nhow Rotterdam in de prijzen

24 april 2015 |
nhow Rotterdam in de prijzen

Op donderdagavond 23 april zijn in de Portugese Synagoge in Amsterdam de Esprix Awards 2015 uitgereikt, de vakprijs voor de meest succesvolle
marketingcommunicatiecampagnes van het afgelopen jaar. De wervings- en lanceringscampagne van het in januari 2014 geopende nhow Rotterdam werden allebei beloond met een Esprix awards.

Hermann Spatt
Hermann Spatt, de nieuwe directeur van nhow Rotterdam nam de prijs samen met Marlies de Gooijer, strateeg van het bureau IN10 Communicatie in ontvangst.

In de prijzen
De wervingscampagne ‘This is nhow’ werd in de categorie Employer branding & employee engagement beloond met een bronzen Esprix Award. De hieraan gerelateerde lanceringscampagne ‘nhow = wow’ viel in de categorie 'Product launch' in de prijzen en won een zilveren Esprix Award. De campagnes werden in opdracht van NH Hotel Group ontwikkeld door IN10 Communicatie, een bureau uit Rotterdam. De aanpak werd onderscheidend bevonden. "Een onconventioneel hotelconcept verdient immers ook een andere aanpak. Nederland mocht weten dat er een héél bijzonder hotel opende", aldus Hotel Director Hermann Spatt.

Juryrapport
"Dit is de campagne die het meest overtuigend een nieuw product neerzet, door Rotterdammers als ambassadeur te koppelen aan een nieuw hotel. Het is authentiek, de personen die worden gefilmd zijn echt Rotterdams, überhip, en het voegt iets toe aan de identiteit van het hotel. De claim is ‘nu’ en ‘wow’. Het is gedurfd, heeft een hippe uitstraling en door de juiste keuzes in personalities uit de Rotterdamse scene te strikken wordt deze claim volledig waargemaakt . De campagne is ‘multi-channeling’, alle kanalen zijn benut. De keuze voor een Rotterdams bureau heeft goed uitgepakt. De uitvoering is strak en kwalitatief. En met een kenmerkende Rotterdamse energie terecht Zilver," aldus de jury van de Esprix Awards.

Scouts en Pioneer Fest
Onderdeel van de wervingscampagne was de inzet van drie lokale scouts die op pad gingen om passende personalities te scouten. Ondersteund door onderscheidende online en social promotie en flyering wierven zij totaal 140 kandidaten, die zich op de site www.thisisnhow.com konden aanmelden voor het Pioneer Fest op 18 november 2013. Samen met hun '+1’s' maakten de kandidaten tijdens een party in de -toen nog kale- hotelbar kennis met het nhow-concept en de locatie.

#Thisisnhow
'This is nhow' is inmiddels een begrip. Na opening van het hotel is de website blijven bestaan en momenteel wordt er een blog over het hotel en de stad Rotterdam op bijgehouden. Dit doet nhow samen met bekende bloggers uit de stad zoals Bogue en LiveLikeTom. Ook wordt de hashtag #thisisnhow nog steeds veelvuldig gebruikt op social media. Het social dashboard, op diverse locaties in het hotel, vertoont alle tweets en Instagramfoto's en laat op deze wijze zien wat er in de wereld gebeurt rond #thisisnhow.

De 'This is nhow' campagne won eerder al drie Magneten, waaronder een Gouden, uitgereikt door SJP. In Mei worden de SAN accenten uitgereikt waar de campagne ook voor genomineerd is.

In totaal waren er 180 inzendingen voor een Esprix Award. Gisterenavond zijn 30 Awards uitgereikt aan de beste marketing- en communicatiecampagnes.

Over nhow Rotterdam
nhow Rotterdam is na Berlijn (2010) en Milaan (2007) het derde nhow hotel wereldwijd. Het designhotel is gevestigd in het iconische gebouw ‘De Rotterdam’ aan de Wilhelminakade. Het is het eerste en enige hotel dat zowel van binnen als van buiten is ontworpen door gerenommeerd architect OMA/ Rem Koolhaas. Met 278 luxe kamers, negen flexibele meeting zalen, een levendige BAR/KITCHEN met uniek dakterras en een adembenemend uitzicht, is nhow Rotterdam niet alleen de ideale bestemming voor de internationale (zaken)reiziger, maar ook een populaire ontmoetingsplek voor de lokale community. Onder het motto ‘Elevate Your Stay’ is een verblijf in nhow Rotterdam letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt voor iedereen die in deze omgeving van Kunst, Architectuur en Hospitality stapt. De BAR van nhow is in 2014 verkozen tot ‘Best Hotel Bar of Rotterdam 2014’ en en later dat jaar kreeg nhow een award voor 'Best Hotel Design'.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ondernemen Longread
Simuleer een bijna-doodervaring voor je hotel

De coronacrisis overvalt iedereen. De omvang en impact nemen dramatische proporties aan. Hadden we eerder en meer rekening moeten houden met de desastreuze effecten van corona? Misschien. Hiervoor is echter een paradigmashift nodig. Van optimisme naar paranoïde optimisme. We moeten de eindighei ...

Wet- en regelgeving Hotelketens Internationaal
Miljoenenboete Marriott voor datalek uit 2014

Marriott moet een boete van 18,4 miljoen pond (ruim 20 miljoen euro) betalen voor de datalek uit 2014. De boete wordt betaald aan de Britse privacyautoriteit. De Information Commissioner's Office (ICO) concludeert dat de hotelketen te weinig moeite heeft gedaan om de gegevens van de gasten te be ...

Columns
Column Tanja Seegers: Er zijn geen grenzen

Precies een jaar geleden zei mijn grote held Eliud Kipchoge letterlijk: “Ik wil mensen inspireren, er zijn geen grenzen!” De Keniaanse atleet liep op 12 oktober 2019 de marathon binnen 2 uur. Met maar liefst een snelheid van 21,1 km per uur behaalde hij een historisch record. Hij deed wa ...

Branded Content
Hotelmanagers welkom in de zorg: "Oprecht contact maakt voor mij het verschil"

Bart van der Ven, locatiemanager bij WoonZorgcentra Haaglanden (WZH), is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het woonzorgcentrum WZH Schoorwijck voor ouderen. Samen met zijn medewerkers zorgt hij dagelijks voor de verzorging, behandeling en begeleiding van de bewoners waarbij hij zelfstan ...

Coronacrisis
61% van de Nederlanders wil met Kerst (verantwoord) buiten de deur eten

Uit het persmoment van dinsdag jl. is duidelijk geworden dat de horeca nog een tijd gesloten blijft. Hoelang is nog niet precies duidelijk. Hoopvol is de blik nu gericht op kerst. Nederlanders willen deze feestdagen weer genieten van quality time buiten de deur. Uit onderzoek van TheFork* blijkt dat ...

Hotelketens Internationaal
Accor opent nieuw hotel Mercure Han-sur-Lesse

Accor, ’s werelds meest toonaangevende hotelgroep, opent vandaag het nieuwe hotel Mercure Han-sur-Lesse in de idyllische gelijknamige plaats Han-sur-Lesse, middenin de Belgische Ardennen. Deze opening is in samenwerking met Accor’s Franchise Partner Unibricks. Het viersterrenhotel telt 1 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: