Marriott breidt mobiele check-in app uit

13 augustus 2014 |
Marriott breidt mobiele check-in app uit<

Als onderdeel van de wereldwijde mobiele strategie, kondigt Marriott International een belangrijke uitbreiding aan van de populaire mobiele check-in en check-out app. Naast de 500 Marriott Hotels kunnen vanaf
vandaag ook gasten van de andere Marriott International hotelketens - Ritz-Carlton, JW Marriott Hotels & Resorts, Renaissance Hotels, Autograph Collection, Courtyard, SpringHill Suites, Fairfield Inn & Suites, Residence Inn, TownePlace Suites en Marriott Executive Apartments - gebruik maken van mobiele check-in en check-out. Hiermee is deze service nu al beschikbaar bij 1200 hotels, en zal aan het einde van het jaar zelfs beschikbaar zijn bij meer dan 4000 hotels wereldwijd.

Optimalisatie reiservaring
Mobile Guest Services AppMarriott International is in een snel tempo mobiele diensten aan het introduceren die de reiservaring van de gasten optimaliseert, door het bieden van meer gemak en meer keuzemogelijkheden, waarbij het personeel op een nog hoger niveau service kan verlenen. Marriott Hotels heeft nu al bijna een half miljoen mobiele check-ins via de app gehad. Bijna 9 op de 10 gasten zegt dat ze de app opnieuw zullen gaan gebruiken.

Werking app
Met de mobiele applicatie van Marriott International is het gemakkelijk in en uit te checken. Alle leden van het Marriott Rewards loyaliteits programma ontvangen op hun Apple Iphones of Android toestellen na 4 uur 's middags op de dag voor aankomst een push notificatie met het bericht dat ze kunnen inchecken. Tevens ontvangen zij een automatische melding zodra hun kamer klaar is. Doordat de communicatie al tot stand is gekomen is het hotel helemaal voorbereid op de komst van de gast. Als Marriott Rewards lid kan de gast bij aankomst simpelweg doorlopen naar de speciale balie voor Mobiele Check-in waar de voorgeprogrammeerde kamersleutel al klaar ligt. Aan het eind van het verblijf ontvangt de gast een push notificatie waarin aangegeven wordt dat mobiele check-out mogelijk is. Na afloop van dit proces kan de rekening per e-mail verstuurd worden; zodoende kan de gast de receptie bij check-out volledig overslaan. Mobiele check-in en check-out is beschikbaar in vijf talen: Engels, Frans, Spaans, Duits en Mandarijn.

Innovaties
Met Marriott Hotels als voorbeeld, blijft Marriott International innoveren in de mobiele markt. Zo zijn er in Noord-Amerika diverse pilot-hotels die 'Mobile Service Requests' aanbieden. Met behulp van de mobiele app kunnen gasten van deze hotels bijvoorbeeld in een drop-down menu de meest typische service requests, zoals het verzoek om extra handdoeken of kussens, aanvragen of direct via een chat met het hotelpersoneel communiceren. Marriott biedt deze en andere mobiele diensten vanaf begin 2015 aan voor al haar Marriott Rewards leden. "Je kunt de mobiele ervaring van de persoonlijke interactie tussen gasten en hotelmedewerkers niet scheiden. Wanneer feilloos en consequent uitgevoerd, vullen ze elkaar aan en versterken de complete reiservaring", vertelt George Corbin, Senior Vice President, Digital. "Tijdens de testfase van de mobiele service requests koos 86 procent van de gasten voor de rechtstreekse chatfunctie met de hotelmedewerkers; dit illustreert hoezeer gasten de persoonlijke interactie met behulp van hun mobiele telefoon of tablet waarderen.

Promoties
Onlangs werd het Marriott Rewards Programma bekroond tot het eerste grote hotel loyaliteitsprogramma dat geo-gerichte, mobiele promoties met beacon technologie aanbiedt. Deelnemende hotels sturen de leden, wanneer zij inloggen, push-notificaties op hun mobiele apparaten als ze 'hot spots' passeren in het betreffende hotel. Door middel van zogenaamde LocalPerks, worden gasten diverse promoties getoond, van eten en drinken tot spa en golf mogelijkheden. In de toekomst zullen LocalPerks ook promoties bevatten van nabijgelegen Marriott hotels.

Meer lezen over mobiele check-in? Klik hier!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie KHN
KHN pleit voor extra steunmaatregelen

De snelle toename in het aantal besmettingen was de aanleiding voor een extra persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge vanavond. Het aantal coronabesmettingen blijft stijgen, het kabinet grijpt daarom landelijk keihard in. Opnieuw krijgt de horeca harde klappen. Aanvullend op de maa...

Achtergronden Tech
Horeca gebruikt relatief vaak online platformen

Circa 8 procent van de Nederlandse bedrijven met twee of meer werkzame personen gaf aan in 2018 online platformen te hebben gebruikt om hun goederen en diensten af te zetten. De belangrijkste redenen waren de toegang tot een grotere afzetmarkt (83 procent) en gemak (75 procent). Dit blijkt uit het o...

Economie
"Horeca 22.00 uur dicht, maximale groepsgrootte naar 30"

Tijdens de persconferentie van vanavond zal premier Mark Rutte bekendmaken dat de horeca iedere dag verplicht om 22.00 uur de deuren zal moeten sluiten. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. Dat geldt dus ook in restaurants. Daarbij wordt het personeel niet meegerekend. D...

Toerisme Coronacrisis
''Dit jaar 70 procent minder buitenlanders naar Nederland''

Het aantal buitenlanders dat dit jaar naar Nederland komt, ligt 70 procent lager dan vorig jaar. Bovendien gaan ongeveer 40 procent minder Nederlanders op vakantie in eigen land, waarmee het niveau van het toerisme terug op het niveau is van de jaren negentig, zo schetst het Nederlands Bureau voor T...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: