Meer interactie hospitality en retail nodig

16 mei 2013 |
Meer interactie hospitality en retail nodig

Onlangs vond in de Amsterdam RAI de derde editie van de Holland Hospitality Outlook plaats. Thema van deze dag was de mogelijke synergie tussen retail en toerisme of hospitality. Van alle aanwezigen
vond 84 procent dat de retail en de toeristische branche elkaars toegevoegde waarde onderschatten.

Presentaties
Presentaties werden onder andere gegeven door Jos Vranken (NBTC) Jacques Hoendervangers (Schiphol) Marja van Reijn (Global Blue) Lieke Vogels (KHN) en Sarel Tempelman (VVV Nederland).

Wens tot samenwerken
Hans Poortvliet, Managing Director van initiatiefnemer HSMAI over de opkomst en deelname van de aanwezigen: “De aanwezigheid van meer dan 250 executives uit evenveel organisaties uit hospitality, retail en toerisme bewijst dat de interesse voor de samenhang tussen de sectoren en daarmee wens tot meer samenwerken er absoluut is.”

Gemiste kansen
De open sessie in het tweede gedeelte na de pauze leverde een levendige discussie op. Onder leiding van dagvoorzitter Ad Bastiaanse en gastsprekers Michael Levie (CEO bij de hotelketen citizenM) en Peter Verveen (voorzitter Vedis: het kennisplatform voor de Retail) kregen de aanwezigen een aantal stellingen voor de voeten geworpen. Hieruit bleek al snel dat een overgrote meerderheid vond dat iedereen kansen laat liggen op het gebied van kruisbestuiving en leren van andere branches.

Zelf doen
Volgens de meeste aanwezigen moet er niet op de politiek of overheid gewacht worden, maar zelf vaker het initiatief nemen om met meerdere verschillende partijen om de tafel te gaan. Vanuit de hotellerie werd dit inderdaad bevestigd.

Nederland als totale beleving
HSMAI Voorzitter Marja van Rijn stelde na afloop tevreden vast dat “de noodzaak om daadwerkelijk met elkaar een totale Holland Hospitality Experience te realiseren,
langzamerhand bij iedereen begint door te dringen.”

Foto: Arnold West

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Corona
Hier te downloaden: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Hotels mogen gasten blijven ontvangen, maar ook gasten moeten zich aan de avondklok houden. Van en naar het werk reizen is wel ...

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. In de herfst van 2011 publiceerde de redactie van Hospitality Management een artikel voer de toe ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

OTA's Achtergronden
Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maa ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: