Novotel nagebouwd met LEGO-stenen

12 juni 2014 |
Novotel nagebouwd met LEGO-stenen<

Eén van de grootste 4-sterren hotels van de Benelux, Novotel Amsterdam City, is nagebouwd met LEGO-stenen. Deze week onthulde leer-werkbedrijf De Corantijn in de lobby van het hotel de
door hen gemaakte replica, bestaande uit meer dan 5.000 bouwsteentjes. Het bouwwerk is gemaakt in opdracht van Amsterdam EXPO, waar nu de LEGO-tentoonstelling ‘The Art of the Brick’ te bewonderen is.

LEGO
Bij De Corantijn, een werk-leerbedrijf, vervult LEGO een maatschappelijke functie. In de LEGO-werkplaats worden mensen die moeite hebben met het tempo van de maatschappij begeleid met het indelen van werkzaamheden en de uitvoer daarvan. Deelnemers werken op methodische wijze aan het realiseren van doelen, individueel én in groepsverband.

Deriv dagen bezig
Om de LEGO-replica van Novotel Amsterdam City te bouwen, zijn vier personen ruim dertig dagen intensief bezig geweest. Het eindresultaat onderstreept de bijzondere architectuur van het Novotel-pand, vindt Remco Groenhuijzen, General Manager van Novotel Amsterdam City. ''De replica trekt op de eerste dag al flink wat bekijks. Vooral kinderen zijn flink onder de indruk. Super, want als familiehotel waar kinderen gratis overnachten, ben je altijd op zoek naar speelgoed of kunst die zowel volwassenen als kinderen prikkelt.''

Partnerschap
Het LEGO-Novotel werd gebouwd ter ere van het partnerschap van Amsterdam EXPO en Novotel, als promotie van tentoonstelling ‘The Art of the Brick’. Deze tentoonstelling bestaat uit meer dan 75 kunstwerken, opgebouwd uit ruim één miljoen LEGO-stenen. Van een zes meter lang T-Rex skelet van 80.000 steentjes tot wereldberoemde kunstwerken van Da Vinci, Vermeer en Rembrandt in 2D en 3D, alles gemaakt van LEGO. De tentoonstelling is door CNN uitgeroepen tot één van de top 10 exposities ter wereld die je gezien moet hebben.

Over Novotel
Novotel is een mid-scale hotel van Accor, de toonaangevende wereldwijde hoteloperator, met meer dan 3.500 hotels en 160.000 werknemers in 92 landen. De hoge service-standaard van Novotel stimuleert het welzijn van zowel zakelijke als toeristische reizigers: denk hierbij aan ruime, modulair ingerichte kamers, 24 uur per dag een gebalanceerd keukenaanbod, voortreffelijke vergaderfaciliteiten, attente medewerkers, speciaal ingerichte Family&Novotel kinderruimten en vaak zijn er in het hotel ook nog wellness-voorzieningen aanwezig.

Met PLANET 21, het duurzaamheidsprogramma van Accor groep, committeert Novotel zichzelf aan menselijk en ecologisch welzijn. Om antwoord te bieden aan hedendaagse ecologische en sociale vraagstukken, verbindt het merk zich met de wereldwijd erkende milieucertificatie, ISO 14001.

Novotel biedt bijna 400 hotels en resorts in 60 landen; de hotels liggen in de centra van internationale wereldsteden. In Nederland biedt Novotel 8 Novotel hotels.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanwege he...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: