Marriott Amsterdam viert 40-jarig bestaan

2 juni 2015
Marriott Amsterdam viert 40-jarig bestaan

Vrijdag 5 juni viert het Amsterdam Marriott Hotel (1975) haar 40-jarig bestaan op zeer feestelijke wijze in de vernieuwde meeting spaces
van het hotel. Tijdens het evenement wordt er naast de bijzondere geschiedenis van het hotel ook aandacht besteed aan haar vernieuwende toekomst en de belangrijke rol die Studio Piet Boon daarin gaat spelen.

*Meetings Imagined*
Met de geslaagde introductie van het unieke made-to-measure 'Meetings Imagined' concept én de in 2013 volledig gerenoveerde meeting spaces, zette het hotel, met innovatieve technologie en generatie ‘GEN Y’ als uitgangspunt, de eerste stap naar hoe Marriott Hotels de hospitality toekomst ziet.

*Travel Brilliantly*
Met deze toekomst voor ogen heeft Marriott Hotels ‘Travel Brilliantly’ hoog in het vaandel staan en is daarmee een pionier op het gebied van innovaties. De combinatie van werk en plezier door middel van moderne technologie speelt daarbij een belangrijke rol. Het Great Room - lobby concept, Mobile Guest Services, Mobile check-in en Apple Pay zijn hier slechts een aantal voorbeelden van. Met het oog op de toekomst zal naast technologie, design een belangrijke factor zijn in de totale guest experience. Om deze naar een hoger niveau te tillen is Studio Piet Boon aangetrokken als verantwoordelijke voor het ontwerp van de refit van alle 396 kamers die het hotel rijk is.

*Peter Schickling*
General Manager Peter Schickling: “Het Amsterdam Marriott is een innovatief, vernieuwend hotel. Door samen te werken met de internationaal gerenommeerde ontwerper Piet Boon willen wij de toekomst, gericht op de behoeftes van de nieuwe generatie, herdefiniëren”.

*Brutalism*
Geïnspireerd op de ‘brutalism’ beweging, is het doel van het nieuwe kamerontwerp om het gebruik van ruimte in de hotelkamer te optimaliseren en tegelijkertijd een warme en eigentijdse sfeer te creëren waarbij architectonische elementen, eerlijke en verfijnde materialen, bedachtzame details, slimme oplossingen en goed doordacht gebruik van ruimtes een gebalanceerd geheel vormen. Een zacht kleurenpalet van wit- en grijstinten, evenals de gietvloer borduren voort op het ‘brutalism’ thema en fungeren als een frisse neutrale basis voor accessoires en kleuraccenten.

Piet Boon: “Het Amsterdam Marriott Hotel is na 40 jaar nog altijd relevant in het bruisende hart van Amsterdam en is echt één van de grootste 5-sterren hotels die de binnenstad kent. Met ons ontwerp hebben we ons internationale blikveld samen laten smelten met de Amsterdamse ‘couleur locale’. Bijzonder dat wij met ons ontwerp deel mogen uitmaken van de toekomst van het Amsterdam Marriott Hotel.”

Overig nieuws