NH Hotel Group sluit zich aan bij Global Hotel Alliance

28 april 2021 | Redactie

Begin 2022 treedt NH Hotel Group met haar NH Rewards-loyaliteitsprogramma toe tot het bekende multi-brand hotel loyaliteitsprogramma DISCOVERY van Global Hotel Alliance (GHA). DISCOVERY behoort tot een van de top 10 loyaliteitsprogramma's in de hotellerie, met meer dan 900 deelnemende hotels.

NH Hotel Group, een van de grootste hotelketens ter wereld met meer dan 360 hotels in 30 landen, heeft drie merken: NH Hotels, NH Collection en nhow. NH Hotel Group is grotendeels in handen van Minor, een in Bangkok gevestigde organisatie met meer dan 160 hotels en aandeelhouder van GHA. Het wereldwijde merkenportfolio van Minor Hotels, met merken zoals Anantara, Avani, Elewana Collection, Oaks en Tivoli, is reeds lid van GHA en neemt deel aan DISCOVERY.

Grote stap

Chris Hartley, CEO van GHA, ziet dit als een grote stap voor het bedrijf. “NH Hotel Group maakt het programma nog sterker door de collectieve koopkracht en gezamenlijke marketinginspanningen, zeker tijdens deze moeilijke periode voor de hotellerie. Het geeft onze meer dan 17 miljoen DISCOVERY-leden toegang tot honderden nieuwe locaties in de Benelux, Duitsland, Italië, Spanje en Zuid-Amerika, waar we tot nu toe een beperkt aanbod hadden.”

Een ??herontworpen versie van het DISCOVERY-programma wordt dit najaar geïntroduceerd. Er komen een aantal interessante nieuwe functies bij, waaronder digitale beloningspunten in valuta en unieke voordelen en aanbiedingen voor lokale leden, zelfs als ze niet verblijven in het hotel. Meer details over het nieuwe programma worden binnenkort bekend gemaakt.

Ramón Aragonés, CEO van NH Hotel Group, die toetreedt tot de raad van bestuur van GHA voegt eraan toe: “Als onderdeel van Minor Hotels breiden we NH's aanwezigheid al uit naar nieuwe markten, zoals Australië. Met de merken van Minor die al jarenlang succesvol deelnemen aan het DISCOVERY-loyaliteitsprogramma, is dit een logische stap voor NH en voor onze klanten. Het verrijkt de keuze voor onze 10 miljoen NH-Rewards leden met extra bestemmingen in Azië, Australië en Noord-Amerika, en het maakt ons loyaliteitsprogramma een van de beste in de branche. Ik kijk ernaar uit om naast Dillip Rajakarier, de CEO van Minor, in het bestuur van GHA plaats te nemen en om bij te dragen aan de groei van de alliantie door middel van een sterke samenwerking en een fantastisch portfolio merken.”

GHA's DISCOVERY-loyaliteitsprogramma startte in 2010 om onafhankelijke upscale en luxe hotelmerken te helpen concurreren met grote wereldwijde merken met behoud van eigen persoonlijkheid. DISCOVERY vierde in 2020 haar 10e verjaardag. De tweede iteratie van het programma zal naar verwachting half oktober 2021 van start gaan.

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel
Hotelpersoneel in trek binnen andere sectoren

Alhoewel onze branche in last is, zijn mensen met een hospitality-achtergrond in trek binnen andere sectoren. Niet alleen de zorg zit verlegen om mensen met een sterke dienstverlenende achtergrond, maar ook de uitvaartverzorging is een sector waar deze professionals welkom zijn. Tegelijkertijd zien ...

David Bakker
Column: lang leve Leeuwarden

In 2018 was Leeuwarden, samen met Valletta (Malta), de Culturele Hoofdstad van Europa. De hotels puilden uit, bedden waren niet meer te boeken en provincie Friesland profiteerde mee. Eindstand: 5,4 miljoen bezoekers voor Friesland in 2018. In het bidbook werd uitgegaan van 4 miljoen bezoeken aan ...

Internationaal
a&o breidt uit naar het Verenigd Koninkrijk

Vanaf 1 juli heet a&o Hostels haar gasten ook in Edinburgh welkom. Het eerste hostel in het Verenigd Koninkrijk van Europa’s grootste budget hostelketen biedt 131 kamers en 610 bedden. Het is centraal gelegen in de oude binnenstad van de Schotse hoofdstad. Voor oprichter en CEO Oliver Wint ...

Stelling van de maand mei: De overheid loodst de hotellerie goed door de coronacrisis

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De stelling van de maand ...

Achtergronden Interview
12 jaar geleden in Hospitality Management: Caro van Eekelen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2009. In de zomer van 2009 werd Caro van Eekelen aangesteld als managi ...

Interview
Mens, Bedrijf & Visie: Ricardo Eshuis (SVH)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: