Nieuw annuleringsbeleid voor grote hotelketens

24 juli 2017 | Roy Spijker

In de Verenigde Staten en Canada gaan Hilton en Marriott een nieuw annuleringsbeleid invoeren. In dit nieuwe beleid worden kosten in rekening gebracht wanneer een hotelreservering binnen 48 uur voor aankomst wordt gecanceld. 

Marriott heeft het nieuwe beleid al in meer dan 5.700 hotels ingevoerd. Hilton volgt later deze maand. Door dit nieuwe annuleringsbeleid ontstaan er zorgen over de voering van het prijsbeleid.

Het is namelijk niet de eerste keer dat Hilton en Marriott het annuleringsbeleid aanpaste. In 2014 deden beide hotelketens hetzelfde, toen ze een breed 24-uurs annuleringsbeleid invoerde. Analisten merkten vorig jaar op dat daardoor meer hotels werden gedwongen om een same-day annuleringsbeleid te hanteren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019

14.30 Edgar Keehnen over de 65-plusmarkt Keynote Edgar Keehnen spreekt de hotellerie toe over het grootste marktsegment qua aantallen én vermogen: de 65-plusser. Volgens de expert op het gebied van 'ouderenmarketing', auteur van het boek Grey Ocean Strategy en docent aan de Hotelschool The ...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: