Multimediastudio in NH Hotel Amsterdam Zuid

18 juli 2016 | Linda Groothuijse

Hotelketen NH Hotel Group en NEP The Netherlands, wereldmarktleider in facilitaire en technische dienstverlening in de televisie- en de live evenementenindustrie, hebben een overeenkomst gesloten voor de realisatie van een full-service multimediastudio. De studio wordt deze zomer ingericht in hotel NH Amsterdam Zuid aan de Van Leijenberghlaan, op steenworp afstand van de Zuidas, en ingezet voor het produceren en uitzenden van webcasts en online videoproducties. Met deze studio komen de partijen tegemoet aan de groeiende vraag naar professionele multimediafaciliteiten ten behoeve van e-learning, (financiële) presentaties, lanceringen en online seminars. 

De multimediastudio, die de werktitel Studio Amsterdam Zuid heeft meegekregen, wordt ingericht in een aparte vleugel op de eerste etage van het hotel. Door de samenwerking tussen NEP en NH Amsterdam Zuid is er voor gasten een full-service pakket aan faciliteiten beschikbaar, zoals de laatste digitale registratietechnieken, green screen mogelijkheden, een lichtplafond en een hybride decor, waardoor de studio naar eigen huisstijl gebrand kan worden. Ook aparte ‘green rooms’ voor ontvangst en productie, een uitgebreid culinair aanbod, hotelovernachtingen en een persoonlijke pick-up service vanaf de bedrijfslocatie behoren tot de mogelijkheden. 

Krachten gebundeld

NEP voorziet haar opdrachtgevers wereldwijd van de technologie, de mensen en de knowhow die het mogelijk maken de grootste evenementen ter wereld te produceren en distribueren. De afdeling Webcasting van NEP ontwikkelt en realiseert diensten als live webcastproducties, interactieve webinars, corporate videoproducties en virtuele evenementen waarbij meerdere (internationale) locaties door middel van video met elkaar verbonden worden. Patrick Wildschut, Manager Webcasting bij NEP The Netherlands, is enthousiast over de samenwerking: “Hoewel we ook in-house studio’s bouwen voor opdrachtgevers, is dat in sommige gevallen niet haalbaar. Onze corporate klanten hebben behoefte aan een omgeving waarmee hun communicatie relatief snel richting interne en/of externe doelgroepen opgezet kan worden. Dankzij de samenwerking met NH Hotel Group kunnen we daarin nog beter voorzien.” 

High Tech Made Easy

Het initiatief voor Studio Amsterdam Zuid past in het NH Meetings concept dat de hotelketen voert voor de meeting- en eventsmarkt. Onder het motto ‘High Tech Made Easy’ werkt NH Hotel Group aan continue innovatie van technieken die een bijeenkomst nog succesvoller en tot de verbeelding sprekend maken. Zo biedt NH als enige hotelketen ter wereld permanent de revolutionaire 3D Holographic Telepresence techniek aan in geselecteerde hotels, waardoor sprekers en presentaties als hologram op meerdere plaatsen tegelijk ten tonele kunnen verschijnen. 

De nieuwe studio in NH Amsterdam Zuid sluit aan bij deze High Tech Made Easy propositie. “Corporate clients die een online seminar of webcast organiseren, willen dit efficiënt en goed verzorgd doen. NH Amsterdam Zuid is hiervoor dé aangewezen plek en samen met de expertise van NEP op dit vlak kunnen we de cirkel rond maken,” aldus Rianne Sikkema, Senior Marketing Manager & Media bij NH Hotel Group. Naar verwachting opent de studio begin september van dit jaar de deuren voor de eerste mediaproducties.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: