Nieuw platform voor revenue managers

27 februari 2015 |
Nieuw platform voor revenue managers<

HSMAI Nederland start op donderdag 19 maart met de eerste van minimaal vier bijeenkomsten in 2015 van ‘RevenueProfs’: een nieuw platform
speciaal voor revenue managers in de gastvrijheidbranche. Hiermee haakt zij in op een in belang snel groeiende, maar als gevolg van nieuwe technologieën, ook snel veranderende discipline binnen de toeristische industrie in het algemeen en de hotelsector in het bijzonder.

Laatste trends en ontwikkelingen
RevenueProfs wordt hét netwerk voor professionals die actief zijn met- of verantwoordelijk zijn voor de ‘profit maximalisatie’ binnen hun organisatie. Naast het praktisch delen van kennis en ervaringen met collega-professionals zal de programmering van RevenueProfs zich focussen op het in kaart brengen van de laatste trends en ontwikkelingen i.s.m. marktleiders- en partijen als Google, TripAdvisor, Snapshot, Duetto, OTA Insight, Poweryourroom/Pricematch, Expedia, Booking, Trivago, Trust/SHS, Micros, Hotelconcepts en vele andere. Maar ook: een betere vind- en bereikbaarheid, het RM kostenaspect (steeds duurder wordende traffic en terugverdienmodellen) en eyeopeners met betrekking tot systemen en prijsstrategieën, Revpac, flash sales, conversie technieken, channel management & optimalisatie.

19 maart: ‘De impact van online reputation op revenue’
Een middag over de rol van het vertrouwen van de consument, de toenemende transparantie en directe invloed van beiden op de bottomline van iedere organisatie. Hoe in de huidige tijd van sociale netwerken, websites en andere methoden van directe communicatie, bedrijven zich constant bewust moeten zijn van hun reputatie en hoe deze positief te beïnvloeden. Gastsprekers zijn o.a. Olery, KLM en TripAdvisor.

Voor wie : Iedere ‘op actualiteit sturende’
revenueprofessional in de Nederlandse
gastvrijheidbranche
Wanneer : Donderdag 19 maart 2015
Waar : Royal Tropical Institute (Mauritskade
63, 1092 AD, Amsterdam)
Hoe laat : 14.00 – 17.15 (+ afsluitende
discussie- en netwerkborrel).
Ontvangst vanaf 13.30.
Kosten : Leden RevenueProfs: Gratis. Niet-
leden: € 125,- excl. BTW

Meer informatie vind je op www.revenueprofs.nl
Meer lezen over revenue management? Klik hier!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: