Nederlanders missen hun eigen bed het meest in een hotel

1 maart 2019 | Thijs Jacobs

Onderzoek door Staybridge Suites, een IHG-hotel gericht op reizigers die er voor langere tijd verblijven, laat zien dat 67% van de reizigers wooncomfort mist wanneer ze op zakenreis of op vakantie zijn. Uit de antwoorden van 1000 Nederlanders die deelnamen aan het onderzoek, blijkt dat reizigers hun favoriete spullen van thuis gemiddeld zelfs al binnen twee dagen missen.

Internetsnelheid ook zeer belangrijk

Het precies goed instellen van de verwarming, een kop thee, slapen in je eigen bed, foto’s van familie en vrienden en een eigen toilet staan in de top 50 van dingen die reizigers het meest missen. Andere soorten wooncomfort die erg gemist worden zijn zelfgemaakte maaltijden (36%), een goed werkende internetverbinding (42%) en een favoriete tv-show of film (45%). 102 (10%) deelnemers geven daarnaast aan dat het drinken uit een favoriete mok ook zorgt dat ze zich thuis voelen.

Van de deelnemers neemt 71% spullen als theezakjes, een badjas of sloffen mee op reis, om toch het gevoel te krijgen dat ze thuis zijn. 242 (35%) deelnemers blijken zelfs geen nacht zonder hun eigen kussen te willen slapen en nemen deze mee op reis.
Daarnaast is aan de deelnemers gevraagd wat hotels kunnen doen om een verblijf huiselijker te maken. Dit is voor 249 deelnemers (25%) het aanbieden van gratis Wi-Fi. Anderen geven aan dat ze zich thuis voelen wanneer een hotel een woonkamer heeft (19%) en een waterkoker in de kamer (8%), zodat ze zelf hun eigen drankjes kunnen maken.

Grootste ergernis

De grootste ergernis op reis, blijkt voor 192 (20%) van de deelnemers het vergeten in te pakken van belangrijke spullen. Alle maaltijden buiten de deur moeten eten is ook een minpunt (13%), aangezien 296 deelnemers (42%) aangeven dat constant uit eten gaan heel prijzig is.

Floor Hilhorst, General Manager, Staybridge Suites The Hague – Parliament, vertelt: "Ons onderzoek laat zien dat we, hoewel we graag reizen, toch ons wooncomfort missen als we onderweg zijn. De gemiddelde Nederlander gaat vier keer per jaar op zakenreis, dus we zijn ons ervan bewust dat onze gasten vaak voor langere periodes onderweg zijn. Daarom willen we graag zorgen dat ze zich thuis voelen bij ons. Staybridge Suites heeft ruime kamers met een woonkamer en een volledig ingerichte keuken, zodat gasten zelf kunnen koken. Daarnaast kunnen ze onze wasmachines gebruiken, kosteloos aansluiten voor een borrel bij onze Evening Socials, en hebben we een 24-uurs supermarktje waar alle overige benodigdheden te koop zijn."

Staybridge Suites richt zich op reizigers die er voor langere tijd verblijven en zich thuis willen voelen. Dit kan tijdens een zakenreis zijn maar ook tijdens een vakantie. Dankzij de aparte werkplekken met gratis Wi-Fi, fitnessruimtes die altijd open zijn, de mogelijkheid om zelf een was te draaien en een 24-uurs supermarkt, zorgt Staybridge Suites ervoor dat iedere reiziger zich thuis voelt in het hotel. Daarnaast biedt Staybridge Suites gasten de kans om elkaar te leren kennen, door van dinsdag tot en met donderdag een Social te organiseren, waar iedereen welkom is om te ontspannen met een hapje en een drankje. 

Top 50 favoriete wooncomfortwensen


• Slapen in je eigen bed
• Een goede nachtrust
• Koffie
• Laptop, tablet of computer
• Familie in de buurt hebben
• Een comfortabele bank
• Favoriete film of televisie programma
• Een betrouwbare internetverbinding
• Een eigen toilet
• Luisteren naar de radio of muziek
• Zelfgemaakte maaltijden
• Een kop thee
• Slapen op je eigen matras
• Een tuin
• Een goed gevulde koelkast
• Een goed boek
• Huisdieren
• Netflix of een ander televisie abonnement
• Een huispak aantrekken
• De geur van schone was
• De verwarming instellen op de perfecte temperatuur
• De geur van je eigen huis
• Een glas wijn
• Kaarsen
• Koekjes of ander snoepgoed eten
• Foto's van vrienden en familie
• Pantoffels
• Warme chocolademelk
• IJs eten
• Kussens
• Geurkaarsen
• Zelf belegde boterhammen
• Favoriet broodbeleg
• Een badjas
• Een (bubbel-)bad
• Een open haard
• Typisch Nederlands eten
• Een spelcomputer
• Slippers
• Dekens
• Warme was die net uit de droger komt
• Je favoriete mok
• Een andere (niet genoemde optie)
• Waterkoker
• Kunst
• Een voetenbankje
• Je favoriete saus
• Een kussengevecht
• Geen specifieke favoriet

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: