Marriott breidt mobiele check-in app uit

13 augustus 2014 |
Marriott breidt mobiele check-in app uit<

Als onderdeel van de wereldwijde mobiele strategie, kondigt Marriott International een belangrijke uitbreiding aan van de populaire mobiele check-in en check-out app. Naast de 500 Marriott Hotels kunnen vanaf
vandaag ook gasten van de andere Marriott International hotelketens - Ritz-Carlton, JW Marriott Hotels & Resorts, Renaissance Hotels, Autograph Collection, Courtyard, SpringHill Suites, Fairfield Inn & Suites, Residence Inn, TownePlace Suites en Marriott Executive Apartments - gebruik maken van mobiele check-in en check-out. Hiermee is deze service nu al beschikbaar bij 1200 hotels, en zal aan het einde van het jaar zelfs beschikbaar zijn bij meer dan 4000 hotels wereldwijd.

Optimalisatie reiservaring
Mobile Guest Services AppMarriott International is in een snel tempo mobiele diensten aan het introduceren die de reiservaring van de gasten optimaliseert, door het bieden van meer gemak en meer keuzemogelijkheden, waarbij het personeel op een nog hoger niveau service kan verlenen. Marriott Hotels heeft nu al bijna een half miljoen mobiele check-ins via de app gehad. Bijna 9 op de 10 gasten zegt dat ze de app opnieuw zullen gaan gebruiken.

Werking app
Met de mobiele applicatie van Marriott International is het gemakkelijk in en uit te checken. Alle leden van het Marriott Rewards loyaliteits programma ontvangen op hun Apple Iphones of Android toestellen na 4 uur 's middags op de dag voor aankomst een push notificatie met het bericht dat ze kunnen inchecken. Tevens ontvangen zij een automatische melding zodra hun kamer klaar is. Doordat de communicatie al tot stand is gekomen is het hotel helemaal voorbereid op de komst van de gast. Als Marriott Rewards lid kan de gast bij aankomst simpelweg doorlopen naar de speciale balie voor Mobiele Check-in waar de voorgeprogrammeerde kamersleutel al klaar ligt. Aan het eind van het verblijf ontvangt de gast een push notificatie waarin aangegeven wordt dat mobiele check-out mogelijk is. Na afloop van dit proces kan de rekening per e-mail verstuurd worden; zodoende kan de gast de receptie bij check-out volledig overslaan. Mobiele check-in en check-out is beschikbaar in vijf talen: Engels, Frans, Spaans, Duits en Mandarijn.

Innovaties
Met Marriott Hotels als voorbeeld, blijft Marriott International innoveren in de mobiele markt. Zo zijn er in Noord-Amerika diverse pilot-hotels die 'Mobile Service Requests' aanbieden. Met behulp van de mobiele app kunnen gasten van deze hotels bijvoorbeeld in een drop-down menu de meest typische service requests, zoals het verzoek om extra handdoeken of kussens, aanvragen of direct via een chat met het hotelpersoneel communiceren. Marriott biedt deze en andere mobiele diensten vanaf begin 2015 aan voor al haar Marriott Rewards leden. "Je kunt de mobiele ervaring van de persoonlijke interactie tussen gasten en hotelmedewerkers niet scheiden. Wanneer feilloos en consequent uitgevoerd, vullen ze elkaar aan en versterken de complete reiservaring", vertelt George Corbin, Senior Vice President, Digital. "Tijdens de testfase van de mobiele service requests koos 86 procent van de gasten voor de rechtstreekse chatfunctie met de hotelmedewerkers; dit illustreert hoezeer gasten de persoonlijke interactie met behulp van hun mobiele telefoon of tablet waarderen.

Promoties
Onlangs werd het Marriott Rewards Programma bekroond tot het eerste grote hotel loyaliteitsprogramma dat geo-gerichte, mobiele promoties met beacon technologie aanbiedt. Deelnemende hotels sturen de leden, wanneer zij inloggen, push-notificaties op hun mobiele apparaten als ze 'hot spots' passeren in het betreffende hotel. Door middel van zogenaamde LocalPerks, worden gasten diverse promoties getoond, van eten en drinken tot spa en golf mogelijkheden. In de toekomst zullen LocalPerks ook promoties bevatten van nabijgelegen Marriott hotels.

Meer lezen over mobiele check-in? Klik hier!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: