Nederlanders missen hun eigen bed het meest in een hotel

1 maart 2019 | Thijs Jacobs

Onderzoek door Staybridge Suites, een IHG-hotel gericht op reizigers die er voor langere tijd verblijven, laat zien dat 67% van de reizigers wooncomfort mist wanneer ze op zakenreis of op vakantie zijn. Uit de antwoorden van 1000 Nederlanders die deelnamen aan het onderzoek, blijkt dat reizigers hun favoriete spullen van thuis gemiddeld zelfs al binnen twee dagen missen.

Internetsnelheid ook zeer belangrijk

Het precies goed instellen van de verwarming, een kop thee, slapen in je eigen bed, foto’s van familie en vrienden en een eigen toilet staan in de top 50 van dingen die reizigers het meest missen. Andere soorten wooncomfort die erg gemist worden zijn zelfgemaakte maaltijden (36%), een goed werkende internetverbinding (42%) en een favoriete tv-show of film (45%). 102 (10%) deelnemers geven daarnaast aan dat het drinken uit een favoriete mok ook zorgt dat ze zich thuis voelen.

Van de deelnemers neemt 71% spullen als theezakjes, een badjas of sloffen mee op reis, om toch het gevoel te krijgen dat ze thuis zijn. 242 (35%) deelnemers blijken zelfs geen nacht zonder hun eigen kussen te willen slapen en nemen deze mee op reis.
Daarnaast is aan de deelnemers gevraagd wat hotels kunnen doen om een verblijf huiselijker te maken. Dit is voor 249 deelnemers (25%) het aanbieden van gratis Wi-Fi. Anderen geven aan dat ze zich thuis voelen wanneer een hotel een woonkamer heeft (19%) en een waterkoker in de kamer (8%), zodat ze zelf hun eigen drankjes kunnen maken.

Grootste ergernis

De grootste ergernis op reis, blijkt voor 192 (20%) van de deelnemers het vergeten in te pakken van belangrijke spullen. Alle maaltijden buiten de deur moeten eten is ook een minpunt (13%), aangezien 296 deelnemers (42%) aangeven dat constant uit eten gaan heel prijzig is.

Floor Hilhorst, General Manager, Staybridge Suites The Hague – Parliament, vertelt: "Ons onderzoek laat zien dat we, hoewel we graag reizen, toch ons wooncomfort missen als we onderweg zijn. De gemiddelde Nederlander gaat vier keer per jaar op zakenreis, dus we zijn ons ervan bewust dat onze gasten vaak voor langere periodes onderweg zijn. Daarom willen we graag zorgen dat ze zich thuis voelen bij ons. Staybridge Suites heeft ruime kamers met een woonkamer en een volledig ingerichte keuken, zodat gasten zelf kunnen koken. Daarnaast kunnen ze onze wasmachines gebruiken, kosteloos aansluiten voor een borrel bij onze Evening Socials, en hebben we een 24-uurs supermarktje waar alle overige benodigdheden te koop zijn."

Staybridge Suites richt zich op reizigers die er voor langere tijd verblijven en zich thuis willen voelen. Dit kan tijdens een zakenreis zijn maar ook tijdens een vakantie. Dankzij de aparte werkplekken met gratis Wi-Fi, fitnessruimtes die altijd open zijn, de mogelijkheid om zelf een was te draaien en een 24-uurs supermarkt, zorgt Staybridge Suites ervoor dat iedere reiziger zich thuis voelt in het hotel. Daarnaast biedt Staybridge Suites gasten de kans om elkaar te leren kennen, door van dinsdag tot en met donderdag een Social te organiseren, waar iedereen welkom is om te ontspannen met een hapje en een drankje. 

Top 50 favoriete wooncomfortwensen


• Slapen in je eigen bed
• Een goede nachtrust
• Koffie
• Laptop, tablet of computer
• Familie in de buurt hebben
• Een comfortabele bank
• Favoriete film of televisie programma
• Een betrouwbare internetverbinding
• Een eigen toilet
• Luisteren naar de radio of muziek
• Zelfgemaakte maaltijden
• Een kop thee
• Slapen op je eigen matras
• Een tuin
• Een goed gevulde koelkast
• Een goed boek
• Huisdieren
• Netflix of een ander televisie abonnement
• Een huispak aantrekken
• De geur van schone was
• De verwarming instellen op de perfecte temperatuur
• De geur van je eigen huis
• Een glas wijn
• Kaarsen
• Koekjes of ander snoepgoed eten
• Foto's van vrienden en familie
• Pantoffels
• Warme chocolademelk
• IJs eten
• Kussens
• Geurkaarsen
• Zelf belegde boterhammen
• Favoriet broodbeleg
• Een badjas
• Een (bubbel-)bad
• Een open haard
• Typisch Nederlands eten
• Een spelcomputer
• Slippers
• Dekens
• Warme was die net uit de droger komt
• Je favoriete mok
• Een andere (niet genoemde optie)
• Waterkoker
• Kunst
• Een voetenbankje
• Je favoriete saus
• Een kussengevecht
• Geen specifieke favoriet

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personalia
Transfers binnen Hotel Okura

Met het aantreden van Michiel Roelfsema als general manager van Hotel Okura Amsterdam vinden er verschuivingen binnen het managementteam plaats. Michiel Roelfsema maakt bekend dat Femke Groeneveld-Weller en Jos Pallandt, beiden reeds werkzaam in het hotel, nieuwe verantwoordelijkheden op zich nemen....

Opening
Bühne vrij voor Ruby Leni Hotel Düsseldorf

Niet ver van de beroemde Königsallee opende de Ruby Group afgelopen maandag 13 mei met Ruby Leni haar tweede hotel in Düsseldorf. Het hotel heeft 170 kamers, een bar, een café en een buitenterras. De ruimtes die vroeger als kantoorruimte van het Mischimmobilie dienden, herbergen teg...

Events
Van Hessen viert honderd jarig bestaan met speciaal event

Ronald Huiskamp is conceptontwikkelaar, eigenaar van H-Hospitality en eigenaar van het restaurant Arles. Drie goede redenen om Ronald uit te nodigen om te spreken tijdens het 100-jarig event van Van Hessen. Een restaurant starten is één. Je doelstellingen realiseren is twee. Ronald ...

Video Achtergronden
Politie deelt beelden van aanslag in hotel Zaandijk

De politie heeft beelden van de gigantische explosie in een hotel in Zaandijk openbaar gemaakt. De poltie meldt dat het een wonder is dat niemand gewond is geraakt. De bewuste video, waarin je ziet hoe de dader op een scooter zonder kentekenplaat te werk gaat, geeft duidelijk weer hoe groot de schad...

Achtergronden
Dit is wat je wil weten over de sterrenclassificatie, deel 1

In het verleden hoefde het niet zo te zijn dat je in een viersterrenhotel in Duitsland hetzelfde kon verwachten als in een viersterrenhotel in Nederland. Dit kwam doordat ieder Europees land er een eigen classificatiesysteem op nahield. Om meer eenheid te krijgen binnen de Europese landen is er besl...

Personalia
Alfred Bree vertrekt na 35 jaar bij Carlton Hotel Collection

Na bijna 35 jaar neemt Alfred Bree deze zomer afscheid als Managing Director van de Carlton Hotel Collection. Wat op 1 april 1985 begon met het Carlton Beach Hotel in Scheveningen, is nu een groeiende collectie van twaalf bijzondere hotels in Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk. Elk ho...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: