Nederlanders missen hun eigen bed het meest in een hotel

1 maart 2019 | Thijs Jacobs

Onderzoek door Staybridge Suites, een IHG-hotel gericht op reizigers die er voor langere tijd verblijven, laat zien dat 67% van de reizigers wooncomfort mist wanneer ze op zakenreis of op vakantie zijn. Uit de antwoorden van 1000 Nederlanders die deelnamen aan het onderzoek, blijkt dat reizigers hun favoriete spullen van thuis gemiddeld zelfs al binnen twee dagen missen.

Internetsnelheid ook zeer belangrijk

Het precies goed instellen van de verwarming, een kop thee, slapen in je eigen bed, foto’s van familie en vrienden en een eigen toilet staan in de top 50 van dingen die reizigers het meest missen. Andere soorten wooncomfort die erg gemist worden zijn zelfgemaakte maaltijden (36%), een goed werkende internetverbinding (42%) en een favoriete tv-show of film (45%). 102 (10%) deelnemers geven daarnaast aan dat het drinken uit een favoriete mok ook zorgt dat ze zich thuis voelen.

Van de deelnemers neemt 71% spullen als theezakjes, een badjas of sloffen mee op reis, om toch het gevoel te krijgen dat ze thuis zijn. 242 (35%) deelnemers blijken zelfs geen nacht zonder hun eigen kussen te willen slapen en nemen deze mee op reis.
Daarnaast is aan de deelnemers gevraagd wat hotels kunnen doen om een verblijf huiselijker te maken. Dit is voor 249 deelnemers (25%) het aanbieden van gratis Wi-Fi. Anderen geven aan dat ze zich thuis voelen wanneer een hotel een woonkamer heeft (19%) en een waterkoker in de kamer (8%), zodat ze zelf hun eigen drankjes kunnen maken.

Grootste ergernis

De grootste ergernis op reis, blijkt voor 192 (20%) van de deelnemers het vergeten in te pakken van belangrijke spullen. Alle maaltijden buiten de deur moeten eten is ook een minpunt (13%), aangezien 296 deelnemers (42%) aangeven dat constant uit eten gaan heel prijzig is.

Floor Hilhorst, General Manager, Staybridge Suites The Hague – Parliament, vertelt: "Ons onderzoek laat zien dat we, hoewel we graag reizen, toch ons wooncomfort missen als we onderweg zijn. De gemiddelde Nederlander gaat vier keer per jaar op zakenreis, dus we zijn ons ervan bewust dat onze gasten vaak voor langere periodes onderweg zijn. Daarom willen we graag zorgen dat ze zich thuis voelen bij ons. Staybridge Suites heeft ruime kamers met een woonkamer en een volledig ingerichte keuken, zodat gasten zelf kunnen koken. Daarnaast kunnen ze onze wasmachines gebruiken, kosteloos aansluiten voor een borrel bij onze Evening Socials, en hebben we een 24-uurs supermarktje waar alle overige benodigdheden te koop zijn."

Staybridge Suites richt zich op reizigers die er voor langere tijd verblijven en zich thuis willen voelen. Dit kan tijdens een zakenreis zijn maar ook tijdens een vakantie. Dankzij de aparte werkplekken met gratis Wi-Fi, fitnessruimtes die altijd open zijn, de mogelijkheid om zelf een was te draaien en een 24-uurs supermarkt, zorgt Staybridge Suites ervoor dat iedere reiziger zich thuis voelt in het hotel. Daarnaast biedt Staybridge Suites gasten de kans om elkaar te leren kennen, door van dinsdag tot en met donderdag een Social te organiseren, waar iedereen welkom is om te ontspannen met een hapje en een drankje. 

Top 50 favoriete wooncomfortwensen


• Slapen in je eigen bed
• Een goede nachtrust
• Koffie
• Laptop, tablet of computer
• Familie in de buurt hebben
• Een comfortabele bank
• Favoriete film of televisie programma
• Een betrouwbare internetverbinding
• Een eigen toilet
• Luisteren naar de radio of muziek
• Zelfgemaakte maaltijden
• Een kop thee
• Slapen op je eigen matras
• Een tuin
• Een goed gevulde koelkast
• Een goed boek
• Huisdieren
• Netflix of een ander televisie abonnement
• Een huispak aantrekken
• De geur van schone was
• De verwarming instellen op de perfecte temperatuur
• De geur van je eigen huis
• Een glas wijn
• Kaarsen
• Koekjes of ander snoepgoed eten
• Foto's van vrienden en familie
• Pantoffels
• Warme chocolademelk
• IJs eten
• Kussens
• Geurkaarsen
• Zelf belegde boterhammen
• Favoriet broodbeleg
• Een badjas
• Een (bubbel-)bad
• Een open haard
• Typisch Nederlands eten
• Een spelcomputer
• Slippers
• Dekens
• Warme was die net uit de droger komt
• Je favoriete mok
• Een andere (niet genoemde optie)
• Waterkoker
• Kunst
• Een voetenbankje
• Je favoriete saus
• Een kussengevecht
• Geen specifieke favoriet

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Charme Hotels breidt uit met Kasteel Solhof en Hotel Ter Elst in België

Charme Hotels heeft het hotel Ter Elst te Edegem en het kasteel Solhof te Aartselaar aan haar collectie mogen toevoegen. Hotel Ter Elst is gelegen aan de rand van de stad Antwerpen, heeft 53 ruime kamers, voorzien van gratis koffie en thee, airconditioning en wifi. ’s Ochtends kan de gast geni...

Hotelketens Achtergronden
Pulitzer maakt customer journey compleet met webshop

De Pulitzer ervaring maar dan thuis. Het is vanaf nu mogelijk met de lancering van de nieuwe Pulitzer Home collection van Pulitzer Amsterdam. Het populaire vijfsterrenhotel lanceert deze week een eigen online shop waarin typische Pulitzer producten worden verkocht. Online Shop Het idee van de ...

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Hotel Parkview Amsterdam gesloten door burgemeester vanwege incidenten met handgranaten

Gisteren is op last van burgemeester Halsema Hotel Parkview aan de Korte Van Eeghenstraat in Amsterdam gesloten. De sluiting is voor onbepaalde tijd en op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). In de nacht van 5 op 6 juli is er een explosie geweest in de Korte Van Eeghenstraat. Het...

Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

Amsterdam Interview Longread
Afscheidsinterview Hans Vugts, Hotel Casa Amsterdam

Het begrip ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ is dusdanig ingeburgerd dat de afkorting MVO telkens opduikt in allerlei marketingstrategieën. Veel bedrijven gaan kort door de bocht om zich dat predicaat toe te eigenen. Dus laten we maar eens kijken naar een hotel dat niet enkel...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: