NH Hotel Group lanceert ‘Hotels with a Heart’

22 december 2016 | Jorien Slager

NH Hotel Group heeft het wereldwijde startschot gegeven voor de charitatieve kerstcampagne ‘Hotels with a Heart’. Voor de twaalfde keer stelt NH Hotel Group, in nauwe samenwerking met verschillende goededoelenorganisaties zoals het Ronald McDonald Kinderfonds, gratis overnachtingen beschikbaar voor families van wie een kind in een ziekenhuis ver van huis verpleegd wordt. Op deze manier kunnen families de feestdagen samen met hun geliefden doorbrengen.

De medewerkers van NH Hotel Group worden actief betrokken bij het ‘Hotels with a Heart’ initiatief. Medewerkers in onder andere de Benelux, Spanje, Frankrijk, Argentinië, Italië, Mexico en Duitsland werken ieder jaar mee om deze bijzondere gezinnen een hart onder de riem te steken. De NH hotels bieden niet alleen overnachtingen aan, ook bijvoorbeeld een compleet verzorgde high-tea en een luxe kerstdiner worden ingezet voor dit initiatief.

“Hotels with a Heart is één van de meest geliefde programma's binnen onze organisatie, omdat iedereen zijn of haar steentje kan bijdragen. Onze medewerkers doen elk jaar hun uiterste best om de hotels een 'tweede thuis' te laten zijn voor de families om zo de feestdagen wat rooskleuriger te maken”, aldus Maarten Markus, Managing Director NH Hotel Group.

Sinds de start van de campagne twaalf jaar geleden hebben al meer dan 20.000 medewerkers wereldwijd zich ingezet als vrijwilliger en heeft NH Hotel Group bijna 24.000 overnachtingen ter beschikking gesteld. Het 'Hotels with a Heart' initiatief heeft een vaste en prominente plaats ingenomen in het Corporate Responsibility Programma van NH Hotel Group en werd eerder bekroond als Best Corporate Social Responsibility Initiative tijdens de Worldwide Hospitality Awards in Parijs.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: