Mercure groeit door in Amsterdam

9 december 2014 |
Mercure groeit door in Amsterdam<

Naast de drie bestaande vestigingen in Amsterdam heeft Mercure voor een vierde vestiging naast Station Sloterdijk in Amsterdam getekend. Mercure Hotel
Amsterdam Sloterdijk Station opent in het najaar van 2015 officieel haar deuren. Het nieuwste hotel van het niet-gestandaardiseerde Midscale merk van Accor zal zich zowel op de business- als op de leisuremarkt gaan richten.

Van toegevoegde waarde voor WIN hotels
Het franchisecontract voor Mercure Hotel Amsterdam Sloterdijk Station werd recent getekend door Accor en haar partner WIN hotels. WIN hotels is reeds sinds 2011 verbonden met Accor en heeft momenteel twaalf hotels in Amsterdam, waaronder drie ibis Styles hotels in Amsterdam. “Wij hebben de toegevoegde waarde van een Accor-merk al ervaren en door Mercure toe te voegen aan ons portfolio, versterken wij hiermee onze positie in Amsterdam en onze band met Accor”, aldus Patrick Kerkhoven, Operationeel Directeur van WIN Hotels. Het voormalige kantoorpand, gelegen aan Station Amsterdam Sloterdijk, zal door WIN hotels geconverteerd worden naar een hotel met 173 kamers, vier vergaderzalen en een sky bar/restaurant op de 8e verdieping, waar gasten kunnen genieten van het uitgebreide culinaire aanbod van Mercure. Maureen Mak van Waay, eigenaar en designer bij MIO Design, is verantwoordelijk voor de inrichting en uitstraling van Mercure Hotel Amsterdam Sloterdijk Station. Gezien de vroegere kantoorpandfunctie en de industriële omgeving, zal de focus liggen op het creëren van warmte en een vriendelijke uitstraling.

Goede samenwerking
Met de opening van Mercure Hotel Amsterdam Sloterdijk Station, telt het Mercure netwerk in Nederland 14 hotels, waarvan 6 franchise hotels. Samen vertegenwoordigen zij bijna 1750 kamers en 100 vergaderzalen. Rudolph Schöningh, Director Franchise & Development Accor Nederland: “Dankzij onze goede samenwerking met WIN Hotels, kunnen wij met de opening van Mercure Hotel Amsterdam Sloterdijk Station een strategische locatie aan ons Mercure portfolio in Nederland toevoegen. Dit ligt volledig in lijn met de groeistrategie van Mercure. De lokale diversiteit van Mercure Hotels en de kracht van een internationaal netwerk, maakt deze brand uitermate geschikt voor franchise partners.”

Over Mercure hotels
Mercure is het niet-gestandaardiseerde midscale merk van Accor, ‘s werelds meest toonaangevende hoteloperator, aanwezig in 92 landen met meer dan 3.600 hotels, 47000 kamers en 170.000 werknemers. De Mercure hotels delen eenzelfde kwaliteitsstandaard en worden beheerd door gepassioneerde hoteliers. Of ze nu in de grootste stadscentra, aan zee of in de bergen zijn gelegen, elk hotel biedt een authentieke ervaring voor zowel zakelijke als vrijetijdsreizigers. Het Mercure netwerk bevat meer dan 700 hotels in 52 landen over de hele wereld en biedt een echt alternatief voor gestandaardiseerde of onafhankelijke hotels, en combineert de kracht van een internationaal netwerk met professionele en digitale expertise.

Over Accor
Accor, ‘s werelds meest toonaangevende hoteloperator, biedt zijn gasten en klanten de deskundigheid van zowel een hoteloperator en franchisegever (Accor Hotelservices) als van een hotelbezitter en investeerder (HotelInvest), met als doelstelling het realiseren van aanhoudende groei en harmonieuze ontwikkeling van het netwerk. Met ruim 3.600 hotels en 470.000 kamers, verdeeld over alle hotelsegmenten, verwelkomt Accor zowel zakelijke als vrijetijdsreizigers in 92 landen. Het merkportfolio bestaat uit de luxe hotels Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, de midscale-hotels Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio en de economy-hotels ibis, ibis Styles, ibis budget, hotelF1 en Adagio Access. De hotelgroep heeft een sterke online aanwezigheid die bestaat uit het boekingsportaal accorhotels.com, individuele boekingssites per hotelmerk en het loyaliteitsprogramma Le Club Accorhotels. Als ’s werelds beste hotelschool zet Accor zich actief in om de talenten van zijn 170.000 medewerkers te ontwikkelen. Zij vormen de ambassadeurs van Accors cultuur van service en innovatie waarop de groep al meer dan 45 jaar bouwt. In Nederland biedt Accor zijn gasten een brede keuze uit 40 hotels, van het luxe- tot het economy segment: 1 Sofitel Legend - het prestigieuze Hotel The Grand Amsterdam, 1 Pullman hotel – Pullman Eindhoven Cocagne, 1 MGallery hotel – INK Hotel Amsterdam, 8 Novotel hotels, 1 Suite Novotel, 13 Mercure hotels, 11 ibis hotels, 3 ibis Styles hotels en 2 ibis budget hotels.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com OTA's
Booking.com: iedere seconde checken er gemiddeld 7 gasten in bij een verblijf

Tijdens de internationale Vacation Rental Management Association (VRMA) conferentie in New Orleans (VS) maakt Booking.com bekend dat er per seconde gemiddeld 7 gasten inchecken bij een woning, appartement of ander uniek verblijf. De mededeling komt op hetzelfde moment als de introductie van nieuwe t...

Hilton Culinair
Napolitaanse pizza verovert (Hilton) Amsterdam

Hilton Amsterdam introduceert exclusieve Napolitaanse pizza, in combinatie met champagne. In de Half Moon Lounge wordt de klassieker onder de pizza’s op de kaart gezet. De eigentijdse combinatie met bubbels verleent het oorspronkelijke simpele streetfood uit Napels een gastronomisch tintje. Sp...

Columns
Column Hans van Spronsen: Hallo, Alexa

Wordt onze stem wel genoeg gehoord in de hotellerie? Natuurlijk houdt het moderne hotel tal van zaken met betrekking tot het gastgedrag bij. Vervolgens zet men deze informatie om in toekomstig beleid. Vandaag de dag zal deze informatievergaring zich concentreren op ons boekingsgedrag en nog weinig o...

Personalia Internationaal
The Ritz-Carlton, Abama krijgt Belgische general manager 

In The Ritz-Carlton, Abama op de Canarische eilanden is de Belg Gregory de Clerck sinds begin 2019 aan de slag als nieuwe General Manager. De Clerck, die geboren en getogen is in Kortrijk, houdt toezicht op de strategische leiding en de dagelijkse activiteiten van het resort, dat 459 kamers en suite...

Internationaal Longread
PREM Hospitality heeft ruim 1000 kamers in Benelux en groeit explosief door

Ierse specialist in Hospitality Management ziet België en Nederland als strategische draaischijf voor zijn uitbreiding van 'short en long-stay' locaties over Continentaal Europa en verwacht met een stevige pipeline van 8 hotels een sterke groei in de komende jaren. Sinds september 2...

Achtergronden
Hotelkamers Assen 'op slot' tijdens Formule 1-periode

In Assen zijn alle (of in ieder geval heel veel) hotelkamers in de periode van donderdag 30 april tot en met zondag 3 mei vastgezet en kunnen dus niet meer online geboekt worden. Opvallend, want deze periode is precies de periode waarin het Formule 1-circus neerstrijkt in Zandvoort. Social zou so...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: