1 maart aanstaande als Regional Director België & Nederland voor de BWH Hotel Group. Hij volgt daarmee Wytze van den Berg op die, na ruim 14 jaar, aan de slag gaat als Managing Director EMEA voor WorldHotels Collections. In de rol van Regional Director wo...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Amsterdam Achtergronden
MEININGER Hotels lanceert hyperlokale service met Local Event Display

Krijtborden bieden nog dagelijkse inspiratie voor lokale evenementen – deze nieuwe service is nu ook aanwezig in het MEININGER Hotel Amsterdam City West en het MEININGER Hotel Amsterdam Amstel. De MEININGER Hotels staan binnen de hotelindustrie bekend voor hun unieke hybride accommodatiecon...

Internationaal Tech
Alweer een hotelketen slachtoffer van hackers

Het is weer raak: hackers hebben afgelopen zomer de klantgegevens buit weten te maken van 10,6 miljoen gasten van het Amerikaanse hotelbedrijf MGM Resorts. De gegevens zijn gedeeld op een forum voor hackers, meldt zdnet.com. Op het forum werden de adressen, namen, burgerservicenummers en telefoo...

Events Achtergronden
Hotel kijkt met trots terug op Joods onderwijscongres

Het internationaal Joods onderwijscongres European Chinuch Convention (ECC) kijkt terug op een zeer geslaagde editie die plaatsvond in Novotel Amsterdam Schiphol Airport (NASA). Het was de tweede keer dat dit evenement, waar 37 workshops in 4 talen werden gegeven, in het hotel plaatsvond. Bij EC...

Achtergronden
Dit kost een overnachting tijdens carnaval

Het grootste feest van het jaar in het zuiden komt er weer aan. Dat betekent carnavalskleding scoren, kaarten kopen voor de plaatselijke kroeg of natuurlijk buiten genieten van de muziek met een biertje. Maar wat als je nou in de stad zou willen overnachten? Ben je dan duurder uit dan normaal? HomeT...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: