Nederlanders missen hun eigen bed het meest in een hotel

1 maart 2019 | Thijs Jacobs

Onderzoek door Staybridge Suites, een IHG-hotel gericht op reizigers die er voor langere tijd verblijven, laat zien dat 67% van de reizigers wooncomfort mist wanneer ze op zakenreis of op vakantie zijn. Uit de antwoorden van 1000 Nederlanders die deelnamen aan het onderzoek, blijkt dat reizigers hun favoriete spullen van thuis gemiddeld zelfs al binnen twee dagen missen.

Internetsnelheid ook zeer belangrijk

Het precies goed instellen van de verwarming, een kop thee, slapen in je eigen bed, foto’s van familie en vrienden en een eigen toilet staan in de top 50 van dingen die reizigers het meest missen. Andere soorten wooncomfort die erg gemist worden zijn zelfgemaakte maaltijden (36%), een goed werkende internetverbinding (42%) en een favoriete tv-show of film (45%). 102 (10%) deelnemers geven daarnaast aan dat het drinken uit een favoriete mok ook zorgt dat ze zich thuis voelen.

Van de deelnemers neemt 71% spullen als theezakjes, een badjas of sloffen mee op reis, om toch het gevoel te krijgen dat ze thuis zijn. 242 (35%) deelnemers blijken zelfs geen nacht zonder hun eigen kussen te willen slapen en nemen deze mee op reis.
Daarnaast is aan de deelnemers gevraagd wat hotels kunnen doen om een verblijf huiselijker te maken. Dit is voor 249 deelnemers (25%) het aanbieden van gratis Wi-Fi. Anderen geven aan dat ze zich thuis voelen wanneer een hotel een woonkamer heeft (19%) en een waterkoker in de kamer (8%), zodat ze zelf hun eigen drankjes kunnen maken.

Grootste ergernis

De grootste ergernis op reis, blijkt voor 192 (20%) van de deelnemers het vergeten in te pakken van belangrijke spullen. Alle maaltijden buiten de deur moeten eten is ook een minpunt (13%), aangezien 296 deelnemers (42%) aangeven dat constant uit eten gaan heel prijzig is.

Floor Hilhorst, General Manager, Staybridge Suites The Hague – Parliament, vertelt: "Ons onderzoek laat zien dat we, hoewel we graag reizen, toch ons wooncomfort missen als we onderweg zijn. De gemiddelde Nederlander gaat vier keer per jaar op zakenreis, dus we zijn ons ervan bewust dat onze gasten vaak voor langere periodes onderweg zijn. Daarom willen we graag zorgen dat ze zich thuis voelen bij ons. Staybridge Suites heeft ruime kamers met een woonkamer en een volledig ingerichte keuken, zodat gasten zelf kunnen koken. Daarnaast kunnen ze onze wasmachines gebruiken, kosteloos aansluiten voor een borrel bij onze Evening Socials, en hebben we een 24-uurs supermarktje waar alle overige benodigdheden te koop zijn."

Staybridge Suites richt zich op reizigers die er voor langere tijd verblijven en zich thuis willen voelen. Dit kan tijdens een zakenreis zijn maar ook tijdens een vakantie. Dankzij de aparte werkplekken met gratis Wi-Fi, fitnessruimtes die altijd open zijn, de mogelijkheid om zelf een was te draaien en een 24-uurs supermarkt, zorgt Staybridge Suites ervoor dat iedere reiziger zich thuis voelt in het hotel. Daarnaast biedt Staybridge Suites gasten de kans om elkaar te leren kennen, door van dinsdag tot en met donderdag een Social te organiseren, waar iedereen welkom is om te ontspannen met een hapje en een drankje. 

Top 50 favoriete wooncomfortwensen


• Slapen in je eigen bed
• Een goede nachtrust
• Koffie
• Laptop, tablet of computer
• Familie in de buurt hebben
• Een comfortabele bank
• Favoriete film of televisie programma
• Een betrouwbare internetverbinding
• Een eigen toilet
• Luisteren naar de radio of muziek
• Zelfgemaakte maaltijden
• Een kop thee
• Slapen op je eigen matras
• Een tuin
• Een goed gevulde koelkast
• Een goed boek
• Huisdieren
• Netflix of een ander televisie abonnement
• Een huispak aantrekken
• De geur van schone was
• De verwarming instellen op de perfecte temperatuur
• De geur van je eigen huis
• Een glas wijn
• Kaarsen
• Koekjes of ander snoepgoed eten
• Foto's van vrienden en familie
• Pantoffels
• Warme chocolademelk
• IJs eten
• Kussens
• Geurkaarsen
• Zelf belegde boterhammen
• Favoriet broodbeleg
• Een badjas
• Een (bubbel-)bad
• Een open haard
• Typisch Nederlands eten
• Een spelcomputer
• Slippers
• Dekens
• Warme was die net uit de droger komt
• Je favoriete mok
• Een andere (niet genoemde optie)
• Waterkoker
• Kunst
• Een voetenbankje
• Je favoriete saus
• Een kussengevecht
• Geen specifieke favoriet

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Hotelketens
Erwin M. Bruyn wordt Country Manager bij Deutsche Hospitality

Deutsche Hospitality herstructureert haar merkenportfolio. In de toekomst wordt het traditionele merk Steigenberger Hotels & Resorts gecombineerd met het lifestyle merk Jaz in the City om samen het nieuwe 'upscale' segment te vormen. Hierdoor wordt het mogelijk om gezamenlijke synergi&eu ...

Achtergronden
14 jaar geleden in Hospitality Management; Robert Kranenborg

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2007. Een interview met Robert Kranenborgh. In 2007 chef van het met e ...

De stelling van de maand: 2022 wordt nog uitdagender dan 2021

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De tweede stelling luidt ...

Internationaal
Edition Hotels opent 8 hotels wereldwijd

Edition Hotels kondigt haar verdere internationale uitbreiding aan richting eind 2022, met de geplande opening van acht nieuwe accommodaties verspreid over drie continenten. Onder de nieuwe openingen bevinden zich locaties in Rome, Madrid, Dubai, Reykjavik, Tampa, Doha, Mexico's Riviera Maya ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Economie Interview Ewout Hoogendoorn
BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen (oprichter BCD Travel) - bekend flink te investeren in de hotellerie. De plannen liegen er niet om: 10.000 bedden op minimaal der ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: