Prijsdoorbraak in de hotelkamer

29 november 2013
Prijsdoorbraak in de hotelkamer

Gasten- en verbruiksartikelen bestellen voor het hele hotel. Als hotelier heeft u vooraf flinke uitgaven en dus kosten. Zie deze vervolgens maar terug te verdienen. Als een levering daarna binnenkomt, puilen de
voorraadkasten uit. Vanaf nu kan dat anders. "Hotelequip":http://www.hotel-equip.nl biedt een samenwerking die uitgaat van een compleet pakket gebaseerd op de kosten per verhuurde kamer; dé oplossing.

*Luxe uitstraling, maar niet voor de hoofdprijs*
Iedere hotelier wil een luxe kameruitstraling voor zijn gasten, maar niet voor de hoofdprijs. Bovendien moet de dagelijkse operatie van het hotel werkbaar zijn voor het personeel. Hotelequip, onderdeel van de totaalleverancier Hotelpartner, helpt hotels met een unieke propositie: gastenartikelen die volgens een prijs per bezette hotelkamers aan de hotelier worden berekend. Men maakt alleen kosten voor wat er daadwerkelijk is gebruikt en verbruikt.

*Slimme werkwijze*
Over de meest slimme en simpele ideeën zegt men altijd: ‘Heeft nog nooit iemand dat eerder bedacht?’. De werkwijze van Hotelequip is daar een goed voorbeeld van. De leverancier beheert de voorraad, het transport en de vervanging van apparaten die mogelijk defect zijn geraakt. Het bedrijf kan werkelijk alles voor op de hotelkamer leveren. Van afvalzakjes tot zeepdispensers en van hotelcosmetica tot ijsemmers.



*Meerwaarde*
In Brugge is het viersterrenhotel Apollo Art Hotel sinds 1 september zelfstandig verder gegaan als Velotel Brugge. Het hotel telt 120 kamers en heeft zich gericht op een nichemarkt: de fietstoerist. Daarnaast zijn zakenreizigers een belangrijke doelgroep. De ondertitel van het hotel is dan ook: ‘cycling leisure & business pleasure’. Behalve een naamswijziging is op de kamers een upgrade doorgevoerd. Hotelequip heeft stijlvolle gastenartikelen en luxe hotelcosmetica op de hotelkamers geplaatst, waardoor er een meer luxe uitstraling is ontstaan.
General manager Steve Vanbelle vertelt: “Het bieden van goede kwaliteit aan de gast is heel belangrijk. Als hotelier wil je een constante dienst leveren, op een goed niveau.” Over de samenwerking met de Nederlandse leverancier zegt de hotelmanager: “Het totaalplan van Hotelequip is een concept waar je samen beter van wordt. Vroeger bestelde je als hotelier vaak teveel of juist te weinig van een item. Met drukke periodes zit je dan zonder voorraad, en in rustige periodes heb je overvolle voorraadruimtes. Tel daarbij de kosten die je vooraf maakt, en later moet terugverdienen. Ik ben positief over de toekomst en heb veel vertouwen in de relatie met Hotelequip als onze leverancier.”

*Liselotte de Vries*
Liselotte de Vries, sales & marketing manager bij Hotelequip vult aan: “Ons moederbedrijf heet niet voor niets Hotelpartner. Dat laatste deel van de bedrijfsnaam komt duidelijk terug in de relatie die we aangaan met hoteliers. We denken met ze mee. Het Velotel Brugge is gericht op fietsers en ligt in een groene omgeving. Dit komt vervolgens terug in de lijn van gastenartikelen die we hier hebben geïnitieerd. Samen willen we meerwaarde creëren.”

*Geel, roze en groen*
Vanbelle: “De producten passen bij het hotel en de sfeer. Hotelequip heeft goed opgelet op de kleuren die we gebruiken. Ze zijn anders dan anders, want het zijn kleuren die in de wielersport terugkomen. Geel, roze en groen. Dat we voor een nieuwe naam, afgebakende doelgroepen en een upgrade hebben gekozen, hebben we gedaan omdat hotelgasten dat van ons vroegen. Alle veranderingen en vernieuwingen worden heel goed ontvangen. Dat horen we van onze gasten en lezen we in de reviews op internet. Door de aanpassingen bieden we de gasten iets nieuws dat de klasse verhoogt, maar niet meer kost.”

*Prettiger werken*
De Vries vertelt: “Als hotelier moet je blijven veranderen. In de hotelbranche heb je als hotelondernemer nu eenmaal heel veel keuzes om te maken. Als meedenkende partner willen we graag helpen om het onderscheid te maken. Bij het Velotel hebben we een totaalconcept neergezet, maar hoteliers kunnen ook één enkel item uit de webshop bestellen. Een hotelier kan breed en op ieder detail veranderingen of upgrades doorvoeren.”
Afgezien van de kosten is het voor het hotelpersoneel prettiger werken in de nieuwe situatie. “Qua werkbaarheid is er meer structuur en standaardisering voor de medewerkers van de afdeling housekeeping. Er is een betere herkenning van de producten. De kans dat iets wordt vergeten op de kamer is veel kleiner geworden”, licht Vanbelle toe.
De Vries: “Ondanks dat er meer artikelen en items op de kamers zijn gekomen, gaat dit niet ten koste van de structuur. Het systeem van het concept is heel flexibel en men kan snel schakelen. Bijvoorbeeld door per seizoen een badschuim te vervangen. Sinaasappel in de winter, bloemen in het voorjaar.” Vanbelle vult aan: “Of je kunt kiezen om voor een korte periode eens wat extra’s op de kamers te doen. Zoals een klein kerstpakketje.” In het Velotel Brugge is er altijd een maandvoorraad aan artikelen voorhanden. Is er meer nodig, dan bestelt men online via de webshop bij.



Op dit moment werken er in Nederland en België vijf hotels met het totaalconcept van Hotelequip. Dat gaan er vast meer worden wanneer hoteliers realiseren dat er grote voordelen kunnen worden gerealiseerd op het gebied van voorraadbeheer en dat kosten pas gemaakt worden wanneer ze echt nodig zijn.

*Over Hotelequip*
Hotelequip is onderdeel van Hotelpartner. De hoofdonderneming kent drie pijlers. Hotelsource voor facilitaire hoteldiensten, Hotelpeople voor hotelpersoneel, en Hotelequip voor gastenartikelen, verbruiksartikelen en hardware. Het bedrijf is een facilitaire totaalaanbieder voor de hotelbranche. Hotelpartner is u tot dienst met kwaliteit, flexibiliteit en continuïteit. Via één aanspreekpunt kunt u van alle diensten gebruikmaken.


*Hotelpartner/Hotelequip*
Hotelequip
Minervum 7068
4817 ZK Breda
T: (076) 587 59 59
F: (076) 587 29 01
I: "www.hotel-equip.nl":http://www.hotel-equip.nl


Overig nieuws